گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, November 14, 2010

Re: یک پیغام برای دوستان

با سلام خدمت دوستان گرامي و ستاره عزيز
اولين ارزيابي هز خريد و فروشي اين است كه چه كالايي به فروش ميرسد.
مهم اين است كه اين آثار متعلق به چه كسي است"
كسي كه جمعشان كرده است
يا كسي كه آنها را ساخته است
يا متعلق به همه ايرانيان و ايران دوستان
با تشكر
محسن حجتي
On 11/13/10, setareh <seti.ch1@gmail.com> wrote:
>
>
> [?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?]
> دوستان عزیز با بهترین درودها و سلامی گرم و پرمهر
> میخواستم به نکته ای اشاره کنم که شاید بد نباشد کمی به آن فکر کنیم
> ببینید دوستان بسیار عزیزم. خودتان شاهدید که در مورد حمایت از هنرمندان اغلب
> دوستان پیشنهاداتی دادند و استقبال هم کردند اما در عمل هیچکس از حدّ حرف فراتر
> نرفت
> در این میان بسیاری از عزیزان دیگر که عضو گروه هستند اما ممکن است نه پیشنهادی
> داده باشند و نه نظر موافقی، اما آنها نیز با شادمانی منتظر نتیجهء این اقدامات
> حمایتی بودند، کسانی که چشم امید به گام مثبتی هرچند کوچک،بسته و دلخوش شده
> بودند چراکه تصور میکردند در این دنیای وانفسا هستند انسانهانی که دست یاری و
> حمایت نمودن دراز کنند و هنرمند و تلاشگران وادی هنر را پشتیبانی نمایند
> اما متاسفانه با بی نتیجه و در حدّ حرف و شعار باقی ماندن حمایت دوستان، آنها
> هم ممکن است احساس کنند که کوشش و تلاششان در حفظ و گسترش آثار هنری و معرفی و
> تشویق نسل جدید به شنیدن موسیقی اصیل ایرانی، بدون بازدهی، بی نتیجه است
> منظورم از بازدهی هم جنبهء مادی آن و هم جنبهء معنوی است
> بعضی از دوستان ، روزها و ماهها و سالها وقت و هزینه صرف کرده اند و آثار
> ارزشمندی را گردآوری نموده اند که مایلند آنرا در اختیار بقیه قرار دهند اما
> نکته در اینست که آنها هزینه های زیادی را متقبل شده اند که در این روزگار با
> اینهمه مخارج سنگین، نباید توقع داشته باشیم که حاصل زحمت هفته ها و ماههای
> آنها را مفت و رایگان بدست آوریم
> ضمن درود و سپاس از بسیاری از هنردوستان که فایلهای ارزشمندشان را بی هیچ
> چشمداشتی و با شوق و اشتیاق در اختیار دیگران قرار میدهند، اما نباید بی انصافی
> کنیم و متوقع باشیم که همه همانطور رفتار کنند
> زندگی افراد، سن و سال و شیوهء تهیهء آثار هنری با هم متفاوتست، و همه شبیه هم
> زندگی نمیکنند، بهمین دلیل گلایه از آنهایی که ممکن است آثار جمع آوری شدهء خود
> را بصورت یک یا چند مجموعه به فروش میرسانند، و انتقاد از آنها بنظر من
> نامهربانی و کمی دور از انصاف است
> بهرحال باید یاد بگیریم که دسترنج دیگران را نباید مجانی به چنگ آوریم و اگر هم
> کسی محبت و لطف میکند و آنها را رایگان در اختیار ما قرار میدهد بایستی قدردان
> و سپاسگزارش باشیم
> اما این دلیل نمیشود که همه باید دسترنج خود را که بخشی از سرمایهء زندگی
> آنهاست مجانی به ما هدیه کنند و ما هم طلبکار نیستیم
> شاید بد نباشد از مدیر گروه سوال کنیم که چند نفر عضو داریم؟ بعد افرادی که
> موسیقی و آثار گرانبهایشان را برای همه میفرستند را هم محاسبه کنیم
> آنگاه متوجه میشویم که خیلی از اعضا فقط درحال جمع آوری آثار بطور رایگان هستند
> و خودشان هیچ کاری نمیکنند و حتی یک تشکر خشک خالی هم نکرده اند
> البته تمام این مطالب را گفتم تا بتوانم پیغام یکی از دوستان عزیز را منعکس کنم
> یکی از دوستان اینگونه نوشته اند
>
> با درود بر دوستداران موسیقی
>
> اقای ..... از من شکایت کردند که چرا فلان کس قصد فروش مجموعه خود را دارد و
> احتمالن چرا آنرا به رایگان در اختیار باقی اعضا قرار نمیدهد .
> بنده در برابر شما عزیزان که شب روز خود را صرف جمع آوری موسیقی گمشده اصیل
> ایرانی نمودید کسی نیستم که هدفم جسارت به شما بوده باشد اما من هم تا حدی
> توانایی دارم بنده تا به امروز مبلغ هنگفتی را برای جمع آوری این آثار هزینه
> کردم و اگر قرار بر این باشد که هر آنچه را که داشتم به رایگان در اختیار شما
> بگذارم خب دیگر چیزی در بساط ندارم تا باقی آثار را جمع اوری کنم .
>
> شما هم که نشسته اید و منتظرید کسی از گرد راه برسد و ...
> پس زیاد هم بر من خرده نگیرید اگر دستی نمیگیرید
>
> البته من جسارت کردم و با حذف نام متن ایمیل و حذف نام و آدرس فرستنده، آنرا
> برایتان ارسال نمودم
> به یاد یک مصرع از غزلهای آقای آرام نازنین افتادم که میگوید
> [?]مهربان باش که بی مهری سرآغاز غم است[?]
> دوستان. بیایید مهربان باشیم
> دوستتان دارم
> شاد و تندرست و پیروز باشید
> با احترام بسیار
> ستاره.تهران
>
>
>
>
>
>
>
>
>

No comments:

آرشیو مطالب