گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, July 14, 2011

شعر - سارا فرزاد


به ستاره


 



هنوز

پس از سالها
تارکوفسکی
در من عصیان می کنذ

کافکا
مسخم می کند

نیچه
فریاد می زند
چنین گفت زرتشت

هنوز

هدایت
در دهلیز های وسردابه های بوف کور
عقلم را نهیب می زند

هنوز

فروغ در خانه سیاهش
به عزای علی کوچولو
نشسته است

و

شاملو
 هنوز
اینه در اینه است

حمید مصدق
سیب دندان زده
به
فروغ می دهد


هنوز

نام همه مردگان یحیی ست

در سال بلوای معروفی
سمفونی مردگان
می نوازند


هنوز

در مدارصفر درجه احمد محمود
راه می روم
و
با گرگ های بیابان
هرمان هسه
روبه رویم

هنوز

با
لورکا
بورخس
کالوینو
شبها
به شب نشینی نشسته ایم
محاکمه میلان کوندرا
در بار هستی ست

هنوز

مادران حسین پناهی
با دفن فرزندانشان
تکه ای از روحشان را به گورمی سپارند


هنوز

سووشون سیمین است
و
من
در جزیره سرگردانی سیمین
در پی هستی ام

هنوز

در روزگار سپری شده مردم سا لخورده ی وطنم
در پی دولت ابادی ام

تا ادامه دارد را
 به آخر رمان اضافه کند
آه
چقدر دلم می خواهد
 بار دیگر
 به نادر بگویم
بازگشت چیزی را خراب نمی کند
نادر

در
 شهری که من دوستش می داشتم
من باز گشتی پیروز مندانه خواهم داشت

نادر

من
بازگشتی پیروز مندانه خواهم داشت
و
در این بازگشت
فلب کوچکم
را به همه
 هدیه خواهم داد
و

در زمستان سرد ارواح
به
 اخوان خواهم گفت
سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت
سرها در گریبان است
کلامی ست
برای همه فصول

و
 اینک من
زنی از قبیله
عصیانگران توتم شکن
در
 آغاز فصل سرد
دستهایم را دوباره
در باغچه می کارم
شاید
که
سبز شود

--
*********************************************************
// حرف های نگفتنی //
// حرف هایی هست برای نگفتن //
// و ارزش عمیق هرکسی //
// به اندازه ی حرف هایی است که برای نگفتن دارد . //
 
----------------------------------------------------------------------
عضو اين گروه شويد و به دوستان خود معرفي کنيد. لينک عضويت
http://groups.google.com/group/iranriver/subscribe
معرفي مدير گروه - محمد صادق علامي
http://www.google.com/profiles/msadeghallami
فیس بوک محمد صادق علامی
facebook.com/msadeghallami
-----------------------------------------------------------------------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
iranriver+unsubscribe@googlegroups.com
*********************************************************



No comments:

آرشیو مطالب