گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, November 18, 2010

Fw: Re: Fw: Re: برخی هنرمندان شهرستانی برای امرار معاش، کارگری می‌کنند

دوستان عزیز گل ها . لطفآ مطالبی که جانبه شخصی ندارد را به افراد نفرستید. در جم مطرح کنید. رحمت

--- On Thu, 11/18/10, Mohammad Reza Dastjerdi <mrdastjerdi@gmail.com> wrote:

From: Mohammad Reza Dastjerdi <mrdastjerdi@gmail.com>
Subject: Re: Fw: Re: برخی هنرمندان شهرستانی برای امرار معاش، کارگری می‌کنند
To: rahmatta2002@yahoo.com
Date: Thursday, November 18, 2010, 3:07 PM

با  سلام . شهرام جان عزیز البته حضرتعالی درست میفرمائید . قصد ما هم اصلا کار و یا در آمد نیست  بلکه استفاده از هنر است و بس . بنظر شما هنگامیکه از بیش از 30 کانال ریز و درشت ماهوارهای  بطور 24 ساعت هر نوع موسیقی و کلامی به خورد مردم  داده میشود اگر به فرض بقول شما  ترانه راه شیراز آن مرحوم که به راستی در اعماق روح اثر میگذارد  از رادیوی خودمان پخش شود  و یا از هنر تمام عزیزان هنرمند موسیقی محلی استفاده گردد  و مردم لذت ببرند و  هنرمند ماهم راضی باشد   بقول معروف کفر خدا میشود؟ .  مگر استفاده از صدای روح نواز همشهری عزیزم خانم سیما بینا  و دیگر هنرمندان محلی چه عیبی دارد؟ آیا کدام اثر اجرائی ایشان  و هنرمندان سرزمین و دیار ما من و شما را تحریک میکند و یا به  عالم غنا میبرد؟  مگر نه اینکه ایشان  دارای تمام صفات مرضیه  و فضائل عالی انسانی هستند  چرا باید آهنگ نوروز ایشان  که نهایت زیبائی  را دارد و پر از مهر و محبت و رمز و رازست   از تلویزیون بی بی سی  در شب عید نوروز , عیدی که دیگر مال من و شما تنها نیست بلکه میراث جهانی محسوب میشود  پخش شود؟ بند دره , شر شر او , پشت کمان و قد قوز  و بسیار بسیار نشانه ها و تعبیرات زیبائی که در جای  جای موسیقی و فولکلور دیار ما نهفته است بهتر است و یا...........؟  
 درست است زمانی اقتضا میکرد که صدای خانم پخش نشود  . بسیار خوب چون باید جلوی باصطلاح برخی کجروی ها و بی بند و باری ها گرفته میشد و سره از ناصره جدا میگردید که بنظر حقیر آن زمان کم هم نبود.  در این میان به ناحق بسیاری از هنرمندان  واقعی عزیزمان که نتوانستند از استعداد خدادادیشان استفاده کنن دق کردند .
 موسیقی هنرمندان بزرگ کشور هم آن زمان جرم بود . یادم می آید نوار استاد شهرام ناظری  را اگر در پست بازرسی در اتومبیل ما پیدا می کردند معدوم می نمودند . بر  مزار استاد بنان  هنرمندان عزیز شجریان و محمد موسوی برنامه ای داشتند نمی دانید به چه مکافاتی بدستمان  رسید و   چگونه باید محافظتش می کردیم . قصدم انتقاد نیست هر کاری که کردند صلاح مملکت خویش دانستند  ولی فکر مردم که عوض نشد.
 
. آری دوست عزیز بهتر است ادامه ندهم تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .
 در خاتمه سوالم اینست  بنظر شما چند درصد مردم ایران فعلا به رادیو تلویزیون گوش میدهند و استفاده می نمایند و چند درصد کانالهای آنچنانی ماهوارهای را میبینند؟ بگذریم از اینکه از همان ابتدای سالهای 57 نوارهای موسیقی هنرمندان زن و مرد  مثل نقل و نبات دست بدست میشد  و حالا که درهای ماهواره و اینترنت و موبایل و غیره بروی همه باز شده  و دیگر امکان کنترل هم نیست دیگر فرزندان ما هم با موسیقی خودمان  بطور کلی نامانوس و غریبه اند مگر تعدادی قلیل . . 
 پس بهتر نیست که از هنر راستین همان هنر مندان محلی بدون چون و چرا استفاده نمائیم  آنان چشمداشتی ندارند و همان کارگری را فخر خود می دانند و در عوض بجای پوکاندن مغز من و شما روح مارا به پرواز در خواهند آورد. بامید آن روز .
 ..  

2010/11/18 rahmat tavakol <rahmatta2002@yahoo.com>


--- On Thu, 11/18/10, Shahram Salili <shahram_salili@yahoo.com> wrote:

From: Shahram Salili <shahram_salili@yahoo.com>
Subject: Re: برخی هنرمندان شهرستانی برای امرار معاش، کارگری می‌کنند
To: rahmatta2002@yahoo.com
Cc: "jafar kazemiyan" <mikhak.jk@gmail.com>
Date: Thursday, November 18, 2010, 6:14 AM

جناب رحمتی عزیز- با سلام و احترام - جهت مزید اطلاع سرکار باید حضور محترمتان عرض کنم این مطلب تازگی ندارد که چنین شگفت زده شده اید. مگر حسین بن منصور - حلاج نبود؟  نمیدانم صمد بردیده یا همان صمد عقاب( مرحوم) را می شناسید یا نه؟ ایشان خواننده آهنگهای محلی در رادیو شیراز بود وبد هم نمی خواند. در جشنها و مراسم شادی مردم هم شرکت می کرد و برایشان می خواند ودر آمدی هم ازین راه داشت. اینها را که می گویم حرف 40-50 سال پیش است. نوار هایش هم الان در بازار موجود است که بعضا جناب فریدون خان شهبازیان تنظیم فرموده است و مدتی پیش هم جعفر خان کاظمیان چند آهنگی از آن مرحوم را برای دوستان ارسال فرمودند. همه این قصه ها را گفتم که عرض کنم شغل اصلی ایشان نقاشی ساختمان یعنی در ودیوار مردم بود وعین یک کارگر با استانبولی سطل وکاردک به جان در ودیوار مردم می افتاد و تمیز هم کار میکرد. یادش بخیر ضمن کار هم محلی و دشتی و دشتستانی می خواند که در خانه خودمان شاهدش بودم وچه کیفی می کردم وهرگز از خاطر فرسوده ام پاک نمی شود. مگر هنر بجز چکیده رنج وشادی است.اگر تولید هنردر کسی به خاطر چیزی متوقف شود آن کس اصلا هنرمند نبوده که کاسبکاری با لباسی دیگراست .همه که نه ولی بی اغراق بیشتر هنرمندانمان هنرشان ممر درامدشان نبوده است- اینرا فراموش نکنید. پیوسته دلت شاد و لبت خندان باد. کمترین-سلیلی    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


--- On Wed, 11/17/10, rahmat tavakol <rahmatta2002@yahoo.com> wrote:

From: rahmat tavakol <rahmatta2002@yahoo.com>
Subject: برخی هنرمندان شهرستانی برای امرار معاش، کارگری می‌کنند
To: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Wednesday, November 17, 2010, 11:40 PM


برخی هنرمندان شهرستانی برای امرار معاش، کارگری می‌کنند
یکی از هنرمندان موسیقی شهر شیروان فاش کرد که چون از موسیقی در شهرستان‌ها حمایت نمی‌شود، بیشتر هنرمندان به دنبال کارگری یا درآمدهای دیگر می‌روند.
به گزارش ایسنا، موسی‌الرضا ولی‌نژاد گفت: در میان سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰ حدود ۱۵ گروه موسیقی محلی در شیروان فعال بودند، اما حالا فقط سه گروه موسیقی محلی وجود دارد.
او که برادر کوچکتر حسین بخشی است که در جشن خانه‌ی موسیقی از زحمات او تجلیل شد، خاطرنشان کرد: در شیروان فقط پنج بخشی‌ باقی مانده است که ما چهار برادر و یک پسرعمو هستیم.
این هنرمند یادآور شد: تا پیش از سال ۸۳ در سال ۲ یا ۳ جشنواره در شیروان برگزار می‌شد و ما در آن جشنواره‌ها موسیقی‌مان را اجرا می‌کردیم. ولی از آن سال به بعد دیگر هیچ جشنواره‌ای در شیروان برگزار نشده است و این باعث بیکاری گروه‌های موسیقی شد.
ولی‌نژاد عنوان کرد: در شیروان سازهای بادی محلی مانند « زرنا»، « قوشمه» هستند که متاسفانه نوازندگان کمی برای آنها هستند و این وضعیت برای سازهای «فلوت»، «نی»، «کمانچه» نیز وجود دارد و بسیاری از نوازندگان آنها برای امرار معاش به کارگری روی آورده‌اند.


No comments:

آرشیو مطالب