گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, June 9, 2010

گلهاي رنگارنگ ۲۴۷ با همکاري استاد گلپايگاني و استادمرتضي محجوبي--افشاري

گلهاي رنگارنگ ۲۴۷ با همکاري استاد گلپايگاني و استاد

امروز اوازي را در مايه افشاري تقديم شما مردم عزيز مينماييم که از اثار فاخر و ارزشمند موسيقي ايران ميباشد که با همکاري ? استاد بزرگ موسيقي ايران اکبر گلپايگاني و مرتضي خان محجوبي اجرا گرديده است.اميدوارم از شنيدن اين اثر زيبا و دلنشين لذت ببريد:

اواز افشاری(گلپا و محجوبی)

 

1_افسرده از يار جدايست دل من                سرگشته از يار جدايست دل من         (اشاره به گوشه دشتي)

 

  2_از رهگذرم دور شويدو بگريزيد         ديوانه از بند رهايست دل من              (جامه دران وفرود )

 

  3_پيش درآمد افشاري در ريتم 2/4توسط ارکستر

 

  4_مقدمه افشاري توسط پيانو تبديل به شش ضربي

 

  5_ افسرده از يار جدايست دل من                سرگشته از يار جدايست دل من    (درآمد افشاري با اشاره به عراق)

 

  6_کم دانه بريزيد که در گلشن گيتي            دل کنده زهر برگ ونوابست دل من             (جامه دران)

 

  7_ از رهگذرم دور شويدو بگريزيد         ديوانه از بند رهايست دل من                       (حصار)

 

  8_با درد کشان سرکشي اي چرخ نزيبد         بر بام تو آزاده همايست دل من                      (عراق)

 

  9_تحرير عراق

 

10_در محفل من گوش دل و جان بگشايد        افسونگرافسانه سرايست دل من                     (عراق)

 

11_تحرير حزين به صورت بلبلي

 

12_عمري است دلم ساخته با هرچه بلا هست    تاعشق بداند چه بلايست دل من        (رهاب وفرود به افشاري)

 

13_ افسرده از يار جدايست دل من                سرگشته از يار جدايست دل من   (درآمد افشاري با اشاره به عراق)


تحليل اواز:دوست عزيزم فلاورز
 
با تشکر از فرهاد رحیمی بزرگوار

 

No comments:

آرشیو مطالب