گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, February 19, 2009

Poozesh 1

سلام خدمت دوست و استاد عزیز جناب جمشیدیان و دیگر دوستان

باور کنید بنده هیچ قصد نداشتم که موجب تشویش و نا آرامی مجدد در این گروه شوم که شدم و به این خاطر چندین بار از دوستان عذر خواهی کردم و باز هم از شما عذر خواهی می کنم .

متاسفانه پیام من موجب سو تفاهم شما شده است و شما اصلا منظور من را متوجه نشده اید . همانطور که در نامه ها گفتم نمی خواستم دیگر به این بحث ادامه دهم که نکند بر آزردگی دوستان بیافزایم اما به دلیل احترام ویژه ای که برای شخص شما قائلم با اجازه شما و دیگر دوستان کمی مطلب را روشن می کنم.

بنده شما را از نزدیک نیز زیارت کرده ام و مورد لطف و مرحمت شما قرار گرفته ام و 6 دی وی دی آرشیو بی نظیر شما را نیز دریافت کرده ام و همیشه سپاسگذار شما نیز خواهم بود . چه بهتر بود اگر سوال و تعجبی برای شما پیش آمده اول سوال را از بنده می پرسیدید و بعد از آن بنده را به این شکل به گروه معرفی می کردید (پول پرست و کسی که به خاطر پول گریه می کند  ...)

اما هیچ اعتراضی بر شما وارد نیست چون بنده خود منظور خود را به روشنی بیان نکردم و موجب ناراحتی و آشفتگی شما شده ام . پس شاید مستحق چنین پاسخی نیز باشم

بنده اصلا وارد بحث حق کپی رایت و این چنین بحث هایی نمی شوم چون بحثی قدیمی و بی اساس است تنها توضیحی مختصری در زمینه قانون کپی رایت موسیقی (به دلیل فعالیت هایی که در این زمینه کردم تا حدودی آشنایی دارم) می دهم . دوستان عزیز حق کپی رایت موسیقی در قراردادهای مختلف متفاوت است و در تمام دنیا بر این اساس نهاده شده است که پس از خلق اثر انحصار آن اثر تا مدت مشخصی به خالق آن داده می شود برای مثال 50 سال ، یعنی بعد از سپری شدن پنجاه سال از انتشار آن توسط خالق دیگر مشمول حق کپی رایت نمی شود .

در مورد قوانین جمهوری اسلامی ایران ، بر خلاف تصور دوستان این قانون (کپی رایت) وجود دارد و مدت 30 سال را برای آن در نظر گرفته اند . اگر این همه بی بند و باری مشاهده می شود به دلیل عدم پیگیری توسط مسئولان است اما قانون آن وجود دارد . برای مثال اگر بنده دیوان شعر شخصی خود را منتشر کنم تا 30 سال پس از انتشار این محصول انحصار آن در اختیار بنده و ناشر آن خواهد بود و حتی استفاده از قسمتی از آن در هر مجله ، روزنامه و کتاب یا هر چیز دیگرغیر قانونی بوده مگربا هماهنگی طرفین و ذکر نام مولف و ناشر

که متاسفانه این مسئله هم در موراد بسیاری دیده شده که در کشور پیگیری نمی شود . اما بعد از گذشت 30 سال استفاده از مطالب آن آزاد بوده و شاید مثلا نویسنده دیگری از روی ذوق و قریحه شخصی ترکیبی از 20 دیوان را که دیوان بنده هم یکی از آنها باشد در کتابی جدید منتشر کرده و با ناشر دیگری منتشر کند که کاملا قانونی بوده و حتی کاری بسیار زیبا و تحسین بر انگیز می باشد.

همانطور که امروزه دوستان می بینند مثلا از اشعار حافظ و سعدی کتاب های مختلف و متنوعی منتشر شده که بعضی از آنها حاصل سالها تلاش و تحقیق و تفحص نگارنده است . پس از خلق این آثار جدید نیز انحصار آنها در اختیار صاحب اثر است . دقت کنید اشعار حافظ و سعدی در انحصار هیچ کس نیست اما آثار جدیدی که از روی زحمات مختلفی بدست می آیند مشمول حق کپی رایت می شوند . بنده نمی توانم بیایم .صاحب دلان می دانند که مثلا استاد عزیزم آقای هوشنگ ابتهاج پس از سالها بررسی و تحقیق و تفحص و مقایسه نسخه های متعدد دیوان حافظ نتایج زحماتش را در قالب کتابی منتشر کردند . آیا شما دوستان به بنده حقیر حق آن را می دهید که بگویم اشعار متعلق به حافظ است و ه.ابتهاج دلالی بیش نیست و بیایید کتابش را کپی کنید واگر واقعا قدر شناسید مبلغی را به حساب خواجه شیراز پرداخت کنید

حال شاید در این میان ناشری بیاید و فقط دیوان حافظ را چاپ کند حال شاید به شکلی خاص ، به خطی خاص ، به نحوی خاص باز هم مشمول کپی رایت می باشد. باز هم نه اشعار حافظ بلکه شکل و رنگ و نحوه ابتکاری خالق آن اثر. آیا من می توانم بیایم و کتاب مذکور را اسکن کرده و به همان شکل و رنگ و خط در اینترت منتشر کنم و بگویم دوستان بیایید دانلود کنید و از محبت من بهره مند شوید و عده ای هم شب و روز از بنده تشکر کنند و بگویند ناشر آن بغض و گریه نکند چرا که دلالی بیش نیست . پول پرست است و پول چرک کف دست است . رقته است و اشعاری که متعلق به حافظ بوده منتشر کرده و هیچ حقی در قبال آن ندارد . آخر این چه سفسته هایی است که بعضی ازدوستان می کنند؟؟؟

جناب جمشیدیان عزیز در نامه بعدی که به نام پوزش 2 به احترام شما و پوزش از شما ارسال می کنم مفصل نامه خود را که موجب آزردگی شما و دوستان شد توضیح خواهم داد.

ارادتمند
مرادی
----- Forwarded Message ----
From: Mehdi Jamshidian <mehdi_jam86@yahoo.com>
To: full_archives@yahoo.com
Cc: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Sent: Thursday, February 19, 2009 9:59:35 PM
Subject: Fw: Re: CD Golha (Moteasefam)


سلام

گویا این آقای مرادی یا فول آرشیو به خاطر احساس زیان مادی (که البته حق با ایشان هم نیست) دچار فراموشی شده باشند

تمامی ای میل های گروه را بنده نگه داری کرده ام

اگر در سراسر جهان توانست یک نفر توانست اثبات کند که آرشیو خصوصی من از کسی خریداری شده یا کسی معرفی کرده است بیاید تا در حضور جمع بزرگان من تمامی آنچه از موسیقی دارم آتش بزنم و برای باقی عمر حتی گوش خود را به روی موسیقی ببندم

مرد است و حرفش

بیایید ای میل های رسیده از گروه را که من نگه داشته ام بخوانید ببینید کی و کجا ایشان به من مجموعه معرفی کرده اند یا اگر به گروه معرفی کرده اند چطور می توانند آرشیو مرا با آنچه معرفی کرده اند مقایسه کنند

 بنده تمامی آرشیو خود را که دو بار هم مورد سرقت قرار گرفت هر بار مجدداً به جمع آوری اقدام کردم شخصا یک به یک جمع کردم و بیش از نود درصد آنها را شخصا از نوار کاست به ام پی تری تبدیل کردم

موضوع دوم در مورد اپلود است که باز هم ایشان خطا کردند

دو فولدر بنده آپلود کردم

یکی از خانم دلکش و دیگری از ویگن

هر دو هنوز در فورشیر هست و برای هر کدام نزدیک هفت ساعت وقت و هزینه گذاشتم ذوق و شوقی هم در کار نبود و جز هزینه و وقت گذاشتن برای من کمترین سودی نداشت منتهی خواستم که با مردن من این آرشیو هم نابود نشود و دیگران بهره ببرند اگر این فکر گناه است تا به درگاه پروردگار توبه کنم این شیوه برخورد مرا واداشت تا قدری از شتاب زدگی دست بردارم و تا رسیدن به دوستان حقیقی کنار بنشینم و هر گاه این دوستان را پیدا کردم خالصانه به تبادل ادامه خواهم داد

اگر کسی از دوستان ای میل های بنده را نگه داری کرده باشد می تواند مستقیم برود ببیند ودر غیر اینصورت با سرچ دو فولد آپلود شده مذکور را که حدود پانصد مگ هستند پیدا کند

سوم اینکه برای کسانی که معتقدات قوانین امروزی را قبول دارند راحت است که اگر حقی از آقای مرادی ضایع شده ثابت کنند و اگر ثابت کردند بنده بدون نیاز به هیچ اهرم قانونی حقوق ضایع شده ایشان را مسترد خواهم داشت

برای معدود کسانی که مثل بنده (به خاطر معتقدات شخصی) اصلا قانون کپی رایت و حق مؤلف را از بیخ و بن حرف مفت و بی اساس می دانند که نیاز به هیچ بحثی نیست

اما در پاسخ به سئوال دوست عزیزی که فرمده بودند آیا تکمیل آرشیو شخصی گناه است عرض می کنم که عزیزم از دید بنده نه تنها گناه نیست بلکه اصلا بنده دست گشاده ام که امثال شما را یاری کنم به هر قدر که بتوانم ولو اینکه بعضی را ناخوش آید

 

شما جناب مرادی توصیه می کنم که به خاطر پول بغض نکنید

این موجودکثیف همان است که اخلاق امروز اکثر مردم دنیا را به لجن کشیده است و شما که یک ایرانی فرهیخته و با فرهنگید حیف است برای پول بغض کنید و یا خدای نکرده گریه کنید

خدا نکند که پول برای کسی بت شود که به خاطر آن نسنجیده  نپخته به هر کاری دست بزند و به سخنی زبان بگشاید

این سخن کسی است که با وجود کبر سن از مال دنیا چیزی گرد نیاورده برای معاش روزانه خود و خانواده اش بیش از 16 ساعت در شبانه روز کار میکند و خم به ابرو نمی آورد

و این ادعا شاهدانی دارد که علی رغم میل باطنی هر که بخواهد به او معرفی می کنم

زیاده عرضی نیست

شعر حافظ گویای درد من است

درونها تیره شد باشد که از غیب

چراغی بر کند خلوت نشینی

 

جمشیدیان

آقای مدیر سایت

گله ای از شما دارم بعضی از ای میل های بنده رو بی جهت بازداشت کردید بدون آنکه قوانین عضویت در گروه را نقض کرده باشم

خدا می داند اگر این یکی را بازداشت کردید برای تک تک اعضا گروه به طور خصوصی ارسال خواهم کرد و در این صورت گلایه های دیگری که از شما دارم نیز مطرح خواهم کرد . بدانید که بعضی از سخنان اثر سحر آمیز دارد

 

  
--- On Mon, 2/16/09, Full Archives <full_archives@yahoo.com> wrote:
From: Full Archives <full_archives@yahoo.com>
Subject: Fw: Re: CD Golha (Moteasefam)
To: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Monday, February 16, 2009, 8:51 AM

سلام دوستان صاحبدلان هنردوستان
متاسفانه بالاخره آنچه انتظارش را داشتم به وقوع پیوست. باز هم مثل همیشه ایرانی بودنمان را اثبات کردیم و ثابت کردیم که در کوچکترین لحظه های ممکن حق را نا حق می کنیم و زحمات و ارزش های یکدیگر را زیر پامی گذاریم

سوال من از شما دوستان عزیز سرکار خانم زرین کوب ، جناب آقای جمشیدیان عزیز ، جناب آقای احمد فرد (که مدت هاست از شما گله مندم ) چطور می توانید در حق هموطن و هموطنانی که چندین سال در گرداوری چنین مجموعه ای تلاش کرده و زحمت کشیده اند چنین رفتاری کنید؟
مجموعه ای که شما با ذوق و شوق فراوان سعی در آپلود و دانلود کردن آن دارید همان مجموعه ایست که بنده مدت ها پیش به شما معرفی کردم و ای کاش نمی کردم .

مجموعه ایست که بنده برای خرید آن هزینه کردم و با رضایت کامل این کار را کردم و فکر می کردم که اگر آن را در این گروه مطرح کنم مورد تشویقات شما هنردوستان عزیز قرار می گیرد و نمی دانستم که روزی می رسد که شما روزی آن را به چنین وضعی مبتلا کنید .

هیچ حرفی ندارم غیر از یک بغض سنگین که گلویم را می فشرد

تنها یک پاراگراف از صفحه اول کتاب این مجموعه را برایتان می نویسم تا قدر خودمان و جایگاه خودمان را بدانیم

برای جلوگیری از کپی برداری ، به راحتی امکان پذیر بود بر روی سی دی های ارائه شده قفل گذاشت . اما چون در کار هنری با این سطح فقط با فرهیختگانی چون شما مواجه هستیم ، از این تصمیم صرف نظر کرده تا شما عزیزان قادر به انتقال برنامه ها به رایانه و یا هر گونه دستگاه پخش دیگر از قبیل ضبط صوت و ... باشید . همچنین با اعتماد متقابلی که بین ما وجود دارد یا به وجود خواهد آمد ، با حمایت شما عزیزان امیدوارم هر چه زودتر برنامه کامل تر آماده و ارائه گردد.
باشد که شما فرهیخته عزیز به پاس خدماتی که در تهیه این گنجینه در راه هنر و موسیقی اصیل ایرانی انجام شده است ، شرافتمندانه مانع هر نوع کپی برداری و تضییع حقوق نگارنده گردید و دی پی این همکاری تلاش کنیم با جمع آوری و پرورش تمامی گلهای موسیقی ایرانی ، باری دیگر سرتاسر کشور عزیزمان را از رایحه دل انگیزشان سرمست نماییم.

تنها یادمان باشد ارزش این مجموعه به فروش گلها نبود بلکه ارزش نهادن و زینت بخشیدن و طبقه بندی گلها بود کاری که مدت ها بود منتظرش بودم ...

دیگر هیچ برای گفتن ندارم و امیدوارم شما دوستان از دانلود کردن و گوش دادن برنامه ها لذت کامل ببرید ماندن بیشتر در این گروه  بغض من را سنگین و سنگین تر میکند

با آرزوی موفقیت و کامیابی برای همه دوستان
ارادتمند
مرادی

از دشمنان برند شکایت پیش دوست         آنگاه که دوست دشمن است شکایت کجا برند




 

----- Forwarded Message ----
From: Mehdi Jamshidian <mehdi_jam86@yahoo.com>
To: zarinkoob@googlemail.com
Cc: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Sent: Monday, February 16, 2009 10:08:41 AM
Subject: Fw: Re: CD Golha

سلام به همه دوستان عزیزم در گروه و بویژه سرکار خانم زرین کوب

خانم زرین کوب برای آپلود این مجموعه زحمات زیادی را تحمل کرده اند

اما یک اشکال کوچک هست

تمامی برنامه ها قطعه قطعه شده اند و این کار دانلود را مشکل می کند

می شود به راحتی همه قطعات یک برنامه را میکس کرد

در اینصورت هم آپلود و هم دانلود بسیار ساده تر خواهدشد

زیاده گوئی را بر من ببخشائید

ارادتمند

جمشیدیان

--- On Sat, 2/14/09, Farzan Zarinkoob <zarinkoob@googlemail.com> wrote:

From: Farzan Zarinkoob <zarinkoob@googlemail.com>
Subject: Re: CD Golha
To: "First Namemehdi Pouraliasl" <firstnamemehdipouraliasl@yahoo.com>
Cc: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Saturday, February 14, 2009, 1:12 PM

جناب آقا مهدی
اینرا خیلی از دوستان دیگر هم گفته اند به این دلیل شروع کردم که چند پرونده یی در فور شِرد درست کنم

همواره پیروز باشید

زرین کوب







2009/2/13 First Namemehdi Pouraliasl <firstnamemehdipouraliasl@yahoo.com>


--- On Thu, 2/12/09, Farzan Zarinkoob <zarinkoob@googlemail.com> wrote:

From: Farzan Zarinkoob <zarinkoob@googlemail.com>
Subject: CD Golha
To: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Thursday, February 12, 2009, 4:06 PM

CD Golha ba tasvir va text
 
 خانم زرین کوب عزیز درود بر شما
لینکی که برایم فرستاده اید فیلتر شده نمیدانم چرا . لطف می کنید یک بار دیگر بفرستید
با تشکر فراوان بدرود
مهدی






No comments:

آرشیو مطالب