گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, December 22, 2011

سه تار من - استاد شهریار


سه تار من
 
نالد به حال زارِ من امشب سه تارِ من
 
این مایه ی تسلیِ شب های تارِ من
 
 
ای دل ز دوستانِ وفادارِ روزگار
 
جز ساز من نبود کسی سازگار من
 
 
در گوشه ی غمی که فراموش عالمی است
 
من غمگسارِ سازم و او غمگسار من

 
اشک است جویبار من و ناله ی سه تار

شب تا سحر ترانه ی این جویبار من

 
چون نشترم به دیده خلد نوشخند ماه
 
یادش به خیر خنجرِ مژگانِ یارِ من
 
 
رفت و به اخترانِ سرشکم سپرد جای
 
ماهی که آسمان بِربود از کنار من
 
 
آخر قرار زلف تو با ما چنین نبود
 
ای مایه ی قرارِ دلِ بیقرارِ من
 
 
در حسرت تو میرم و دانم تو بی وفا
 
روزی وفا کنی که نیاید به کار من
 
 
از چشم خود سیاه دلی وام میکنی
 
خواهی مگر گرو بری از روزگار من
 
 
اختر بخفت و شمع فرومرد و همچنان
 
بیدار بود دیده ی شب زنده دار من
 
 
من شاهباز عرشم و مسکین تذرو خاک
 
بختش بلند نیست که باشد شکار من
 
 
یک عمر در شرار محبت گداختم
 
تا صیرقی عشق چه سنجد عیار من
 
 
جز خون دل نخواست نگارنده ی سپهر
 
بر صفحه ی جهان رقم یادگار من
 
 
زنگار زهر خوردم و شنگرف خون دل
 
تا جلوه کرد اینهمه نقش و نگار من
 
 
در بوستان طبع حزینم چو بگذری
 
پرهیز نیشِ خار من ای گل عذار من
 
 
من شهریار ملک سخن بودم و نبود
 
جز گوهر سرشک در این شهر، یار من
 

No comments:

آرشیو مطالب