گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, October 9, 2010

تقديم به همه دوستان خوب گلها

 









با درود فراوان به تمامی دوستان

از طرف بسیاری از دوستان ایمیل های متعددی برای دریافت کنسرت زیبای استادان ،همای مستان و شهداد روحانی  به بنده رسیده که متاسفانه هنوز این کنسرت به دست من نرسیده و نسخه هایی هم که از آن در اینترنت موجود میباشد ناقص است.یکی از دوستان گلها نسخه ای را در دست دارند که بعلت ظرفیت بالای آن که نزدیک به یک گیگابیت میباشد به دشواری برای سایرین قابلیت دانلود را خواهد داشت.من اطلاع ندارم که این نسخه مربوط به سالن دیزنی هست یا خیر؟اما به محض رسیدن بهترین کیفیت آن با امکان دانلود آسان ، در اختیار تمامی عزیزان خواهم گذارد.

 

در ضمن نکته ای را به برخی دوستان و مدیر عزیز سایت یادآوری نمایم که برخی عزیزان با گذاشتن ترانه های خارج از روال موسیقی ایرانی ،نظم موجود را آشفته میسازند.در تنوع سلیقه در موسیقی هیچ شکی نیست و هر فرد برای خود بسته به حال و هوای روحیات خود نوعی خاص را میپذیرد. مدیریت سایت هم با کمال فروتنی ، به خواست عزیزان گردن نهاده و آنها را در اختیار سایرین میگذارند.

 

اما امروز که یکی از ایمیل ها را که برایم رسیده بود مشاهده کردم ،متاسف شدم.ما خود به راهی میرویم که در نهایت آن

تبدیل این سایت به واریته رنگارنگ یا شو کانال امثال شب خیز و ... خواهد بود.درج موسیقی عربی آنهم در رادیو گلها!!!آن دوست ،قدر مسلم به هدف شاد کردن دل دوستانش گام برداشته و غیر از این نیست.منهم با تعصب شاید کورکورانه از ایمان خود به آب وخاکم آن را ندیده حذف نمودم.اما دوست خوبم،ای کاش تعصب و غیرت همین اعراب محترم را ما در فرهنگ خود داشتیم!ای کاش همانگونه که فرهنگستان زبان ما  واژه های فرانسوی،انگلیسی،آلمانی و ...را حذف و واژه های جدید و بی مسما را جایگزین مینمایند برای این واژه های عربی موجود در زبان نیز چاره ای می اندیشید.

 

ما خود توانا هستیم تا این لغات را به مرور زمان از گفتگو ها حذف کنیم.اما به همان صورت که غیرتی را که همین اعراب در زبان خود به خرج میدهند ما نیز برای خودمان به کار اندازیم . در همین نگاشته من ،میتوان انواع واژه ها را یافت که ریشه پارسی ندارند.باید از خود شروع کنیم و بگذاریم این سایت ویژگی و زیبایی خود را پایدار نماید. به سهم خود از تمامی دوستان برای جسارت به یکی از هموندان این گلستان  پیشاپیش عذر میخواهم.

 

پیروز و سربلند و ایرانی باشید  

تقدیم به همه عزیزان










--



No comments:

آرشیو مطالب