گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, November 12, 2010

شاخه گل مریم

درود بر دوستان گرانمایه
همانطور که برخی از دوستان خواسته بودند
بازهم شعری از کتاب " می و مینا " از خانم پریسا تقدیم به شما
فریبا امامیان
 
شاخه گل مریم
 
از  دامن تو   دست  تمنا   نمی کشم
 
تا  سر  بود  ز درگه تو  پا   نمی کشم
 
با  آنکه  آگهم که  تو  عاشق تری  زمن
 
عشق تو را به دوش تو تنها نمی کشم
 
شیدا شدم به شهر جنون در هوای عشق
 
آه  از  دل  شکسته  شیدا  نمی کشم
 
شد سینه قاب عکس تو ای ماهتاب من
 
دیگر  تورا  به قاب  تماشا  نمی کشم
 
زیبا گلی  چو  شاخه مریم  به  باغ عطر
 
من دست جان ز شاخه گلها نمی کشم
 
ای  نو بهار  خرم  من  بی  خزان  بمان
 
من  بی بهار  روی  تو  آوا  نمی کشم
 
ساغر  تویی  و  باده  و  میخانه ام تویی
 
منت  دگر  ز ساقی و  صهبا نمی کشم
 
نقاشم و به شعر و سخن در ضمیر دل
 
نقشی به غیر روی پریسا نمی کشم
 
پریسا


No comments:

آرشیو مطالب