گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, June 20, 2010

Re: پروین،صمد پیوند،مهری قازی

درود بر شما دوست عزیز و گرامی
می خواهم دست شما را بگرمی بفشارم و اگر اجازه بدهید ببوسم. نمی دانید چه لطفی
در این صبح دور از وطن به بنده نمودید که مرا واداشت جسارت نموده بنویسم. یکی
از زیباترین و عزیزترین خاطرات و دلبستگی های مرا به من باز گردانیدید. نمی
دانم دیده بودید یا نه که یکی دو ماهی پیش از دوستان گلها این تصنیف دلنشین و
به یاد ماندنی صمد پیوند یعنی عروس آسمان را درخواست کرده بودم که اگر کسی یافت
برایم بفرستد. این ترانه را همانطور که در آن پیام هم نوشته بودم خود وقتی که
نو جوانی بودم و در سربندر زندگی می کردیم همراه ساز دهنی جادویی یکی از دوستان
همکلاسم بنام محمد خاکی که هر جا هست تندرست و شاد باشد و به تقلید از صدای
جادویی پیوند که اگر هنوز زنده است خدا پشت و پناهش و گر نه به روان پاکش درود
می فرستم خواندم. این ترانه را یک شب در بندر شاهپور و شب بعد در سربندر و
بمناسبت جشن نهم آبان اجرا کردیم. یادش به خیر. صفحه ی آن را هم خریده بودیم که
روی گرام تپازمان می شنیدیم اما سالها گذشت و دیگر از آن ترانه خبری نداشتم و
این سالها و سالها هم که خود می دانید... شاید اگر مادرم زنده بود لااقل این
صفحه به من باز می گشت که مادران تنها وارثان و حافظان جهانند/. تا امروز بعد
از سالهای فراوان و به جرات بگویم پس از 45-46 سال دوباره به گوشم می رسد. پس
می دانید دوست گرامی این کار شما چه اثری هم اکنون در روح و روان من که سالهای
سال ذر غربت سرگردان است دارد. دستتان درد نکند و من این دست را می بوسم و
بدانید که برای همیشه وام دار شما خواهم بود. زنده و سربلند باشید
با احترام
مرتضی محمودی
اوپسالا-سوید
یکشنبه 20 ژوین 2010
http://moghestan.wordpress.com/

همچنین درود و سپاس فراوان خدمت آقای کاظمیان که با چه هزینه نمودن وقت و حتما
هم چیزی افزون بر آن این مجموعه های گوهرین و پر ارزش را می فرستند. دست همه
دوستان درد نکند. زنده و پاینده باشید


----- Original Message -----
From: "artin20" <amirtom20@yahoo.de>
To: "دوستان راديو گلها" <friends-of-radio-golha@googlegroups.com>
Sent: Sunday, June 20, 2010 7:08 AM
Subject: پروین،صمد پیوند،مهری قازی


> با درود،
>
> ترانه بسیار زیبای من کجا،او کجا با صدای پروین.
>
> http://www.4shared.com/audio/UzgqyosH/ParvinMan_KojaOn_Koja.html
>
>
> راستش من خوا نندگان این ترانه قدیمی‌ زیبا را تا دیروز نمیشناختم،صدای
> خانم کمی‌ شبیه به صدای دلکش هست،صدای آقا سبک داریوش رفیعی.ترانه هوس با
> صدای صمد پیوند و مهری قازی.براستی که گنجینه موسیقی ایرانی‌ آنقدر غنی
> هست که تمام شدنی نیست.
>
>
> http://www.4shared.com/audio/pkVfEK_c/Samad_PeyvandMehri_GhaziHavas.html
>
> اینهم یک ترانه زیبای دیگر به نام عروس آسمان با صدای صمد پیوند.
>
> http://www.4shared.com/audio/OWIqpvcp/Samad_PeyvandArose___Aseman.html

No comments:

آرشیو مطالب