گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, October 7, 2010

ترانه بسیار زیبای"گذر عمر"با صدای خاطره انگیز مهین صیادی

 

مهین صیادی-عباش شاپوری(عکس از جلیل حیدری)

«ترانه بسیار زیبای گذرعمر(عبرت) با صدای مهین صیادی»(Mp3)

ترانه سرا: نواب صفا

آهنگساز: عباس شاپوری

سال اجرا: 1341

 

مهین صیادی که صدایش  شباهت کمرنگی  به صدای بانو دلکش دارد، توسط  عباس شاپوری  تحت تعلیم قرار گرفت و در سال 39 به رادیو آورده شدو  با خواندن  چند ترانه    صدایش  مورد  قبول  شنوندگان رادیو  قرار گرفت  و بسیاری از آهنگسازان برای همکاری با وی  به رقابت می پرداختند  حدود دو سال    بیش از 30 ترانه خواند، اما پس از مدتی به دلیل ازدواج  از خوانندگی کناره گیری کرد  و  در سال 53  دوباره به رادیو آمد چند ترانه  که معروفترین ان  "عشق آفرین"است  را خواند.

 

 

روز من چون گذرد      آن دم  که اطراف  افق       افتاد  سایه روشن

 

با عبرت  می نگرم      می بینم  یک روز دگر       طی شد از  عمر من

 

سرتاسر پای وجودم  را      چون  تیرگی شبها        در بر گیرد غمها

 

که رود  عمری بر باد     ز گذشت  دوران داد         که وزاید  رنج ما

 

در آن لحظه تنهایی      در عالم رویایی         با خود  می اندیشم

 

که جهان جاویدان نیست        ثمر غم  خوردن  چیست      ز چه رو غافل از خویشم

 

آه  تا کی دلم کند خون      سوز نهانی من       آه در دست غم به سر شد      عمر جوانی من

 

نکنم دیگر از غم یادی      که ندارد  گیتی بنیادی     گذرد عمر شیرین   چه به محنت   چه به شادی(2)

***

روز من چون گذرد     آن دم  که اطراف  افق      افتاد  سایه روشن

با عبرت  می نگرم     می بینم  یک روز دگر      طی شد از  عمر من

 

 

 

 

 

 
   

 

 


No comments:

آرشیو مطالب