گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, April 13, 2012

Fw: من غلام قمرم،مولانا


----- Forwarded Message -----
From: Hossein Usofi <drusofi@yahoo.com>
To: Pari Shan <parishan69@yahoo.com>
Sent: Saturday, 14 April 2012, 2:36
Subject: من غلام قمرم،مولانا



علی جان سلام 

شب و روزت به خیر

بله این غزل از مولاناست  

علاوه بر این که این غزل در دیوان غزلیات شمس هست

تمام ویژگی های سبک و شیوه و روش تفکر مولانا را در آن می توان دید

ضمنا دکلمه ای از این غزل در دست هست که یکی از آن ها با صدای شاملوست 

و دیگری با صدای کیارخ که می تونی اون ها رو در لینک های زیر گوش کنی و کلیب زیباشو ببینی

این دوست مون هم نگفته شعر از شهریار است  بلکه  چنین تصورمی کرده  است

خوب. اشکالی ندارد. خیلی از تصورات ما منطبق با واقعیت نیست

شب خوش








----- Forwarded Message -----
From: Pari Shan <parishan69@yahoo.com>
To: Hossein Usofi <drusofi@yahoo.com>; عمو <drusofi@yohoo.com>
Sent: Friday, April 13, 2012 1:14 PM
Subject: Fw: من غلام قمرم،مولانا



سلام عمو جان
این شعر از مولانا است
یا به گفته این دوست از شهریار است
با سپاس

----- Forwarded Message -----
From: "ahalimo@pacbell.net" <ahalimo@pacbell.net>
To: Pari Shan <parishan69@yahoo.com>
Sent: Friday, 13 April 2012, 5:27
Subject: Re: من غلام قمرم،مولانا

با سلام و دروود
 
نميدانم چرا من فکر ميکردم که اين نوشته شاعر بزرگ ديگرمان شهرِيار است ؟؟؟
 
نورالدين
 
 
 
-------Original Message-------
 
From: Pari Shan
Date: 04/10/12 10:17:15
Subject: من غلام قمرم،مولانا
 




من غلام قمرم،مولانا

 
من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو  
پیش من جز سخن شمع و شکر هیچ مگو 
سخن رنج مگو جز سخن گنج مگو   
     ور از این بی‌خبری رنج مبر هیچ مگو
دوش دیوانه شدم عشق مرا دید و بگفت         
   آمدم نعره مزن جامه مدر هیچ مگو
گفتم ای عشق من از چیز دگر می‌ترسم 
گفت آن چیز دگر نیست دگر هیچ مگو
من به گوش تو سخن‌های نهان خواهم گفت
 سر بجنبان که بلی جز که به سر هیچ مگو
گفتم این روی فرشته‌ست عجب یا بشر است
 گفت این غیر فرشته‌ست و بشر هیچ مگو
گفتم این چیست بگو زیر و زبر خواهم شد 
گفت می‌باش چنین زیر و زبر هیچ مگو
ای نشسته تو در این خانه پرنقش و خیال 
خیز از این خانه برو رخت ببر هیچ مگو




 








No comments:

آرشیو مطالب