گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, August 2, 2010

ترانه بسیار زیبای "دلم شکسته"بمناسبت سومین سالگرد درگذشت بانو الهه

 
 
 

بانوالهه

«ترانه بسیار زیبای  "دلم شکسته" با صدای مخملی بانو الهه»(Mp3)

ترانه سرا: لعبت والا

آهنگساز: همایون خرم

تنظیم: محمد حیدری

   ترانه بسیار زیبای دلم شکسته که علاوه بر الهه، خاطره پروانه و سیما بینا هم این ترانه را اجرا کرده اند، اما اجرای  بانو الهه بسیار دلنشین و متفاوت با اجراهای دیگر است، این ترانه به همراه تعدادی دیگر در اصل  در نوار کاسپین شماره 8 بر روی جلد آمده و شرکت کاسپین  اشتباهاً محتویات  این نوار را  ترانه های دیگر  ظبط کرده است:

ما پس از مدتها تلاش توانستیم   همه ترانه ه ای این کاست را بجز یک ترانه  از منابع مختلف همچون ریل، صفحه و .. بدست اوریم که بشرح زیر است:

عکس از سیامک عزیز از هلند

نام ترانه  شعر
خانه عشق ای خدا  از من نپرس     ای خدا از من مخواه    تا به بگویم عاشقی
آخرین دیدار-1 در این زمونه کسی ندونه       بهار  عشقم چرا خزونه
شوق وطن ای میهن ای گهواره آرامش من      ایران من    ای مایه آسایش من
بیستون بیستون ای کوه پا برجای سنگی    بیستون ای بارگاه عشق دیرید
دلم ترس جدایی داره گفتی دلم ترس جدایی     الهی او نروز خدا نیاره
آسمان بی ستاره ای اسمون ای آسمون بی ستاره امشب کسی با من سر یاری نداره
تو اگر ستاره باشی به جان شرار  یاد تو   می کشد زبانه     چو دل به باغ ارزو   می زند جوانه
دل دیوانه پس از این زاری مکن    هوس یاری مکن     توی این ناکام دل دیوانه
دلم شکسته خوش ان زمان که در دلم  بهار رویا بود    دو چشم پر امید من بسوی فردا بود
امشب و بوسه  

البته ممکن است ترانه امشب و بوسه در ارشیو  غنی ایران الد به نام دیگری موجود باشد؟

 

الهه-جواد لشکری-کریم فکور

یک خواننده هر چند هم دارای صدای خوبی باشد  بدون همکاری با یک ترانه سرا و آهنگساز خوب نمی تواند آثار بیاد ماندنی و شاهکار خلق کند، الهه در مصاحبه با برنامه راه و زندگی(تابش)این مسئله را گوشزد کرده و همچنین تمرین های که چندین  هفته  طول می کشید تا  یک برنامه گلها را اجر کند ، گویای زحماتی است  که برای تک تک این ترانه ها کشیده .

 

قسمتی از ترانه  بزم شنا  با صدای زیبای الهه(Mp3)

ترانه سرا: کریم فکور

آهنگساز: جواد لشکری

 

این ترانه در حدود سال 1337 بمناسبت مسابقات شنا از رادیو پخش شده است

 

 
   

 

 

No comments:

آرشیو مطالب