گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, December 28, 2012

همه را بیازمودم زتو خوشترم نیامد

غزلی از حضرت مولانا
 تقدیم به شیفتگانش


همه را بیازمودم زتو خوشترم نیامد
چو فرو شدم به دریاچو تو گوهرم نیامد

سرخنبها گشادم زهزار خم چشیدم
چو شراب سرکش تو به لب و سرم نیامد

چه عجب که در دل من گل و یاسمن بخندد
که سمن بری لطیفی چوتودربرم نیامد

زپی ات مراد خود رادوسه روزترک کردم
چه مراد ماند زان پس که میسرم نیامد

دو سه روزشاهی ات راچوشدم غلام و چاکر
به جهان نماند شاهی که چوچاکرم نیامد

خردم بگفت بر پرزمسافران گردون
چه شکسته پا نشستی که مسافرم نیامد

چو پریدسوی بامت زتنم کبوتر دل
به فغان شدم چوبلبل که کبوترم نیامد

چوپی کبوتر دل به هوا شدم چو بازان
چه همای ماند و عنقا که برابرم نیامد

بروای تن پریشان تووآن دل پشیمان
که زهر دو تا نرستم دل دیگرم نیامد

با مهر
سهیلا مقدم

No comments:

آرشیو مطالب