گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, April 25, 2015

تقدیم به استاد شجریان به پاس تلاوت ماندگار دعای افطار، (ربنا)

با درود خدمت دوستان و یاران و عاشقان





خلوت نشین
صید تو اندر دام دل مشکل ترین کارها
اما توکل در طلب آسان کند دشوارها
شیدا و مفتونت منم آخر کجایی ای صنم
مشتاق وصلت آمدم افتان و خیزان بارها
ای عندلیب نغمه خوان تنها تو چاووشی بخوان
تا کاروان دل رسد در محملش دلدارها
ای در نوایت زیر و بم تصویر شادی چهر غم
تقلید آوایت شکست از طوطیان منقارها
هر شب سحر خوانی کنی شب را تو زندانی کنی
وانگه به مهمانی دل دعوت کنی بیدارها
ای گوهر خولت نشین شعر من دیوانه بین
در حلقه ما می نشین تا سر کنم طومارها
دشت شقایفسینه ام خون میچکد از دیده ام
در خون خود غلطیده بس در پیش چشمم یارها
باشد که تسکینم دهی بر زخم دل مرهم نهی
از سوز دل کاری کنی از آن سیاوش کارها
از او بخوان از او بخوان از هو و یا من هو بخوان
از او که خوش میخوانیش در مقدم افطارها
گر ساغرم پر می کنی من ترک مسجد میکنم
میخانه برده است آنچنان حلاجها بر دارها
صاحبدلان باهنر سوزند تا سازند اثر
چون در کمیابند اگر بیش اند از بسیارها
ای در شمار اخترام در اوج مانی همچنان
پرواز را آواز را بر هم زدی معیارها
به آیندگان صفحه 13 و 12 دی ماه 1362

--

---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «دوستان راديو گلها» در Google Group ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به friends-of-radio-golha+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.

No comments:

آرشیو مطالب