گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, February 15, 2015

غزلی از شادروان دکتر علی صدارت تخلص به نسیم

با درود خدمت دوساتان و یاران و عاشقان
غزلی از شادروان دکتر علی صدارت تقدیم شما خوبان

نومید

دل ز جان کندم و از سیر جهان سیر شدم

ای جوانی ره خود گیر که من پیر شدم

گر سر و کار تو افتد به گرانجانی چند

کردی آگاه که من از چه ز جان سیر شدم

اندر این باغ که زاغ است خرامان چو تذرو

خوب شد خوب، که چون سبزه زمین گیر شدم

پاکدامنی من گشت چو یوسف مشهور

راضی از کامروایی چو بزنجیر شدم

بو که روزی نفسی چند برآرم به مراد

همه شب همنفس ناله شبگیر شدم

از جوانی چه تمتع ز نشاطم چه خبر

من که در کودکی از حسرت و غم پیر شدم

به که گویم که مرا ز آن‌همه تدبیر نسیم

حاصل آن بود که بازیچه تقدیر شدم

شادروان دکتر علی صدارت متخلص به نسیم آذر ماه 1312

صفحه 117 و 118 کتاب سپیده شادروان دکتر علی صدارت

--

---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «دوستان راديو گلها» در Google Group ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به friends-of-radio-golha+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.

No comments:

آرشیو مطالب