گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Tuesday, June 1, 2010

نوازنده برجسته پيانو درگذشت

آندره آرزومانيان،نوازنده شهير پيانو كه نواخته‌هايش در آلبوم«پاييز طلايي» همچنان در خاطر علاقه‌مندان موسيقي مانده‌ است،دوشنبه‌،10 خرداد، در بيمارستان ميلاد درگذشت.

سيد‌عليرضا ميرعلينقي، مورخ و پژوهشگر موسيقي ايران ضمن اعلام اين مطلب به همشهري‌آنلاين دليل مرگ آندره را ابتلاي او به سرطان مغز استخوان و مزمن شدن اين بيماري اعلام كرد و گفت: مرحوم آرزومانيان در پيانو‌نوازي براي موسيقي پاپ سنگين يگانه بود و بسياري از نواخته‌هاي موسيقي‌هاي فيلم محصول هنر اين نوازنده شهير است كه در نوع خود همتراز و همسنگ ديگر نوازنده شهير پيانو، ‌آقاي انوشيروان روحاني بود.

به گفته ميرعلينقي مرحوم آرزومانيان از تكنيك خاص خود در نواختن پيانو برخوردار بود و سونوريته و صداگيري او از پيانو هم خاص اين هنرمند فروتن و پرتلاش بود.

او تكنوازي‌هاي آرزومانيان در آلبوم‌هايي چون«پاييزطلايي» فريبرز لاچيني و «سكوت‌سرشار از ناگفته‌هاست» و «چيدن سپيده‌دمان» مرحوم بابك بيات كه با شعرخواني مرحوم احمد شاملو همراه بود را از جمله كارهاي درخشان و ماندگار آرزومانيان به شمار آورد.

ميرعلينقي اعتبار آرزومانيان را تا به آن درجه دانست كه در كشور ارمنستان كه مهد نوازندگان پيانو است از شيوه نوازندگي او با احترام ياد مي‌كردند.

آرزومانيان بيش از چهار هفته در بيمارستان ميلاد بستري بود و براي چندمين بار مورد عمل جراحي قرار گرفت و به گفته همسر مرحوم آرزومانيان(شراره دولت‌آبادي)بيش از يك سال و نيم قبل به سرطان مغز استخوان مبتلا شده و در اين مدت سه بار عمل جراحي كرده است. ضمن اين كه چشم‌ها و ريه‌هايش نيز از اين بيماري صدمه ديده‌ بود.
 

No comments:

آرشیو مطالب