گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, July 28, 2010

[yaghin] Fwd: [یقین - yaghin] Tow Invocations of Death

---------- Forwarded message ----------
From: SiaJam <siajamyaghin110@gmail.com>

DEATH, I repent Of these hands and feet That for forty years Have been
my own And I repent Of flesh and bone, Of heart and liver, Of hair and
skin - Rid me, death, Of face and form, Of all that I am. And I repent
Of forms of thought, The habit of mind And heart crippled By long-spent
pain, The memory-traces faded and worn Of vanished places And human
faces Not rightly seen Or understood, Rid me, death, Of the words I
have used. Not this or that But all is amiss, That I have done, And I
have seen Sin and sorrow Befoul the world - Release me, death Forgive,
remove From place and time The trace of all That I have been. Kathleen
Raine ای مرگ من توبه کردم از این دستها من توبه کردم از این پایها که چهل
سال است خود را به من آویخته اند. من توبه کردم از گوشت و استخوان من توبه
کردم از این قلب و از این کبد افسرده و از موی و از پوست ای مرگ مرا از
دست این چهره و شکل و صورت رهایی بخش و از هر آنچه هستم خلاصم کن. من توبه
کردم از اَشکال اندیشه و از عادات ذهن و قلبی که از رنجهای طولانی فرسوده
است و از خاطرات کهنه و غبار گرفته و مکانهایی که از نظر محو شده اند و
چهره هایی که به درستی مشاهده یا درک نشده اند. مرا رهایی بخش، ای مرگ، از
کلماتی که به زبان آورده ام. ای مرگ مرا دور کن، نه از این یک و آن یک،
بلکه از تمام آنچه دیده ام و تمام آنچه که کرده ام، زیرا همه یکسر پریشان
و آشفته بوده است، گناه و غصه جهان را آلوده کرده است. مرا آزاد کن ای مرگ
و بر من ببخشای و همه آثار هستی مرا از صفحه زمان و مکان محو کن
--------------------------------------------- هان ای رفیق درد به درمان
کوش مرگ است، مرگ، نادره درمانم مرگ است راحت دل رنجورم مرگ است چاره غم
هجرانم مرگ است کاروان که به مصر آرد از چاهِ طبع، یوسف کنعانم مرگ است
دستبرد خزان؟ زنهار کی زین خیال خام هراسانم مرگ است نوبهار و پدید آرد صد
رنگِ گل به طرفِ گلستانم من خسته، مرگ خضرِ مبارک پی من تشنه، مرگ چشمه
حیوانم مرگا تو مردی کن و بیرون بر زین دیولاخ کوه و بیابانم تا سرورم به
کشور جان بینی مرگا به باد ده سر و سامانم الهی قمشه ای بر گرفته از
کتاب "در قلمرو زرّین" تالیف حسین محی الدین الهی قمشه ای

--
ارسال توسط SiaJam به یقین - yaghin در 7/23/2010 01:47:00 PM


------------------------------------

www.yaghin.com
www.yaghin.blogspot.comYahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:
http://groups.yahoo.com/group/yaghin/

<*> Your email settings:
Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:
http://groups.yahoo.com/group/yaghin/join
(Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
yaghin-digest@yahoogroups.com
yaghin-fullfeatured@yahoogroups.com

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
yaghin-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

No comments:

آرشیو مطالب