گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, October 17, 2010

Fw: فايل لقمان ادهمي

با درود بسيار به ياران گرامي اثري از لقمان ادهمي با نام فقير را براي شما عزيزان ارسال ميکنم.من شرح زندگي و نوازندگي او را در پيام هاي پيشين براي شما فرستادم و اضافه کردم که او تنها شاگرد استاد پرويز ياحقي است که دوره هاي مربوطه را از ابتدا تا اخرنزد اوبه پايان برده و نيز تنها شاگردي است که اثار بسيار و متنوع خلق و عرضه کرده است.شاگردي او مانند استادش . چنانچه در فيلمي که از وي پخش شد عاشقانه و مدام بوده.بهمان شکل دنبال شده گاه در زمان تدريس ساعتها در اطاق انتظار استاد مي نشسته ديگران مي امدند و مير فتند و او همچنان ساعتها و ساعتها در انتظارباقي مي مانده است.و بسيار ازين دست خاطره ها دارد.من در مصاحبه لقمان ادهمي با او قسمتي ازين قسم گفتگو را براي شما ياران گرامي ارسال کرده ام.از همين روي با ديدن فيلم زندگي استاد بسيار غمگين شدم ازينکه اقاي فرمان ارا ميتوانستند از افرادي بمراتب اگاه تر از زندگيش و بمراتب شاگرد تر از فرد انتخاب شده استفاده کنند و سمت و سوي فيلم خود را نه بسوي مراسم تشييع پيکرش که بسوي کارهاي اعجاب اور و حيرت انگيزي که احمد رضا احمدي ازان نام ميبرد ميکشاندند.ممکن است اقاي فرمان ارا بدليل سلايق مختلف نتوانسته اند به انهااعتنا کنند. اما تکرار اواي مرگ او با پرويز جان گفتن  مکرر ان خانم که لحظه اي ازان و در پهناي کوير ميتوانست پايان بخش فيلم باشد.در خور هنرمندي چون او نبوده و نيست.که صداهايي ازان دست بي جوابند که صداي سازش تا جهان باقي است درقلبها مهر سه گاه و چهار گاه و شوشتري و هزاران نغمه ديگر را جاويد نگهميدارد.در جايي که در دوران حياتش هيچگاه رضايت به افشاي مسائل احساسي خصوصيش ولو بشکل ناشناس را هم نمي داد. عزيز يارانم بخوبي واقفند که من اين سخن را از سر مهر و ارادت بي پاياني که به او داشته و دارم عرض ميکنم کوچکترين بي حرمتي به اقاي فرمان ارا ندارم.که خود بهتر ميدانند اين خود اظهار نظري شخصي است.اما دريغم ازان است انگاه که ميشد از کساني بمراتب موجه تر و در دسترس تر استفاده کرد. به اين شکل چرا؟ 
  بهر روي اين پرويز ياحقي از ديد  من است و اين لقمان  ادهمي.شاگردي که بگفته استادش مايه فخر او شده است
و در ضمن اضافه کنم که جايگاه ديگر شاگردانش که ميشناسمشان و عاشقانه دوستشان دارم هر يک بفراخور خود  اعتبار او را دارند.و انان را که غايبانه ارادت دارم نيز ازين شمول خارج نمي بينم.دم او بهر که خورد . خود صاحب دم است

 خداي هم که به جانها سرود هستي خواند      
يقين بدان ز گذرگاه ساز پرويز است              
پيوسته دلت شاد و لبت خندان باد
فرامرز سميعي
 
اهنگ ساز و ترانه سرا:لقمان ادهمي                                           
         خواننده: مرتضي برجسته 
           تنظيم کننده:ارکنت اريک

No comments:

آرشیو مطالب