گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, December 17, 2011

Ghade Al Samman شعری از غاده السمان

-----
-----

>>
>>
>>
>>
>>>
>>>
>>>
>>>>
>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>این شاعره ، نویسنده و ژورنالیست یکی از افتخارات دنیای عرب است ..... در رک گویی مثل فروغ و در شعر شبیه بهبهانی است ..... نوشته هایش همتراز مشیری و شاملو است ...
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>شعری از غاده السمان
>>>>>>>شاعری توانا از سوریه
>>>>>>>اگر به خانه‌ی من آمدی
>>>>>>>برایم مداد بیاور مداد سیاه
>>>>>>>می‌خواهم روی چهره‌ام خط بکشم
>>>>>>>تا به جرم زیبایی در قفس نیفتم
>>>>>>>یک ضربدر هم روی قلبم تا به هوس هم نیفتم!
>>>>>>>یک مداد پاک کن بده برای محو لب‌ها
>>>>>>>نمی‌خواهم کسی به هوای سرخیشان، سیاهم کند!
>>>>>>>یک بیلچه، تا تمام غرایز زنانه را از ریشه درآورم
>>>>>>>شخم بزنم وجودم را ... بدون این‌ها راحت‌تر به بهشت می‌روم گویا!
>>>>>>>یک تیغ بده، موهایم را از ته بتراشم، سرم هوایی بخورد
>>>>>>>و بی‌واسطه روسری کمی بیاندیشم!
>>>>>>>نخ و سوزن هم بده، برای زبانم
>>>>>>>می‌خواهم ... بدوزمش به سق
>>>>>>>... اینگونه فریادم بی صداتر است!
>>>>>>>قیچی یادت نرود،
>>>>>>>می‌خواهم هر روز اندیشه‌ هایم را سانسور کنم!
>>>>>>>پودر رختشویی هم لازم دارم
>>>>>>>برای شستشوی مغزی!
>>>>>>>مغزم را که شستم، پهن کنم روی بند
>>>>>>>تا آرمان‌هایم را باد با خود ببرد به آنجایی که عرب نی انداخت.
>>>>>>>می‌دانی که؟ باید واقع‌بین بود !
>>>>>>>صداخفه ‌کن هم اگر گیر آوردی بگیر!
>>>>>>>می‌خواهم وقتی به جرم عشق و انتخاب،
>>>>>>>برچسب فاحشه می‌زنندم
>>>>>>>بغضم را در گلو خفه کنم!
>>>>>>>یک کپی از هویتم را هم می‌خواهم
>>>>>>>برای وقتی که خواهران و برادران دینی به قصد ارشاد،
>>>>>>>فحش و تحقیر تقدیمم می‌کنند،
>>>>>>>به یاد بیاورم که کیستم!
>>>>>>>ترا به خدا ... اگر جایی دیدی حقی می‌فروختند
>>>>>>>برایم بخر ... تا در غذا بریزم
>>>>>>>ترجیح می‌دهم خودم قبل از دیگران حقم را بخورم !
>>>>>>>سر آخر اگر پولی برایت ماند
>>>>>>>برایم یک پلاکارد بخر به شکل گردنبند،
>>>>>>>بیاویزم به گردنم ... و رویش با حروف درشت بنویسم:
>>>>>>>من یک انسانم
>>>>>>>من هنوز یک انسانم
>>>>>>>من هر روز یکانسانم
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>

No comments:

آرشیو مطالب