گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, March 22, 2012

همیشه که نمیشود نسیم بود گاهی توفان میشوم

من یک زن هستم

یک زن آزاده

من متولد می شوم، رشد می کنم تصمیم می گیرم و بالا می روم. من گیاه و حیوان نیستم. جنس دوم هم نیستم. من یک روح متعالی هستم؛ تبلوری از مقدس ترین ها من را با باورهایت تعریف نکن

 بهتر بگویم تحقیر نکن

من آنطور که خود می پسندم لباس می پوشم , قرمز، زرد، نارنجی ، برای خودم آرایش می کنم- گاهی غلیظ،

می رقصم- گاه آرام ، گاه تند،

می خندم بلند بلند بی اعتنا به اینکه بگویند جلف است یا هر چیز دیگر

برای خودم آواز می خوانم حتی اگر صدایم بد باشد حتا اگر خارج بخوانم، آهنگ میزنم و شاد ترین آهنگ ها را گوش می دهم

،مسافرت میروم حتی تنهای تنها

حرف می زنم، یاوه می گویم و گاهی شعر، اشک می ریزم! من عشق می ورزم

من می اندیشم من نظرم را ابراز می کنم حتی اگر بی ادبانه باشد و مخالف میل تو، فریاد می کشم و اگر عصبانی شوم دعوا می کنم داد می زنم

همیشه که نمیشود نسیم بود گاهی توفان میشوم

حتی اگر تمام این ها با آنچه تو از مفهوم یک زن خوب در ذهن داری مغایر باشد

زن یک موجود مقدس است؛ نه از آن ها که تو در گنجه می گذاریشان یا در پستو قایم می کنی تا مبادا چشم کسی به آن بیفتد. نه بدنش و نه روحش را نمی فروشد، حتی اگر گران بخرند.

من یک موجود آزاد هستم . اما به هرزه نمی رودم . نه برای خاطر تو یا حرف دیگری؛ به احترام ارزش و شأن خودم . با دوستانم ، زن و مرد، هر جایی بخواهم می رود،

من یک موجود مستقل هستم . نه به دنبال تکیه گاه می گردم که آویزش شوم ، نه صندلی که رویش خستگی در کنم و نه نردبان که از آن بالا بروم .

 من به دنبال یک همسفر هستم ، یک همراه، شانه به شانه. گاه من تکیه گاه باشم گاه او. گاه من نردبان باشم ، گاه او. مهر بورزد و مهر دریافت کند.

در خانه من  همیشه بوی عطر, غذا جریان دارد؛

من یک موجود سنگیِ بی احساس و بی مسئولیت هم نیستم ؛ ظرافتم ، محبتم ، هنرام ، فداکاری من ، شهوتم و احساسم را آنگونه که بخواهم خرج می کنم ؛

من تا جایی که بتوانم تحصیل می کنم ، کارمی کنم در اجتماع فعال هستم از حقوقه زنان دفاع میکنم در مقابل ظلم سکوت نمیکنم و برای ارتقاء خویش تلاش می کنم . نه مانع دیگران می شوم و نه اجازه می دهم دیگران من را از حرکت بازدارند. گاهی برای همراهی سرعتم را کم می کنم ما از حرکت باز نمی ایستم . دستانم پر از حرارت و روحم پر شور پر از عشق

من یک زنم 

 نه جنس دوم

 نه یک موجود تابع

 نه یک ضعیفه 

 نه یک تابلوی نقاشی شده

 نه یک عروسک متحرک برای چشم چرانی

 نه یک کارگر بی مزد تمام وقت

من سعی می کنم آنگونه که می اندیشم باشم ، بی آنکه دیگری را بیازارم

باور داشته باشید من هم اگر بخواهم می توانم خیانت کنم، بی تفاوت و بی احساس باشم، بی ادب و شنیع باشم، بی مبالات و کثیف باشم. اگر نبوده ام و نیستم ، نخواسته ام و نمی خواهم که باشم

آری؛ من زنم عشق می خواهم و عشق می ورزم ، احترام می خواهم و با مردم با احترام بر خورد خواهم کرد

من به زن بودن خودم افتخار می کنم، هر روز و هر لحظه ... من به تمام زنان آزاده و سربلند دنیا افتخار می کنم و به تمام مردانی که یک زن را اینگونه می بینند و تحسین می کنند. افتخار میکنم

م سنجری نسیم شیرازی استرالیا

No comments:

آرشیو مطالب