به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین مهدوی عضو شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خبرگزاری ایسنا به بیان جزئیاتی درباره مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای ستاد میرحسین موسوی و نقش برخی عوامل در شكل‌دهی آشوب‌های اخیر پرداخت.
وی اظهار داشت: در كنگره سال 87 سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به عضویت شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی درآمدم و در انتخابات خرداد ماه سال جاری در ستاد مركزی موسوی به عنوان سردبیر روزنامه اندیشه نو كه روزنامه ای در 4 صفحه برای پوشش اخبار ستاد بود آغاز به كار كردم و تا روز 23 خرداد ماه به انتشار خود ادامه داد.
مهدوی بیان كرد: روندی كه از فردای روز انتخابات یعنی 23 خرداد‌ماه آغاز شد یك انحراف و گردش مسیر در مجموعه‌ فعالیت‌های بود كه بخش عمده‌ای از آنها متعلق به ستاد میرحسین موسوی بود به طوری كه نامزدی با ویژگیهای موسوی كه اساس حضورش را بازگشت قطار اجرایی كشور بر ریل قانون بود از شامگاه روز رأی‌گیری با اعلام نتایج پیش از شمارش آراء و پس از آن با عدم پذیرش نتایج شمارش آراء و عدم تمكین به ساز و كار قانونی برگزاری انتخابات زمینه‌های ایجاد مشكلاتی را در جامعه فراهم كرد.

* عدم تمكین به قانون

سردبیر روزنامه اندیشه نو افزود: گروه‌های حامی ایشان و سازمانی كه من عضو شورای مركزی آن هستم در قالب 2 یا 3 بیانیه با رفتاری مشابه رفتاری كاندیدای مورد حمایت خود نسبت به روند قانونی بیان اعتراضات و ارائه آنها به شورای نگهبان بی‌اعتنایی كرده و پس از آن با منتفی شدن زمان قانونی اعتراض و به ویژه پس از خطبه‌های 29 خرداد رهبر انقلاب با تهییج مردم و صدور بیانیه‌های مختلف و با تشویش اذهان عمومی ملت ، تلاش داشته‌اند تا مطالبه خود را پیگیری كنند. و این موضوع از زمانی حاد‌تر شد كه در كنار این مجموعه رفتارها ، برخی دشمنان قسم‌خورده ملت، خاندان پهلوی و گروهك‌های ضد انقلاب نیز با اعلان علنی و رسمی آن را تشویق و مورد حمایت قرار داده‌اند.
عضو شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با بیان اینكه مدارك و اسنادی رسمی دال بر همراهی و همكاری آنها بر آشوب‌ها به دست آمده است اضافه كرد: عدم تمكین به فرایند‌های قانونی راهی جدید را در لیست سیاسی برخی جریان‌ها و گروه‌ها به وجود آورد و انتشار بیانیه‌های پی‌درپی نشان داد كه این گروه‌ها دیگر متمایل حركت در یك فرایند قانونی و در چارچوب قانون اساسی و ساختار آن نیستند.
مهدوی با اشاره به مبانی اساسی اندیشه اصلاح‌طلبی عنوان كرد: اگر افرادی خواستند با فرایندهای غیرقانونی و خارج از چارچوب كار خود را به پیش ببرند اینها به معنی از بین رفتن مشی‌اصلاح‌طلبی نیست چرا كه اساسا مبنای اصلاح‌طلبی بر اصول و اساس حركت بر مدار قانون استوار است.
سید امیرحسین مهدوی عضو شورای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و عضو مركزی ستاد میرحسین موسوی همچنین به سوالات خبرنگاران در حوزه مسائل متعدد پاسخ داد.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نقش وی و سازمان متبوعش در برخی آشوب‌های اخیر و اساسا مكانیزم و ساختار رفتاری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اظهار داشت: من در شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب عضویت داشته‌ام البته ساختار به این صورت است كه اعضای شورای مركزی به عنوان منتخبین كنگره مجموعه‌ فعالیت‌های را پیگیری می‌كند كه این مجموعه فعالیت‌ها در قالب‌های دیگری نیز علاوه بر شورای مركزی در كار گروه‌های پیگیری می‌شود من دو سال عضو علی‌البدل شورای مركزی و یك سال عضو شورای مركزی بوده‌ام و به خاطر سابقه روزنامه‌نگاری اقتصادی در تدوین و تبیین مواضع اقتصادی سازمان نقش داشته‌ام و تقریبا در جریان تمامی تصمیمات و تحركات نامزد‌های ریاست‌جمهوری بودم.

* انتشار روزنامه اندیشه نو در ستاد موسوی

سردبیر روزنامه اندیشه‌نو (منتسب به ستاد میرحسین موسوی) اظهار كرد: بعد از تعطیلات نوروزی روزنامه كار انتشار خود را آغاز كرد كه در چهار صفحه به تبیین فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی ستاد میرحسین موسوی می‌پرداخت كه مجموعه‌های فعالیت‌های روزنامه زیر نظر بخش رسانه‌ای ستاد مدیریت می‌شد.

* تجمعات غیرقانونی و كمپین پویش خاتمی

مهدوی در تشریح ساختار تجمعات قبل از انتخابات گفت: قبل از 22 خرداد‌ماه بزرگترین ظهور تجمعات شكل‌‌گیری زنجیره‌ انسانی بدون مجوز از میدان تجریش تا میدان راه‌آهن و همین‌طور شكل‌گیری تجمعی از میدان آزادی تا انقلاب بود كه همه اینها در قالب‌هایی به شهرستان‌ها نیز تسری داده شده كه سابقه آنها در روزنامه موجود است.
وی افزود: ساختار این تجمعات‌ را دو یا سه سازمان جوان بدون مجوز كه ذیل ساختار كمپین پویش خاتمی شكل گرفته بود نظیر یاری نیوز كه در مراحلی با اخذ كد ملی از افراد مجموعه ساختارهای را شكل داده بود به وجود آمد كه براوردی از آن وجود داشت حدود 400 هزار نفر عضو را نشان می‌داد.قرار بود این ساختار در قالب شبكه‌ای خوشه‌ای مجموعه‌ای را به وجود آورد كه بر اساس آن پایه و بانك اطلاعاتی از ناظرین صندوق‌ها و كمك به ساختار صیانت از آراء باشد كه البته بخش وسیعی از این فعالیت‌ها را شاخه‌های از جوانان نظیر شاخه جوانان جبهه مشاركت شكل می‌داد.
عضو شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی كه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خبرگزاری ایسنا سخن می‌‌گفت به گروهی موسوم به گروه 88 در ستاد میرحسین موسوی اشاره كرد و گفت: گروه 88 بنا بود با عضویت 88 جوان در سراسر كشور، 88 جوان در استان‌ها و 88 جوان در هر یك از شهرستان‌ها ساختار‌ خوشه‌ای را در عضویت از افراد به پیش ببرد كه بر اساس آن و با به پیش‌رفتن این ساختار شبكه‌ای بیان می‌شد كه این مجموعه نیز دارای 35 هزار عضو بر مبنای همین ساختار است كه تمام توسط همین گروه‌ها سازماندهی شده بود.
سردبیر روزنامه اندیشه‌نو (منتسب به ستاد میرحسین موسوی) شكل رفتاری حاكم بر این ساختار‌ها را نیز به گونه‌ای عنوان كرد كه در آنها جوانان میدان‌دار حركت‌ها بودند و شكل آن به این صورت بود كه جوانان در برنامه‌ها با محوریت خود ساختار را این گونه جلوه می‌دادند كه كسی به عنوان آقا بالاسر وجود ندارد و از این طریق میزان جذب جوانان در این شیوه رفتاری افزایش چشمگیری می‌یافت.

* نمادهای رنگین

وی اضافه كرد: در كنار این مجموعه، استفاده از نمادهای رنگین، جلوه دادن نگرانی از سلامت انتخابات كه قالب مشترك شكل‌دهی انقلاب رنگین در برخی كشورها است، منظومه‌ای از رفتار‌ها كه نتیجه‌ آنها القاء برخی مفاهیم خاص به جامعه بود را به ذهن متبادر می‌كرد.
مهدوی در ادامه نشست خبری خود به تبیین چگونگی عضویت خود در شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب پرداخت و گفت كه بعد از كنگره آخر این تشكل، به عضویت سازمان درآمده است.
وی افزود: افرادی تحت عنوان مرتبط با حلقه 10 نفره سازمان مجاهدین رابطه داشته‌اند كه این رابطه، به صورت نقطه‌چینی و غیرعضویتی اما سازمان یافته بود و در كنگره آخر سازمان كه در اواسط دولت دوم محمد خاتمی برگزار شد، سران سازمان تصمیم گرفتند به صورت رسمی در جهت گسترش تشكیلات عضو گیری كنند.

* حلقه بسته تصمیم گیری در سازمان

این عضو ستاد انتخابات موسوی، گفت كه بر اساس عضو گیری پس از كنگره سازمان مجاهدین انقلاب، 300 نفر در سراسر كشور به عضویت این تشكل درآمدند و او كه با برخی افراد در سازمان از گذشته ارتباط داشت، مشمول فرآیند عضویت شد و با بهره‌گیری از امتیاز روابط خود فعالیت در این مجموعه را آغاز كرد.
مهدوی افزود: در سازمان اینگونه نبود كه اعضا، مجری صرف حلقه اتاق فرمان باشند و این گونه نیز نبود كه این افراد تصمیم‌گیرنده باشند بلكه به دلیل فضای مجازی كه وجود داشت، در هر مقطع فعالیت سیاسی، القای تصمیمات و خط اصلی از طریق حلقه بسته ابتدایی شكل می‌گرفت.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه در جلسات شورای مركزی، افراد در قالب رای برابر در آنجا حضور می‌یافتند ولی جو به گونه‌ای كه فضای فكر كردن و انعكاس صدای مخالف و بحث و گفتگو نیست و جو غالب مبتنی بر تصمیم‌گیری از قبل بود و بقیه ناچار به همكاری بودند و در واقع نظام فكری اعضا كانالیزه می‌شد.
" به عنوان نمونه در حالی كه 10 ماه پیش از انتخابات، فضای گفتگو و همفكری وجود داشت و حتی اصولگرایان در حال رایزنی برای انتخاب نامزد خود بودند، در سازمان گزاره "یا خاتمی یا هیچ كس " مطرح شد و فضای جزم‌اندیش قطعی و متصلب به وجود آورد ".
عضو شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب تاكید كرد: بر خلاف گسترش ظاهری تشكیلاتی در سازمان مجاهدین و حزب مشاركت، تصمیم‌گیری‌ در این تشكل‌ها بر حلقه بسته و محدودی صورت می‌گیرد و اینگونه نیست كه در این تشكل‌ها صداهای مختلف و فراكسیون‌های متنوع وجود داشته باشد.
سردبیر روزنامه اندیشه‌نو (منتسب به ستاد میرحسین موسوی) افزود:‌ كسی كه عضو مجاهدین می‌شود، با تصور و استنباط نسبت به حضور موثر در تصمیم‌گیری‌ها در جلسات شورای مركزی شركت می‌كند اما هنگامی كه متوجه می‌شود در حلقه بسته‌ای قرار گرفته و با تصمیم‌گیری‌ها از پیش انجام شده، دلخوشی او به یاس تبدیل می‌شود.

* سناریوی از پیش طراحی شده

وی در خصوص القای نگرانی‌ نسبت به صیانت از آرای مردم از سوی تشكل متبوعش كه این روزها با عنوان عدم سلامت انتخابات و تقلب در این فرایند از سوی میرحسین موسوی پیگیری می‌شود، نیز اظهار داشت: از قبل، فرایندی برای انتشار نظرسنجی‌ها و نتیجه از پیش اعلام شده انتخابات طراحی شده بود و بر اساس این برنامه بود كه موسوی ساعت 21 روز 22 خرداد و پیش از اتمام رای‌گیری در یك مصاحبه مطبوعاتی اعلام كرد در مرحله اول پیروز می‌شود و هر نتیجه‌ای غیر از این نادرست است و نشان می‌دهد كه در انتخابات تقلب شده است.

* نظرسازی و القای تقلب

عضو ستاد انتخابات موسوی گفت: فضاسازی‌ها در باور عمومی برای القاء تقلب در انتخابات به صورت گسترده پیگیری می‌شد و مدام تكرار می شد كه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد موسوی پیروز انتخابات است و نوعا نهادهایی به عنوان مرجع نظرسنجی مطرح می‌شدند كه مورد اعتماد هستند تا كسی خواستار ارائه سند در این زمینه نشود.
مهدوی افزود: تجربه انتخابات سال 84 نشانگر نادرستی تحلیل هایی بود كه بر عدم صحت انتخابات تاكید داشت و خبرگزاری جمهوری اسلامی در آن دوره، سه روز مانده به رای‌ گیری اعلام كرد كه مصطفی معین بالاترین آراء را دارد و با هاشمی رفسنجانی به مرحله دوم انتخابات می‌رود ولی دیدیم كه او نفر پنجم انتخابات شد.

* هیچ ادله ای برای پیروزی موسوی وجود نداشت

سردبیر روزنامه اندیشه‌نو (منتسب به ستاد میرحسین موسوی) ادامه داد: در این دوره انتخابات در مرحله نخست اعلام كردیم كه موج سبز در كشور راه افتاده و در مرحله بعد گفتیم كه آرای آقای موسوی در حال رشد است و در گام دیگر مدعی شدیم او با آقای احمدی‌نژاد به مرحله دوم می‌رود و بعد هم در جامعه القا كردیم موسوی در مرحله دوم قطعا پیروز انتخابات خواهد بود اما شخصا هیچ ادله‌ای برای قطعیت این نظریه پیدا نكردم. "القای این اندیشه به موسوی باوراند كه اعلام كند پیروز قطعی انتخابات است و در شرایطی كه می‌دانستیم اینگونه نیست و به دلیل حضور ناظران آقای موسوی در قریب به اتفاق صندوق‌ها، نگرانی در زمینه سلامت انتخابات وجود نداشت، تكرار گزاره نگرانی از سلامت انتخابات و تقلب از طریق رسانه‌ها و بیانیه‌های گروه‌های مختلف اصلاح طلب به صورت شفاف پیگیری می شد ".

* القای عدم سلامت انتخابات و خط دهی بهزاد نبوی به رسانه های اصلاح طلب

عضو شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب توضیح داد: مقامات سابق و اسبق وزارت كشور مانند مصطفی تاج‌زاده از نگرانی درباره سلامت انتخابات سخن می‌گفتند و پیگیری موضوع صیانت از آرا به بهزاد نبوی سپرده شد و او دنبال جمع‌آوری افرادی برای معرفی آنها به عنوان ناظران بر انتخابات بود كه این مسئله نشانگر سمت و سوی القای نگرانی و تاكید بر لزوم صیانت از آرا بود.
وی ادامه داد:‌ علاوه بر پیگیری موضوع از طریق سایت‌های خبری وابسته به اصلاح‌طلبان، از سالهای قبل و از زمان دولت خاتمی جلسات مستمری به صورت هفتگی بین بهزاد نبوی با مدیران رسانه‌ها و متولیان سایت‌های اصلاح طلب برگزار می‌شد و با آنكه نبوی صبغه فرهنگی و مطبوعاتی ندارد، هدایت خط خبری در رسانه‌های مذكور را انجام می‌داد.
این عضو شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب در ادامه نشست خبری خود به تبیین نحوه هماهنگی شبكه‌های خبری و افشای منابع مالی رسانه‌‌های تبلیغاتی وابسته به دوم خردادی‌ها پرداخت.

* جلسات مستمر سازمان یافته بهزاد نبوی و مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب

این عضو ستاد انتخابات میرحسین موسوی اظهار داشت: علاوه بر جلسات مستمر سازمان یافته هفتگی بین بهزاد نبوی و مدیران رسانه‌ها و متولیان سایت‌های اصلاح‌طلب، سایت‌های خبری به صورت مستقیم از چهره‌های شاخص جریان اصلاحات هدایت و حمایت می‌شدند.

* سایت جمهوریت منسوب به فرزندان هاشمی رفسنجانی

مهدوی درباره یكی از سایت های تخریبی اصلاح طلبان افزود: سایت جمهوریت به صورت روشن منسوب به فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی بود و معلوم بود كه اداره‌كنندگان این سایت بی‌پروا و صریح از كجا خط می‌گیرند و مشغول پرونده‌سازی گسترده در خصوص عملكرد چهارساله دولت نهم بودند.

* موسوی برنامه نداشت؛ فقط دولت را تخریب می كرد

وی ادامه داد: آقای موسوی نیمه اسفند سال گذشته وارد عرصه انتخابات شد و ایام نوروز نیز كشور در تعطیلات پانزده روزه به سر می‌برد و عملا گردآوری آمار و ارقام و آرشیو تصویری برای وی به صورت سازمان یافته بر عهده حامیان پشت پرده او بود.
عضو ستاد انتخابات موسوی گفت: مجموعه فعالان تبلیغاتی موسوی به شكل نامتوازن و بی‌سابقه به تخریب رقیب او كه رئیس‌جمهور مستقر بود، پرداختند و با آنكه منتقدان وضع موجود در كنار اثبات ادعای خود مبنی بر نامطلوب بودن وضعیت باید علت نامزدی خود را تبیین كنند، موسوی در این زمینه ضعف داشت.
عضو ستاد انتخاباتی موسوی ادامه داد: كسی كه وضع موجود را نقد می‌كند، علاوه بر علت نقد باید بیشتر بگوید چه برنامه‌هایی دارد و چرا باید مردم او را برگزینند اما آقای موسوی عملا هیچ برنامه و متن مدونی در این زمینه نداشت و آنچه در مناظره آخر در قالب برنامه در تلویزیون به نمایش درآمد، قطع نظر از نقد محتوا یك نوشتار آشفته بود.
سردبیر روزنامه اندیشه‌نو (منتسب به ستاد میرحسین موسوی) ادامه داد: آنچه موسوی انجام داد حجم گسترده تخریب دولت بود و كمپین و حركت انتخاباتی این مجموعه نیز فاقد گزاره‌ای دال بر اداره كشور و شعار واحد بود و شعارهایی كه در این زمینه داده شد، همچون "انسانم آرزوست " و " ادب مرد به ز دولت اوست " ، كسی را به سوی آنچه باید انتخاب كنند رهنمون نمی‌كرد.
" آنچه موسوی در خصوص جمع‌آوری گشت ارشاد و یا در خصوص تقویت جایگاه دانشگاه‌ها مطرح كرد، بخش كوچكی از اداره نیروی انتظامی و نهاد آموزش عالی بود و در واقع نشان می‌داد در برابر تخریب‌هایی كه علیه دولت صورت می‌دهد برنامه‌ای برای ارائه ندارد ".

* بودجه اندیشه نو را ستاد موسوی تامین می كرد

عضو شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب گفت: منابع مالی رسانه‌های تبلیغاتی موسوی از طریق ستاد انتخابات این كاندیدا تامین می‌شد و به عنوان نمونه روزنامه اندیشه نو كه روزنامه كم خرجی بود، از محل كمك های مالی كمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات موسوی منتشر می شد.
مهدوی افزود: اندیشه نو با قیمت 50 تومان توزیع می ‌شد كه درآمدهای ناشی از فروش آن صرف شبكه توزیع روزنامه می‌شد ولذا هزینه چاپ، تولید و تحریریه آن از محل منابع مالی ستاد انتخابات موسوی تامین می شد كه در مقایسه با ارقام كلان تبلیغاتی اندك بود و آنها می‌گفتند كه حتی می‌توانیم تیراژ روزنامه را میلیونی بالا ببریم و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد، اما بنده به عنوان یك روزنامه‌نگار می‌دانستم كه روزنامه خریدار ندارد و افزایش تیراژ در چنین شرایطی ریسك است.
وی ادامه داد: در جریان فعالیت‌های انتخاباتی كسانی كه علاقمند هستند سهمی در قدرت داشته باشند و یا كسانی كه فعالیت اقتصادی می‌كنند و می‌خواهند از طریق كمك مالی به یك نامزد پس از انتخاب او دایره فعالیت خود را گسترش دهند، برای جا نماندن از غافله به نامزدی كه تصور می كنند پیروز انتخابات است، كمك می كنند و در این انتخابات هم برخی افراد در هفته آخر انتخابات به موسوی كمك مالی داشتند.

* سنگفرش یكی از خیابان‌ها با پوستر موسوی

عضو ستاد انتخابات موسوی تصریح كرد: آقای موسوی مدعی بود علاقه‌ای به حجم گسترده تبلیغات ندارد اما حامیان و هواداران وی از طرق مختلف به تامین مالی او پرداختند و در سایه این كمك های مالی فراوان و اقداماتی چون فروش تابلو نقاشی های موسوی به دو برابر قیمت كه البته دربرابر هزینه‌های كلان تبلیغاتی اندك است، شاهد انتشار پوسترهای موسوی در تیراژ گسترده بودم به طوری كه سنگفرش یكی از خیابان‌های اصلی شهر از تصاویر او و اقلام سبز فرش شده بود
مهدوی در پاسخ به سوالی درباره نقش بستگان هاشمی و همچنین درباره سیر گذار مواضع میر حسین موسوی از زمستان سال 87 تاكنون گفت: یكسری بحث‌ها را بنا بر مصالح شاید نتوان اكنون گفت و امیدوارم آن افراد به سمتی نروند كه در آینده نیازی به گفتن آن بحث‌ها باشد.

* جو ستاد عدم پذیرش نتایج انتخابات بود

سردبیر روزنامه اندیشه نو با اشاره به اعتراضات میر حسین موسوی به نتایج انتخابات، نقطه شروع اعتراضات را شامگاه 22 خرداد عنوان كرد و افزود: جو عمومی داخل ستاد، عدم پذیرش نتایج انتخابات و عدم اعتنا به روند قانونی شورای نگهبان بود و دیدیم كه در سه روز پس از انتخابات نیز هیچ گونه شكایتی به شورای نگهبان داده نشد و فقط 7 مورد عناوین كلی داده شد.

* مواضع موسوی تحت تاثیر گروه فشار تغییر كرد

مهدوی با اشاره به روند مواضع میر حسین موسوی از زمستان سال گذشته تا بعد از انتخابات گفت: آقای موسوی ورود خود را با چند مصاحبه با وب سایت كلمه، یك مجله اقتصادی و ویژه نامه نوروزی یكی از روزنامه‌های اصلاح طلب آغاز كرد و دیدیم كه در آن مصاحبه‌ها مواضع‌اش در سیاست خارجی، اقتصاد و عدالت اجتماعی همان مواضع نخست وزیر زمان جنگ بود و همان رویكردها را یادآوری می‌كرد. اما بعد از اعلام نامزدی، گروه‌های فشار دور ایشان را گرفته و برایش شرط گذاشتند و فضای دور او را طوری ساخته و قرائتی را برایش شكل دادند كه با مواضع گذشته‌اش فرق داشت و در نهایت نیز به عدم پذیرش نتایج انتخابات منتهی شد.

* مواضع افراطی رای موسوی را كاهش داد

وی افزود: كسانی كه اطراف آقای موسوی را گرفته بودند بحث هزار سخنرانی را مطرح كرده‌ بودند كه این سخنرانی‌ها را همان افراد آن 3 ، 4 گروه انجام می‌دادند و افراطی‌ترین مواضع و هر چیزی كه دلشان می‌خواست القاء می‌كردند و همین‌ها باعث شد كه آقای موسوی رای عده‌ی زیادی را از دست داد.
این عضو شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب تصریح كرد: تصور خود موسوی این بود كه در اصولگرا‌ها هم رای خوبی دارد حتی خودم از آقای خاتمی شنیدم كه می‌گفت ممكن است برخی كسانی كه به من رای می‌دادند به آقای موسوی رای ندهند. اما او بیشتر از این تعداد در بین اصولگراها رای دارد.
وی ادامه داد: آقای موسوی در دایره گروه‌های فشاری محصور شد كه باعث عدم پذیرش نتایج انتخابات از سوی او شدند و آقای موسوی در فاصله‌ كوتاه با آن موسوی كه تا قبل از آن بود متفاوت شد و كار به جایی رسید كه گروه‌هایی كه پیش از این از نظام و قانون دم می‌زدند با تروریست‌ها، معاندین، خاندان پهلوی و گروه‌های خارجی هم صدا شدند.

* حلقه اتصال اصلاح طلبان با رسانه های خارجی

مهدوی با اشاره به فعالیت چشمگیر رسانه‌های خارجی برای دامن زدن به اغتشاش در ایران گفت: كسانی كه این روزها در شبكه صدای آمریكا علیه ایران صحبت می‌كنند تا 3،4 سال پیش در كنار همین گروه‌هایی كه دور آقای موسوی را گرفته‌اند، تحت عنوان عضو دفتر تحكیم و یا روزنامه نگار فعالیت می‌كردند و حتی بی بی سی نیز به روش‌ هوشمندانه تر از چند سال قبل عضو گیری كرد و اعضای خود را آموزش داد تا اینكه 5،6 ماه قبل از انتخابات، دومین شبكه تلویزیونی غیر انگلیسی خود را كلید بزند كه تمام بودجه و خطوطش با دولت انگلیس هماهنگ می‌شود.
وی با اشاره به افرادی كه از مطبوعات ایران جذب رسانه‌های بیگانه شدند، گفت: ممنوعیت فعالیت رسانه‌های ضد ایرانی در ایران و وجود افرادی از مطبوعات ایران كه جذب آن رسانه‌ها شده بودند باعث شد كه در حقیقت ارتباطات خبری این رسانه‌ها از دفتر تلفن این دوستان كه از ایران با خود برده‌ بودند تغذیه شود و همین ارتباط نیز باعث دو سویه شدن ارتباطات شد و افرادی ایرانی نیز نكاتی را به این شبكه‌ها القاء می‌كردند كه این همسویی و كار مستمر و نزدیك در روند فعالیت‌های این شبكه‌ها بسیار روشن است.

* اردوكشی خیابانی در تضاد با اصلاح طلبی

مهدوی افزود: وضعیت به وجود آمده پس از انتخابات در ایران مبدا یك تغییر جهت تاریخی است چرا كه ذات اصلاح طلبی به معنای پذیرش چارچوب‌ها برای كارآمد‌تر كردن سیستم است اما گروه‌هایی كه با داعیه قانون و اصلاح طلبی شكل گرفته بودند به رفتار‌های فرا قانونی و تعیین تكلیف در خیابان و به تعبیر رهبری اردو كشی‌های خیابانی روی آوردند كه اینها با ذات اصلاح طلبی در تناقض است و در بیانیه‌های آنها نیز مشخص بود كه اعتقادی به ساز و كارهای قانونی ندارند.
این عضو ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی تصریح كرد: آقای موسوی نیز پس از انتخابات ساز و كار قانونی انتخابات را نپذیرفت در حالی كه تا روزهای پیش از انتخابات ایشان می‌گفت كه «نظارت استصوابی را قبول ندارم و قانون آن را تغییر خواهم داد اما تا این قانون پا بر جاست به آن عمل می‌كنم» در حالی كه دیدیم این گونه نشد.
مهدوی این تغییر رویكرد‌ها را به یك پیچ تاریخی تعبیر كرد و با بیان اینكه ما اصلاح طلبی در چارچوب قانون اساسی را قبول داشته‌ایم و برنامه‌های آقای خاتمی در سال 76 نیز شعار قانونگرایی بود، اظهار داشت: در این انتخابات 14 میلیون نفر تمایل خود به اصلاح وضع موجود در چارچوب نظام را نشان دادند و مشخص شد كه اصلاح طلبی هنوز هم مخاطب دارد. اما اصلاح طلبی پسوند نام هیچ گروه و جریانی نیست و نیاز به نوزایی و جوشش از درون دارد و نباید اجازه داد كه اصلاح طلبی با گروه‌های پیوند بخورد كه با نپذیرفتن فرآیند‌های قانونی پایان اصلاح طلبی را رقم بزند.
سردبیر روزنامه اندیشه‌نو (منتسب به ستاد میرحسین موسوی) افزود: این گروه‌ها می‌خواهند مانند ملی مذهبی‌ها یا نهضت آزادی كه در درون كشور ساز و كارهای نظام و قانون را قبول ندارند باشند و یا ممكن است با عدم محكومیت صریح اغتشاش‌ها در كنار گروه‌های معاند و آشوب‌ طلبان و تروریست‌ها قرار بگیرند؛ در هر دو حالت دیگر نمی‌تواند به این گروه‌ها، اصلاح طلب گفت.
این عضو ستاد انتخاباتی موسوی با اشاره به نپذیرفتن فرآینده انتخابات از سوی میر حسین موسوی، گفت: تن ندادن آقای موسوی به فرآیند انتخابات در حالی است كه حتی شورای نگهبان اخیرا گروهی 5 نفره كه از نظر همه گروه‌ها رفتاری غیر جناحی دارند را برای نظارت بر شمارش مجدد 10 درصد از صندوق‌ها مشخص كرده است اما باز هم در چنین فضایی آقای موسوی تمكین نمی‌كند.

* موسوی از قضاوت تاریخ در مورد خود نگران است

وی افزود: آقای موسوی دچار یك ابهام و گره‌ ذهنی شده و از قضاوت تاریخ در مورد خود نگران است؛ او از ابتدا مدعی پیروزی در انتخابات بود و سرمایه‌ 20 سال سكوت خود را وارد میدان كرد و حال با این شكست، پذیرش این مسئله باور پذیر نیست و اگر بخواهد شكست را هم بپذیرد، درست كردن قافیه برای مصراعی كه سروده است بسیار سخت است و همچنین حال كه بیانیه‌های تحریك آمیز او باعث كشته شدن تعدادی از افراد شده است، در مجموعه او خود را گرفتار می‌بیند.
مهدوی تصریح كرد: به نظر من آقای موسوی می‌تواند از طریق قانونی اعتراض بكند و حتی می‌تواند به شورای نگهبان پیشنهاد بدهد و باید حساب خود را از روند آشوب و اغتشاش و ریخته شدن خون‌ها جدا كند و همان طور كه از شخصیت او این انتظار می‌رود، فارغ از هر باوری كه دارد آرامش را به جامعه منتقل كند. چرا كه تاكنون نتیجه بیانیه‌های او فقط تداوم ناامنی و به خطر افتادن منافع افراد عادی و بی‌گناه بوده است.
عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و عضو ستاد انتخابات میر حسین موسوی در بخش پایانی نشست خبری خود، علت اصلی رویكرد مردم از موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم را فاصله گرفتن این كاندیدا از شخصیت و گفتمان اصلی خود عنوان كرد.

* اصلاح طلبان نتوانستند رای مردم را كسب كنند

وی افزود: انتظار بسیاری این بود كه آقای موسوی به عنوان نخست وزیر دوران امام كه تاكید بر استكبار ستیزی و حمایت از حقوق مستضعفین داشت، با همان شخصیت‌ و گفتمان وارد عرصه انتخابات می شد كه به نظر می رسید آرای موسع تری را نصیب او می‌كرد.
این فعال سیاسی دوم خردادی ادامه داد: 14 میلیون رای دهنده به موسوی كسانی بودند كه ضمن پذیرش نظام و قانون اساسی و علاقمندی به جمهوری اسلامی خواستار اصلاح روند اجرایی حاكم بر كشور بودند كه یك جریان اصلاح طلبی اصیل می‌تواند آنها را نمایندگی كند.
مهدوی افزود: كارنامه جریانات حامی موسوی به گونه‌ای است كه بعد از انتخابات سال 80 در انتخابات‌های كه برگزار شد و مجری نیمی از آنها خودشان بودند، نامزد معرفی كردند، اما نتوانستند آرای مردم را جلب كنند.

* آزادترین انتخابات در كشور و پیروزی احمدی نژاد


مهدوی ادامه داد: در انتخابات شورای دوم كه از آزادترین انتخابات در كشورمان بود و هیئت نظارت بر انتخابات حتی نیروهای ملی - مذهبی را تائید صلاحیت كرد، اصلاح طلبان نتوانستند پیروز شوند و در انتخابات شورای سوم و در انتخابات مجلس هشتم نیز فهرست یاران خاتمی رای نیاورد و در انتخابات ریاست جمهوری نهم كه مصطفی معین و اكبر هاشمی رفسنجانی نامزد این جریان بودند، در رقابت با احمدی نژاد شكست خوردند.

* سفرهای استانی

عضو ستاد انتخابات موسوی تصریح كرد: در انتخابات ریاست جمهوری دهم موسوی با رئیس دولتی رقابت كرد كه تعداد 60 سفر استانی انجام داد و حتی احمدی نژاد به برخی استان‌ها 2 بار سفر كرد و به نقاط دور افتاده شهرستان‌ها و روستاها سركشی كرد.
مهدوی افزود: آقای موسوی در طول مدت كوتاهی كه وارد عرصه انتخابات شد، نتوانست به همه استان‌های كشور سفر كند و در برخی استان‌ها هم تنها یك سخنرانی در مركز استان انجام داد ولی رقیب اصلی او رئیس جمهوری بود كه با بدنه جامعه ارتباط تنگاتنگ داشت.
وی ادامه داد: گستره روزنامه و اینترنت در كشور ما اندك است و با وجود نفوذ و گسترش خدمات رسانی گسترده و عزم دولت نهم برای آبادانی و سازندگی در دور ترین نقاط و نقاط محروم كشور و دیدار چهره به چهره رئیس جمهور، احساس همبستگی و دلبستگی و نزدیك میان احمدی نژاد و مردم به وجود آورد و پیروزی بر او سخت بود.
"اگر چه موسوی در تهران با غلبه مناطق شمال شهر بر احمدی نژاد پیشی گرفت اما نمی‌توان مناطق شهرداری پایتخت را بر كل كشور تامین داد و باید بدون اعتماد به نظر سازی‌ها واقع بینانه انتخابات و نتیجه آن را تحلیل كرد ".
عضو ستاد انتخابات موسوی گفت: در استان‌هایی چون خراسان جنوبی و كرمان و مركزی رای غالب متعلق به آقای احمدی نژاد بود اما متاسفانه برخی گروه‌ها و افراد جو را به گونه‌ای كردند كه موسوی با تصور پیروزی قطعی و قبل از شروع شمارش آراء، خود را پیروز معرفی كرد و نتیجه انتخابات را نپذیرفت.

* دلایل رویگردانی مردم از اصلاح طلبان

مهدوی بیراهه رفتن در شعارها، اشتباه گرفتن مطالبات و شعارهای مردم و همصدایی با معاندین و دشمنان تابلودار نظام (سازمان یافته یا غیر سازمانی) و همراهی با جریاناتی كه اصل استقلال و تصمیم گیری مردم را نادیده می‌گیرند را دلیل رویگردانی مردم از اصلاح طلبان عنوان كرد و گفت كه اگر نامزد این جریان پیروز می‌شد، جای شگفتی داشت.

* قطع رابطه خوشه ای با تاجزاده و سازمان و برقراری آرامش

وی با اشاره به دستگیری 3 نفر از اعضای شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب، گفت كه دستگیری این افراد به دلیل قطع روابط شبكه‌های خوشه‌ای جوانان با افراد مذكور همچون تاج زاده و قطع روابط میان مدیران رسانه‌ها و متولیان سایت‌های دوم‌خردادی با بهزاد نبوی به آرام شدن فضای كشور بسیار كمك كرد.

* انتشار بیانیه های سازمان مجاهدین انقلاب بدون اطلاع اعضا


این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی دوم خردادی در عین حال گفت كه پس از دستگیری افراد مذكور، سه بیانیه دیگر از سوی سران سازمان بدون اطلاع سایر اعضا از مسیر تدوین و انتشار آنها منتشر شده كه عدم مرز بندی صریح با آشوبگران و بدخواهان و عدم پذیرش ساز و كار قانونی رسیدگی به اعتراضات به نتیجه انتخابات، محوری ترین فصل آن است.

* ادبیات تند مجمع روحانیون مبارز

مهدوی همچنین از مجمع روحانیون مبارز به دلیل انتشار بیانیه اغتشاش طلبانه اخیرش انتقاد كرد و اظهار داشت: در حالیكه تصور می‌شد اعضای مجمع روحانیون مبارز به دلیل كسوت انقلابی و تعلق آنها به طبقه روحانیت نقش تعادل بخش را در این روزها ایفا كنند، در بیانیه ای افراطی كه بعید به نظر می‌رسد همه اعضا آنرا امضاء كرده‌ باشند، همسو با مشاركتی‌ ها و با ادبیات تندتر از بیانیه‌های دیگر همصدا با آشوب طلبان در این مسیر گام برداشت.