گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, March 14, 2010

موسیقی بهار (۱) - نوروز تو راهه

بهاریه از وبلاگ آق بهمن

 
 

Sent to you by Saeed via Google Reader:

 
 

via آق بهمن by آق بهمن on 3/14/10

من آخرین روز اسفند به دنیا آمده‌ام. شاید به همین دلیل آخرین روزهای اسفند را بیش‌تر از هر وقت دیگر سال دوست دارم. البته گفتن ندارد که وقتی ایران نباشی، اگر به تقویم نگاه نکنی نمی‌فهمی عید دارد می‌آید. چون نه هوا بهاری می‌شود و نه خیابان‌ها. این روزها چشمم را می‌بندم و در خیابان وصال و ایتالیا و کاخ و ویلا و بهار و زرتشت و دهکده راه می‌روم و منتظر عید می‌شوم.

اگر مشتری قدیمی این‌جا باشید قاعدتاً آهنگ‌هایی را که این چند روز با عنوان «موسیقی بهار» خواهم گذاشت، همین‌جا دیده‌اید. پیشاپیش شرمنده بابت تکراری بودن. اما این روزها مال این آهنگ‌ها هستند و کاریش نمی‌شود کرد.

دیگه نوروز تو راهه (ثمین باغچه‌بان - آلبوم رنگین کمون)

این‌ها هم مطالبی هستند مربوط به ثمین:
نوشته‌ام درباره مرگ ثمین
یادداشت ثمین باغچه‌بان درباره آلبوم رنگین کمون و متن همه ترانه‌های این آلبوم
نوشته نازلی درباره مرگ ثمین
نوشته مهراد درباره ثمین در بی‌بی‌سی فارسی (لینک فیلتر نشده)
گزارش بنفشه از مراسم ثمین در تالار وحدت

متن ترانه «نوروز تو راهه»:

بازم گل نرگس
اومد به خونه
به کوچه اومده
نعنا و پونه
بیا گل ریحون دارم
دیگه نوروز تو راهه
بیا رنگین کمون دارم
دیگه نوروز تو راهه

پرستو برگشته
لونه می‌سازه
لونه‌شو گوشه
ایوون می‌سازه
بیا گل ریحون دارم
دیگه نوروز تو راهه
بیا رنگین کمون دارم
دیگه نوروز تو راهه

اسب سفیدشو
سرما زین کرده
باد و بارونِشو
تو خورجین کرده
بیا گل ریحون دارم
دیگه نوروز تو راهه
بیا رنگین کمون دارم
دیگه نوروز تو راهه

خورشید خانم پنجه‌ش
گرم و طلایی
تو باغ درختا رو
چراغون کرده
بیا گل ریحون دارم
دیگه نوروز تو راهه
بیا رنگین کمون دارم
دیگه نوروز تو راهه

 
 

Things you can do from here:

 
 

No comments:

آرشیو مطالب