گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, November 18, 2010

Fw: Re: برخی هنرمندان شهرستانی برای امرار معاش، کارگری می‌کنند



--- On Thu, 11/18/10, Shahram Salili <shahram_salili@yahoo.com> wrote:

From: Shahram Salili <shahram_salili@yahoo.com>
Subject: Re: برخی هنرمندان شهرستانی برای امرار معاش، کارگری می‌کنند
To: rahmatta2002@yahoo.com
Cc: "jafar kazemiyan" <mikhak.jk@gmail.com>
Date: Thursday, November 18, 2010, 6:14 AM

جناب رحمتی عزیز- با سلام و احترام - جهت مزید اطلاع سرکار باید حضور محترمتان عرض کنم این مطلب تازگی ندارد که چنین شگفت زده شده اید. مگر حسین بن منصور - حلاج نبود؟  نمیدانم صمد بردیده یا همان صمد عقاب( مرحوم) را می شناسید یا نه؟ ایشان خواننده آهنگهای محلی در رادیو شیراز بود وبد هم نمی خواند. در جشنها و مراسم شادی مردم هم شرکت می کرد و برایشان می خواند ودر آمدی هم ازین راه داشت. اینها را که می گویم حرف 40-50 سال پیش است. نوار هایش هم الان در بازار موجود است که بعضا جناب فریدون خان شهبازیان تنظیم فرموده است و مدتی پیش هم جعفر خان کاظمیان چند آهنگی از آن مرحوم را برای دوستان ارسال فرمودند. همه این قصه ها را گفتم که عرض کنم شغل اصلی ایشان نقاشی ساختمان یعنی در ودیوار مردم بود وعین یک کارگر با استانبولی سطل وکاردک به جان در ودیوار مردم می افتاد و تمیز هم کار میکرد. یادش بخیر ضمن کار هم محلی و دشتی و دشتستانی می خواند که در خانه خودمان شاهدش بودم وچه کیفی می کردم وهرگز از خاطر فرسوده ام پاک نمی شود. مگر هنر بجز چکیده رنج وشادی است.اگر تولید هنردر کسی به خاطر چیزی متوقف شود آن کس اصلا هنرمند نبوده که کاسبکاری با لباسی دیگراست .همه که نه ولی بی اغراق بیشتر هنرمندانمان هنرشان ممر درامدشان نبوده است- اینرا فراموش نکنید. پیوسته دلت شاد و لبت خندان باد. کمترین-سلیلی    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


--- On Wed, 11/17/10, rahmat tavakol <rahmatta2002@yahoo.com> wrote:

From: rahmat tavakol <rahmatta2002@yahoo.com>
Subject: برخی هنرمندان شهرستانی برای امرار معاش، کارگری می‌کنند
To: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Wednesday, November 17, 2010, 11:40 PM

برخی هنرمندان شهرستانی برای امرار معاش، کارگری می‌کنند
یکی از هنرمندان موسیقی شهر شیروان فاش کرد که چون از موسیقی در شهرستان‌ها حمایت نمی‌شود، بیشتر هنرمندان به دنبال کارگری یا درآمدهای دیگر می‌روند.
به گزارش ایسنا، موسی‌الرضا ولی‌نژاد گفت: در میان سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰ حدود ۱۵ گروه موسیقی محلی در شیروان فعال بودند، اما حالا فقط سه گروه موسیقی محلی وجود دارد.
او که برادر کوچکتر حسین بخشی است که در جشن خانه‌ی موسیقی از زحمات او تجلیل شد، خاطرنشان کرد: در شیروان فقط پنج بخشی‌ باقی مانده است که ما چهار برادر و یک پسرعمو هستیم.
این هنرمند یادآور شد: تا پیش از سال ۸۳ در سال ۲ یا ۳ جشنواره در شیروان برگزار می‌شد و ما در آن جشنواره‌ها موسیقی‌مان را اجرا می‌کردیم. ولی از آن سال به بعد دیگر هیچ جشنواره‌ای در شیروان برگزار نشده است و این باعث بیکاری گروه‌های موسیقی شد.
ولی‌نژاد عنوان کرد: در شیروان سازهای بادی محلی مانند « زرنا»، « قوشمه» هستند که متاسفانه نوازندگان کمی برای آنها هستند و این وضعیت برای سازهای «فلوت»، «نی»، «کمانچه» نیز وجود دارد و بسیاری از نوازندگان آنها برای امرار معاش به کارگری روی آورده‌اند.

No comments:

آرشیو مطالب