گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Tuesday, May 29, 2012

ای دلبر زیبای من


 

ای دلبر زیبای من

آوازی از زنده یاد سروستانی را در مایه اصفهان با همراهی تار داریوش طلایی می شنوید.


https://rapidshare.com/files/1507646380/_ای_دلبر_زیبای_من__شاهکاری_از_زنده_یاد_رضوی_سروستانی.mp3

 

 

سید نورالدین رضوی سروستانی  متولد ۲۱ فروردین ۱۳۱۴ در سروستان  از استادان آواز و موسیقی اصیل ایرانی است.
اين هنرمند فرهيخته موسيقي را درشيراز نزد استاد مشير معظم افشار آغاز كرد و در تهران نيز از محضراستادان بنام آن
زمان، مرتضي محجوبي، رضا ورزنده، تاج نيا، علي اكبرخان شهنازي،‎‎
عبادي، بهاري و نورعلي خان برومند استفاده كرد.
وی برای گسترش و شناساندن موسیقی اصیل ایرانی و شیوه صحیح آواز از سال
۱۳۵۲ با همکاری گروه‌های موسیقی شیدا، سماعی، درویش، مولوی، مشکاتیان، استاد پایور، استاد علیزاده کنسرت‌های بسیاری در ایران و خارج از ایران و خارج از ایران اجرا کرد.
شادروان سروستانی هم استادی صاحب سبک و پر دانش بودند و هم نمونه در اخلاق و منش نیکو. افتادگی و صمیمیت استاد زبان زد اهل هنر است.
این هنرمند سرانجام در اردیبهشت
۱۳۷۹
در اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت و در حافظیه شیراز به خاک سپرده شد.‏

ای دلبر زیبای من
ای سرو خوش بالای من
لعل لبت صهبای من
آن دل که بردی ، باز ده

افتاده ام در کوی تو
پیچیده ام بر موی تو
مست رخ نیکوی تو
آن دل که بردی ، باز ده

 

شاد باشید

نسیم

No comments:

آرشیو مطالب