گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, December 11, 2009

[erfanISLAMI] ذیحجه و رویدادهای مهم آن

http://maarefnab.blogfa.com/post-51.aspx
 

ذیحجه و رویدادهای مهم آن
 
با سلام خدمت دوستان گرامی. گذری کوتاه بر رخ دادهای مهم این ماه عزیز داریم تا بتوانیم بهتر و شایسته تر از باقیمانده آن استفاده کنیم.
همگی می دانیم که دهه ی اول ذیحجه مصادف است با آن دهه ای که اضافه شد بر غیبت حضرت موسی علیه السلام در آن زمانی که به طور رفته بود، برای آوردن الواح. و در این ده روز که حضرت هارون علیه السلام جانشین موسی بود در بنی اسرائیل، مردم گوساله پرست شدند. اهمیت این دهه تا آن حد است که اگر کسی در بین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بخواند و در آن آیه: وَ واعَدنا موسی ثَلثینَ لَیلة...  را تلاوت نماید با حاجیانی که در مکه هستند و اعمال حج را انجام می دهند شریک است.
روز نهم این ماه روز عرفه، روزی که در آن خدا بندگانش را می آمرزد. تا آن حد که امام صادق علیه السلام می فرمایند: اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشود دیگر فرصتی برایش پیش نمی آید مگر در عرفه. روز عرفه روز شناخت است و فردای آن روز را خداوند عید قرار داد برای بندگانی که آمرزیده شدند و اکنون مانند کودک تازه متولد شده، پاک و پاکیزه عیدی می گیرند و بندگی خدا را می کنند.
روز هجدهم این ماه روز غدیر است. روز اثبات امامت و ولایت. روز اکمال دین و تمام شدن نعمت. روزی که تنها امیرالمؤنین به مردم پس از بارها، معرفی شدند؛ به عنوان اتمام حجت. روزی که عید الله اکبر است یعنی بزرگترین عید خداوند. روز اسلام. روز مسلمین؛ روز پذیرفته شدن تؤبه حضرت آدم و ورودش به بهشت؛ روز نجات حضرت ابراهیم از آتش؛ روز پیروزی حضرت موسی بر ساحران؛ و ... روزه این روز آن قدر ثواب دارد که می تواند کفاره ی شصت سال گناه باشد.
روز بیست و چهارم یعنی امروز روز مباهله. روزی که به شهادت تاریخ و تاریخ نویسان (جدای از قرآن و روایات) حقّانیت پیامبر و اهل بیتش، یعنی حضرات معصومین: پیامبر، حضرت علی و فاطمه، و حضرت حسن وحسین علیهم السلام، بر مسیحیان و یهودیان و سنّیان و بقیه مردم مشخص شد.
روزی که پیامبر و اهل بیتش، نه پیامبر و صحابه اش، نه پیامبر و زنانش، نه پیامبر و خلیفه اول و دوم و سوم؛ بر عالمان و دانشمندان مسیحی نجران پیروز گشتند. و از همین یک جریان به تنهایی می توان حقانیت اسلام را بر مسیحیت، یهودیت، برادران سنّی، بهائیان، زرتشتیان، صوفیه، و تمامی ادیان و فرق مختلف به اثبات رساند آن هم تنها با استفاده از کتب تاریخی و نه روایی و نَقلی.
روزه این روز بسیار ثواب دارد. همچنین آیات مهم تطهیر و ولایت در این روز نازل شد که انشاءالله در مورد آن ها در فرصتی دیگر صحبت خواهد شد.
روز بیست و پنجم روز نزول سوره ی هل اتی است. سوره ای بسیار زیبا. بسم الله الرحمن الرحیم هَل اَتی عَلی الانسان حین مُن الدَّهر لَم یَکن شَیءً مَذکورا
انصافا سوره ای زیباست. این سوره به شهادت مفسرین خاصّه و عامّه، در شأن حضرت علی و فاطمه علیهما السلام و حضرت امام حسن و امام حسین علیهما السلام نازل شد. سبب نازل شدن این آیات نذری بود که حضرت علی و فاطمه کردند تا سه روز را روزه بگیرند برای این که بیماری فرزندانشان امام حسن و امام حسین بهبود یابد. این سه روز را روزه گرفتند و هر شب افطار خود را به مسکین و یتیم و اسیری که درِ خانه ی آن ها آمد و طلب غذا کرد، دادند و به آب تنها افطار نمودند. بعد از این سه روز وقتی پیامبر چهره ی حضرت علی و حضرت فاطمه علیهم السلام را دیدند که رنگ از رخ آن ها پریده،
کمی ناراحت شدند و خداوند کریم و مهربانی که ناراحتی انوار خودش را دوست ندارد این آیات را نازل و غذای بهشتی برای آن ها فرو فرستاد. شایسته است که شیعیان اهل بیت در این ایام، تأسی به موالی خود نمایند در صدقه دادن به مساکین و ایتام و سعی در اطعام ایشان و روزه بدارند این روز را.
همچنین در این ماه شهادت امام باقر علیه السلام و روز میلاد امام هادی علیه السلام نیز بود که باز هم مزید بر شرافت این ایام دارد.
حال تمام این مطالب برای چه عرض شد. که از فرصت باقیمانده در این ماه استفاده ببریم و با توجه به مطالب گذشته چه خوب است که این اعمال را به نیابت از امام عصر عجل الله تعالی فرجه به جا آورده و ثواب آن ها را به آن عزیز هدیه نماییم.
به امید تعجیل در ظهورش
اللهم عجّل لولیک الفرج

[Non-text portions of this message have been removed]

------------------------------------

Yahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:
http://groups.yahoo.com/group/erfanISLAMI/

<*> Your email settings:
Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:
http://groups.yahoo.com/group/erfanISLAMI/join
(Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
erfanISLAMI-digest@yahoogroups.com
erfanISLAMI-fullfeatured@yahoogroups.com

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
erfanISLAMI-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

No comments:

آرشیو مطالب