گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, August 28, 2011

Fw: یک ترانه آذری

سلام دوست ارجمند جناب دکتر گجکار
با سلامی گرم  ترانه آذری را نتونستم  باز کنم لطف کنید دوباره بفرستید از زحمات شما متشکرم 
ارادتمند شما - سیروس


----- Forwarded Message -----
From: latif gachkar <latifgachkar@yahoo.com>
To: Golha <Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com>
Sent: Sunday, August 28, 2011 8:38 AM
Subject: یک ترانه آذری

دوستان درود بر شما. یک ترانه آذری پیشکش تان می کنم. شوربختانه خواننده آنرا نمی شناسم ولی آن چنان که در کتابی آمده است این ترانه در ماهور ( بیات قاجار) اجرا شده است. زیباست بشنوید
http://www.4shared.com/audio/67PiX1pr/Azari-1.html


برگردان آزاد ترانه:
ای یار ماه رو و پرناز من
دل بند توام ای بهار زیبای من
روی زیبای تو آرام بخش این دل ویران شده از عشق تو است
بی تو ای فرشته، قلبم در آتش می سوزد
چشم به راه توام بیا بیا  تا با هم بگوییم با هم بخندیم
آخر نمی دانی تماشایی است
آن ابروان به هم پیوسته
آن گونه های گل گون
و آن نگاه های خمارآلود
من به فدای آن خرامیدن ناز آلوده ات
آن نگاه غزال مانندت
آن دیدار عاشقانه ات
تو در میان تمام زیبارویان یک قوی زیبایی، قوی زیبا
" بلبلی هستم که در چمن عشق به گلی دل داده ام
بیا و مرا مرنجان ، منی که به یک اشاره از تو خشنودم
اگر هم چون دو پروانه بال در بال هم در چمن زار به پرواز درآییم
بالهایم به نازکی ابریشم است ، مواظب شان باش"
" میرمهدی  می گوید:
تمام هستی و سرچشمه الهام من وطن من است
اگر هم چون بلبل هزار دستان هم باشم
باز هم دل بسته وطن خود خواهم ماند"



No comments:

آرشیو مطالب