گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, December 9, 2013

آوانگاری قطعات استاد تجویدی برای ویلن منتشر شد


Click Here! => http://nay.ir/indexf.php?ACT=DETAIL_NEWS&id=2689


مجموعه قطعات ضربى زنده یاد على تجويدى براى ساز ويولن در قالب کتابی با آوانگارى بهرنگ آزاده و بازنگرى آزاده شمس، از سوی انتشارات چنگ منتشر شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران(نای)، كتاب «آثار برگزيده علي تجويدي براي ويلن»شامل قطعاتي است كه استاد تجويدى طى سال ها در برنامه هایی چون گلها، سلوى راديو، ضبط هاى خصوصى و كلاس ها مي نواخت و تا به حال به خط نت در نيامده بود.
بهرنگ آزاده در مقدمه این کتاب آورده است: حدود بیست سال پیش چند قطعه از ضربی ها و بداهه نوازی های استاد تجویدی را آوانگاری کرده و در زمان کلاس به نظرشان رساندم.ایشان از این کار خوشحال شدند. با تشویق های استاد از آن به بعد برای هر جلسه یکی از قطعات مربوط به سال های مختلف نوازندگی ایشان را نت کرده بودم، با خود می بردم.در هر جلسه آن قطعه را چند بار می نواختیم و نظرات ایشان را یادداشت می کردم. در طی این سال ها قطعات زیادی را آوانگاری کردم که بخشی از آن ها در این مجموعه به چاپ رسیده است.
وی در ادامه نوشته است: متاسفانه از سالیان پیش، آموزش ویلن ایرانی به دلیل انتقاد دو گروه از موسیقیدانان تصمیم گیرنده، از صحنه آموزش رسمی کشور حذف شد: نوازندگان ویلن کلاسیک نظرشان این بود که چون ویلن سازی ایرانی نیست، نباید با آن موسیقی ایرانی اجرا شود! برخی از نوازندگان سازهای ایرانی بر این عقیده بودند که ویلن جایگزین کمانچه شده و باعث فراموش شدن آن می شود. با این حال ویلن ایرانی با پشتوانه ای قوی مسیر خود را طی کرده است.
بهرنگ آزاده همچنین عنوان کرده است: درباره این مجموعه باید اشاره کنم که در آوانگاری نهایت دقت خود را به کار بردم تا نت ها از نظر پنج عامل نوشتاری(ریتم، اینتروال، تمپو، دینامیک و اگگیک) دقیق بوده و با منابع صوتی و نظرات استاد تجویدی بیشترین نزدیکی را داشته باشد.

انتشارات چنگ

٨٨٧٦٦٤٣٣

https://www.facebook.com/pages/Amuzeshgah-moosighi-behrang-آموزشگاه-موسیقی-بهرنگ/245196025498227

No comments:

آرشیو مطالب