گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, November 14, 2007

...::::Marshall-Modern::::... ~> Majalleye Farhang & Honar (36) <~

سلام به همه ی هنر دوستان مارشالی

بیشتر از 1 سال از همکاریم با گروه میگذره..

فقط می تونم بگم که دلگرمی و پشتوانه ی شما دوستای خوب و هنردوست و باذوق باعث شده که هیچ وقت فکر کنار گذاشتن این مجله رو نکنم..

از امیر حجوانی عزیز هم به خاطر کمک هاش تشکر می کنم و خیلی خوشحالم که هنوز از تنبلی های اخیر من (به خاطر دانشگاه و درس..) خونش به جوش نیامده!! فکر میکنم بعد از 3 هفته دارم "هفته نامه" رو میفرستم!!

از همه ی شمایی که مجله رو دنبال می کنید و نظرات خوبتون رو برام می فرستین ممنونم و همیشه از نظرات و پیشنهادات و البته انقاداتتون استقبال می کنم.

بخش آخر مجله که مربوط به معرفی هنرمندان و سبکها بود به درخواست خیلی خیلی خیلی از بچه ها ازین هفته شامل معرفی نمایشگاه ها و گالری ها و همایش ها (و بعضی فراخوان ها برای بچه های گرافیک و نقاشی) هم میشه.

مجله این هفته تقدیم شما

 

 

آرشیو شماره های قبلی مجله فرهنگ و هنر

 

ایمیل من:

z_a_scorpion@yahoo.com


>>Adobe Photoshop's Effects<<


 

حکاکی

 

 

 برای این کار در اپتدا باید دو عکس متفاوت را انتخاب کنیم.

عكس شماره 1

 

عكس شماره 2

 

 

هدف ما جایگزینی عکس شماره 1 در عکس 2 میباشد.

 در فتوشاپ عکس صخره را باز میکنیم.

سپس لایه مربوط به تصویر صخره راduplicate میکنیم .حال ما علاوه بر لایه بک گراند دولایه مربوط به صخره را داریم.

بالاترین لایه را انتخاب کرده و اعمال زیر را انجام میدهیم:

image\adjustments\desaturate

filter\blur\gaussian blur

و مقدار radius را برابر  1.0 pixels در نظر می گیریم.

این عکس را با نام  shadow.psd  ذخیره میکنیم.

حال یک لایه جدید ایجاد میکنیم. و عکس شماره 1 را بعد از اینکه بک گراندش را حذف کردیم copy کرده و روی عکس شماره 2   paste می کنیم.

بعد با استفاده از ابزار شکل خود را آنقدر تغییر میدهیم تا کاملا بر روی زاویه صخره در شکل مقابل مماس شود

حال باید در  منوی layers  تنظیماتی را  مطابق شکل انجام بدهیم.

 

شکل ما به این صورت درمیآید.

حال باید این مسیر را طی کنیم:

filter\distort\diplace

در منوی ظاهر شده مقادیر 5% را برای  horizontal and vertical scale  وارد میکنیم.

بعد از تایید صفحه ایی باز میشود که درآن باید  displacement را انتخاب کنیم.

فایل shadow.psd را که قبلا ذخیره کرده بودیم را انتخاب و میکنیم.

بعد این مسیر را طی میکنیم:

image\adjustments\brightness/contrast 

میزان brightness را 100% افزایش داده و contrast  را به میزان  100% کاهش میدهیم. عکس تقریبا نامریی میشود.

برای اتمام کار باید این اعمال را انجام دهیم:

روی لایه فعال دوبل کلیک میکنیم و در منوی layer style گزینه bevel and emboss  را انتخاب کرده و تنظیمات مقابل را اجرا میکنیم.

را فعال کرده و مطابق شکل تنظیم میکنیم inner Shadow حال


 

خسته نباشید

 

 


اخبار مشاهیر موسیقی جهان


 
 

سه شنبه 22 آبان 1386

 

 

لودویک وان بتهوون (۱۷۷۰ ��� ۱۸۲۷) آهنگساز بزرگ آلمانی علاقه ویژه ای به بریتانیا داشت و به ویژه در سالهای پایانی زندگی کوشید رابطه نزدیکتری با این کشور برقرار کند. این موضوع، محور اصلی نمایشگاهی است که در خانه زادگاه بتهوون در شهر بن برگزار شده است.


 

موسیقی بتهوون و آوازه او در اولین سال‌های قرن نوزدهم به بریتانیا رسید و او به زودی در جزیره سلطنتی به شهرت و محبوبیت کم ‌مانندی دست یافت.

بنا به اسنادی که از منابع و آرشیوهای گوناگون در آلمان و اتریش و بریتانیا فراهم آمده و در نمایشگاه عرضه شده، ناشران بریتانیایی از سال ۱۸۰۳ به بتهوون توجه پیدا کرده و در نشر تصنیف های او کوشیده اند. گفته می شود که در زمان زندگی بتهوون بیش از ۵۰۰ بار آثار او در بریتانیا به چاپ رسیده است.


در سال ۱۸۱۳ در لندن انجمنی به نام "جامعه فیلارمونیک" تأسیس شد که هدف اصلی خود را معرفی و ترویج موسیقی کلاسیک اروپا به ویژه آثار بتهوون می دانست.

با تلاش های این انجمن بود که بتهوون به "محبوب‌ترین آهنگساز در بریتانیا" بدل شد. انجمن دو بار از بتهوون دعوت کرد که به لندن برود. آهنگساز بزرگ هیچگاه موفق نشد به این دعوت پاسخ بگوید.


اقبال از موسیقی بتهوون در بریتانیا برای این آهنگساز، که ناکامی های شخصی و شغلی او را تلخکام کرده بود، بسیار اهمیت داشت. هم از نظر حرفه ای و هم از نظر مالی.

بتهوون در سال ۱۷۹۲ از زادگاه خود بن به وین، پایتخت آن روز موسیقی اروپا رفت و به زودی به شهرت و اعتبار فراوانی دست یافت. اما با وجود این موفقیت، عقیده داشت که قدر او به اندازه کافی در وین دانسته نمی شود و حق با او بود.


بتهوون در بیشتر مراحل زندگی از نظر مالی زیر فشار بود. مانند هر هنرمند بزرگی مایل بود از لطف و عنایت اشراف و درباریان بی ‌نیاز باشد و تنها به دوستداران واقعی موسیقی تکیه کند. اما تحقق این آرزو در اروپای آن روز آسان نبود. او به خاطر دریافت حق تألیف آثار خود، مدام با ناشران و مجریان موسیقی کلنجار می رفت و می کوشید به استقلال مالی دست یابد.

در چنین موقعیتی اقبال ناشران و دست‌اندرکاران موسیقی کلاسیک در بریتانیا، از سویی بتهوون را به ادامه کارش دلگرم می کرد و ازسوی دیگر به او امید می ‌داد که بتواند وضع مالی خود را بهبود بخشد.
 

آوای تازه در موسیقی

حوالی سال‌ های ۱۸۱۳ و مقارن تصنیف قطعه حماسی "پیروزی ولینگتون" روزنامه های بریتانیا نوشته بودند که هنر بتهوون "آوای تازه ایست که بیش از هر موسیقی دیگری" در دل مردم بریتانیا راه باز کرده است.


معرفی بتهوون به دوستداران موسیقی در بریتانیا پیش از همه با یاری و حمایت چند تن از دوستان بتهوون شروع شد که بیشتر آنها از اروپا به جزیره مهاجرت کرده بودند. این نمایشگاه حامیان و مروجان اصلی موسیقی بتهوون را با عکس و سند و نامه معرفی می کند.

یوهان پتر سالمون، موسیقیدان آلمانی که از کودکی با بتهوون آشنا بود، پس از مهاجرت به لندن به معرفی و ترویج موسیقی او همت گماشت. سالمون او را تشویق کرد که آثار خود را برای ناشران بریتانیا بفرستد.


تلاش‌های موتسیو کلمنتی، موسیقی ‌دان ایتالیایی مقیم لندن نیز در معرفی بتهوون به بریتانیا موثر بود. به همت او بود که برخی از آثار بتهوون اولین بار در لندن منتشر شد، مانند کوارتت برای سازهای زهی (اپوس ۷۴).

بتهوون که تنها فرانسوی می دانست و به زبان انگلیسی آشنا نبود، به کمک دوستان آلمانی خود در بریتانیا مانند یوهان باپتیست فون هرینگ و فردیناند ریز می کوشید آثار خود را به ناشران بریتانیایی عرضه کند.

هدف او در درجه اول کسب درآمد بود و این تقاضای ساده کمتر برآورده می شد. ناشران و مجریان آثار یا چیزی نمی پرداختند و یا به او بسیار کمتر از آنچه او انتظار داشت پول می ‌دادند.


در نامه مؤرخ ۲۸ فوریه ۱۸۱۶ از دوست خود فردیناند ریز که در لندن می زیست، خواهش می کند که از ناشر بهای استنساخ (تکثیر آثار) و مخارج پست آنها را نیز مطالبه کند و می افزاید: "این پول برای یک آقای انگلیسی مبلغ ناچیزی است، اما برای یک آهنگساز فقیر اتریشی ثروت زیادی محسوب می شود!"


جورج اسمارت موسیقی ‌دان انگلیسی و جورج تامسون ناشر مقیم شهر ادینبورگ نیز در معرفی موسیقی بتهوون به بریتانیا نقش مهمی داشتند. جورج اسمارت نخستین رهبر ارکستری بود که به ارزش بالای آثار بتهوون پی برد و به اجرای آثار او دست زد.

جورج تامسون که به گردآوری ترانه های قومی علاقه مند بود، از بتهوون درخواست کرد که رشته ای از آهنگ های قومی مربوط به ایرلند و اسکاتلند و ویلز را نت‌نویسی کند؛ این آثار در سال ۱۸۲۲ در پنج مجلد منتشر شد و از نظر مالی گشایشی در کار بتهوون بود، هرچند نه تا آن حد که آهنگساز امید بسته بود.
 

طرح‌های نافرجام

بتهوون به اهداف جنبش روشنگری و مبارزه با استبداد و تاریک اندیشی معتقد بود. او از انقلاب کبیر فرانسه و منشور حقوق بشر برآمده از آن هواداری می کرد.


او که زمانی از روی ساده‌ دلی ناپلئون بوناپارت را مدافع آرمان‌های انسانی انقلاب دانسته بود، سمفونی سوم خود (اپوس ۵۵، معروف به اروئیکا) را به فرمانده مقتدر فرانسه تقدیم کرد. اما ناپلئون در سال ۱۸۰۴ تاج سلطنت بر سر گذاشت و نشان داد که برای آرمان‌های انقلاب 'پشیزی' ارزش قائل نیست.

بتهوون با دریافت خبر تاجگذاری ناپلئون، فریاد خشم برداشت که: "این مرد آدمی حقیر و فرومایه بیش نیست." او برگ تقدیم‌ نامه سمفونی را از هم درید و بر نسخه تازه نوشت: "تقدیم به خاطره یک مرد بزرگ.


بتهوون که از آن پس ناپلئون را "دشمن انقلاب" شناخته بود، اقدامات و فتوحات او را در اروپا با نگرانی دنبال می کرد، تا سرانجام ستاره بخت "امپراتور" افول کرد و او زیر شکست‌های متوالی کمر خم کرد.

پیروزی فیلدمارشال آرتور ولسلی، دوک ولینگتون در ۲۱ ژوئن ۱۸۱۳ در نبرد ویتوریا در شمال اسپانیا ضربه شدیدی بر ارتش ناپلئون وارد کرد. خبر این پیروزی در ۲۷ ژوئیه به وین رسید و شادی عموم را برانگیخت.


بتهوون از شکست امپراتور سلطه‌جوی فرانسه در اثری به نام "پیروزی ولینگتون" استقبال کرد. بتهوون این اثر را که به "سمفونی جنگی" هم معروف است، به پیشنهاد دوست موسیقی‌شناس خود یوهان ملتسل تصنیف کرد.

بتهوون در این اثر حماسی، در رنگ‌آمیزی صحنه های رزمی از سازهای قوی و پرطنین مانند طبل و ترومپت استفاده کرده و برای تجسم درگیری ارتش‌های فرانسه و بریتانیا، به مارش های ملی دو کشور ارجاع داده است.

"پیروزی ولینگتون" نخستین بار در هشتم دسامبر ۱۸۱۳ به همراه سمفونی هفتم بتهوون در وین اجرا شد.


تنها چند ماه بعد جورج اسمارت قطعه "پیروزی ولینگتون" را با موفقیت فراوان در لندن اجرا کرد، و دربار بریتانیا که اثر را قدردانی از اقدامات خود دانسته بود، نسبت به آن اقبال فراوانی نشان داد.


اما بتهوون از موفقیت‌ اثر بهره زیادی نبرد. او از ولیعهد انگلستان، که پادشاه بعدی جورج چهارم بود و اثر به او تقدیم شده بود، پول بیشتری انتظار داشت که به دست او نرسید.


 

سمفونی کورال

اثر مهم دیگری که به نحوی با بریتانیا مربوط می شود، آخرین سمفونی بتهوون است که بی‌تردید معروف ‌ترین کار اوست.


بتهوون که از همکاری با ناشران انگلیسی و استقبال گسترده مردم بریتانیا از آثارش، به شوق آمده بود، مایل بود که سمفونی نهم ابتدا در لندن اجرا شود و حتی خود برای نظارت بر ارکستر به لندن برود.

بتهوون به دلایل گوناگون نتوانست به لندن سفر کند. از جمله آنکه مبلغی که "جمعیت فیلارمونیک" برای هزینه سفر او در نظر گرفته بود، رضایت او را جلب نکرد. اما گفته شده است که مشکل مالی بهانه ای بیش نبوده و بتهوون به دلیل بیماری در سال‌های پایانی زندگی به ندرت از وین بیرون می رفت.


یوهان باپتیست فون هرینگ، دوست بتهوون در نامه ای به ناشران انگلیسی آثار آهنگساز می نویسد: "او مدام از سفر به انگلستان حرف می زند، اما متأسفانه ناشنوایی او به حدی شدت یافته که او قادر به انجام این مسافرت نیست."

سمفونی نهم سرانجام در هفتم مه ۱۸۲۴ در وین اجرا شد. معروف است که آهنگساز که در سالن حضور داشت، از شاهکاری که خلق کرده بود، کمترین صدایی به گوشش نرسید. این اثر بزرگ اولین بار در ۲۱ مارس ۱۸۲۵ در لندن اجرا شد.


نمایشگاه "بتهوون و انگلستان" تا ۱۸ ماه نوامبر در خانه زادگاه آهنگساز در شهر بن ادامه دارد

 

 

 

 


اخبار مشاهیر موسیقی ایران


 

 
 
 

 

آ�احسان خواجه اميريآ� خواننده موسيقي پاپ به همراه گروهش اول آذر در تالار بزرك گشور كنسرت مي‌دهد.


 


 

آ�احسان خواجه اميريآ�گفت:در اين كنسرت به همراه اركستر بزرگ 20 قطعه پاپ و پاپ -سنتي را كه به صورت تلفيقي است،اجرا خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه اين اولين كنسرت من در تهران است،افزود:از 2 ماه پيش براي اين كنسرت آهنگسازي كرده‌ام و تمام تلاشم بر اين است كه بتوانم برنامه‌ خوبي را ارائه دهم.


اين خواننده در خصوص قطعات تلفيقي اين اجرا بيان داشت:چند قطعه در قالب پاپ -سنتي است به طوري كه در اجراي آنها سازهاي سنتي در كنار گروه قرار مي‌گيرند.همچنين نوع آواز نيز در اجراي آنها تغيير مي‌كند.


كنسرت آ�احسان خواجه اميريآ� 1 آذر تنها به مدت 1 شب در تالار بزرگ كشور برگزار مي‌شود.

 


معرفی کتاب هفته


 

 

عنوان اثر : آخرين لحظه

موضوع :رمان

نويسنده  : آلفرد هيچكاك

 

مترجم  :  كامران سلحشور

 

 

 

 


 

اگر مایلید که کتاب شما در این بخش معرفی شود با ما تماس بگیرید:

 

z_a_scorpion@yahoo.com


آشنایی با هنرمندان و اخبار هنری


 

نمایشگاه گروهی پوستر رُخصَت


 
پوستر نمایشگاه/ اثر: فرهاد فزونی
پنجاه و هفت پوستر از بیست طراح گرافیک با عنوان "رُخصَت" در گالری طراحان آزاد به نمایش گذاشته خواهد شد.
در این نمایشگاه آثار، زینب ایزدیار، پیمان پورحسین، بهراد جوانبخت، شهرزاد چنگلوایی، محمد خداشناس، هما دلورای، آسیه دهقانی، ایمان راد، زینب شهیدی، سها شیروانی، ریحانه شیخ بهایی، کسری عابدینی، محمدرضا عبدالعلی، وحید عرفانیان، مریم عنایتی، فرهاد فزونی، امیرعلی قاسمی، آریا کسایی، مرتضی محلاتی و هادی نصیری می باشد.
پنجاه و هفت پوستر از بیست طراح گرافیک
علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه از روز ۲۵ تا ۳۰  آبان ماه در نگارخانه طراحان آزاد، واقع در میدان فاطمی/ میدان گلها/میدان سلماس دیدن نمایند.

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶
۲۲:۱۰:۵۸
 

 

 


 

فراخوان ۲۵ سال پوستر تئاتر ایران



 
فراخوان ۲۵ سال پوستر تئاتر ایران منتشر شد.

متن این فراخوان بدین شرح می باشد:

بیست و ششمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر در نظر دارد، همزمان با برگزاری این جشنواره در بهمن ماه سال جاری، به منظور توجه و ارج نهادن به پوسترهای تئاتر به عنوان رسانه ای با قابلیت ها و ارزشهای هنری و موثر در جذب مخاطب و سندی ماندگار از هر اجرای تئاتر، نمایشگاهی از ۲۵ سال پوستر تئاتر ایران برگزار می نماید.

هیئت انتخاب و داوری:
ابراهیم حقیقی، حبیب اله صادقی، رضا عابدینی، فرهاد فزونی، مهدی فاتحی

 

شرایط شرکت:
پوستر ها می بایست بین سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۶ چاپ و منتشر شده باشند.
(پوستر های چاپ دیجیتال در صورت داشتن سفارش دهنده و اجرا شدن تئاتر مجاز به شرکت می باشند)
محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.
آثار می بایست به صورت چاپ شده، همراه با فایل تصویری با فرمتTIFF یا JPEGو کیفیت  ۳۰۰ DPI در قطع   A۴ ارائه شوند.
اطلاعات و فرم شرکت در نمایشگاه به صورت خوانا و کامل ضمیمه پوسترها گردد.
نمایشگاه در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار می شود.
پوستر های ارسالی به دبیرخانه پس از مهلت تعیین شده در نمایشگاه شرکت داده نخواهند شد.
آثار ارائه شده به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.
مهلت تحویل آثار تا ۵ آذر ماه ۱۳۸۶ می باشد.
گزیده ای از آثار نمایشگاه در کتاب ۲۵ سال پوستر تئاتر ایران منتشر خواهد شد.

جوایز:
نفر اول شامل تندیس جشنواره تئاتر فجر و مبلغ ده میلیون ریال
نفر دوم شامل دیپلم افتخار جشنواره تئاتر فجر و مبلغ هفت میلیون ریال
نفر سوم شامل دیپلم افتخار جشنواره تئاتر فجر و مبلغ پنج میلیون ریال

نشانی دبیرخانه:
تهران، میدان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، خیابان ایتالیای غربی، پلاک ۸۵، طبقه ۱۰
کد پستی: ۱۷۷۵۵۴۶۳۱۴
تلفن: ۸۸۹۵۵۵۶۱ ��� ۸۸۹۵۶۰۰۱
فکس: ۸۸۹۵۶۸۰۶
 

 

 

 

منتظر نظرات انتقادات و پیشنهادات شما هستم

z_a_scorpion@yahoo.com

__._,_.___

~~~~~~~~~ Marshal-Modern-Group ~~~~~~~~
~~~~~~> THE BIGGEST GROUP IN IRAN <~~~~~~
~~~~~ EXCLUSIVE GROUP BY AMIR HEJVANI ~~~~~
________________________________________________________

To Join Marshal-Modern-Group Click This Url:
http://www.marshal-modern.org/Join.htm
________________________________________________________

For More Information About Us:
www.marshal-modern.org
________________________________________________________

http://www.marshal-modern.org/Join.htm
  http://www.marshal-modern.org/Join.htm
    http://www.marshal-modern.org/Join.htm
      http://www.marshal-modern.org/Join.htm
        http://www.marshal-modern.org/Join.htm
          http://www.marshal-modern.org/Join.htm
            http://www.marshal-modern.org/Join.htm
              http://www.marshal-modern.org/Join.htm
                http://www.marshal-modern.org/Join.htm
http://www.marshal-modern.org/Join.htm
  http://www.marshal-modern.org/Join.htm
    http://www.marshal-modern.org/Join.htm
      http://www.marshal-modern.org/Join.htm
        http://www.marshal-modern.org/Join.htm
          http://www.marshal-modern.org/Join.htm
            http://www.marshal-modern.org/Join.htm
              http://www.marshal-modern.org/Join.htm
                http://www.marshal-modern.org/Join.htm
http://www.marshal-modern.org/Join.htm
  http://www.marshal-modern.org/Join.htm
    http://www.marshal-modern.org/Join.htm
      http://www.marshal-modern.org/Join.htm
        http://www.marshal-modern.org/Join.htm
          http://www.marshal-modern.org/Join.htm
            http://www.marshal-modern.org/Join.htm
              http://www.marshal-modern.org/Join.htm
                http://www.marshal-modern.org/Join.htm




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

آرشیو مطالب