گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, August 19, 2010

Setareh

ستاره

 

رفتن ز جهنم نیست حل همه مشکل ها

برگیر تو آبی و بنشان همه آتش ها

 

ای مهوش افسونگر،  چشمک زن در شبها

کم کن تو فسون خود،   بنما رخ خود بر ما

 

افسوس که هیچت نیست، حل همه مشکل ها

بر گیر تو ترفندی،   بنما ره خود بر ما

 

مردم ز تو ره جویند،  در ظلمت این شبها

رخشان تو بمان با ما،  در وادیه غمها

 

گر جرعتمی باشد،  آیم به دیار تو

دست تو بگیرم من،  مانم به کنار تو

 

بر گیرم ازت غمها،  بر خود بنهم آنها

تا بار دگر باشیم، در کویر ایران ما

 

من از غم و درد تو،  رنجیده و غمگینم

فرزند کویرم من،  کو بیند و درگیرم

 

میبد نرود هرگز،  از خاطر من شبها

تاریک شبان بر بام،  پر خاطره و تنها

 

با ستاره ها بودم،   بودند هزار آنها

هر یک سخنی گفتند،   بامن،   منو او تنها

 

گفتند ز دوری از مردم،    گفتند ز دوری از دلها

گفتند از این مصیبت ها،   گفتند ز رنج مردم ها

 

از این  و از آن گفتند،  از رهبر دین گفتند

از مردم در زندان،  از مردم بد گفتند

 

هر یک به مسیری رفت،  گه سختو بریان شد

شب رفت و دگرگون شد،  روز آمد و روشن شد

 

آنها که درون شب ماندند و دعا کردند

دیدند که روز آمد  دیدند که بهتر شد

 

ماندند و دگرگون شد، یکباره همه دنیا

برگشت کویر خشک با سبزی و با گلها

 

ای ستاره زیبا، دیگر نشوی تنها

مانی به کنار ما، با شادی و با دلها

 

احمد محسنی – ا مریکا

  

No comments:

آرشیو مطالب