گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, October 11, 2010

Re: تقديم به همه دوستان خوب گلها



--- On Mon, 10/11/10, Said Mostafayi <saidmostafayi@yahoo.com> wrote:

From: Said Mostafayi <saidmostafayi@yahoo.com>
Subject: Re: تقديم به همه دوستان خوب گلها
To: farhadsamadinasab@yahoo.com
Date: Monday, October 11, 2010, 7:05 AM

دوست غزیز سلام: درخصوص یک قسمت از ایمیل شما که در انتقاد از یکی از دوستان بود که چرا یک قطعه موسیقی عربی را با دوستان گلها قسمت کرده عرضی داشتم بی قرض. بنده خودم صد در صد فارس هستم و هیچ قوم و خویش عربی هم ندارم , اما دوست عزیز ایران کشوری کثیر الملت است و در آن اقوام گوناگونی که شاید تنها وجه مشترک بعضی های شان ایرانی بودن و عشق به ایران باشد زندگی می کنند. موسیقی اصیل ایرانی نیز پیرو همان اصل مانند فرشی هزار نقش است و بسیاری از نغمه ها و گوشه های آوازی ایرانی ریشه در موسیقی عربی و ترکی و ارمنی دارد. البته این که  بگوییم موسیقی که در این جا به قسمت گذاشته می شود باید اصیل باشد حرف دیگری است و آن هم به نظر باید پیرو این ملاک باشد که اول قطعه ی به قسمت گذاشته شده حتمن با سازهای کلاسیک یعنی سازهایی که با دست نواخته می شوند و نه با برق,  ساخته شده باشد و دیگر ان که در چارچوب یکی از دستگاههای موسیقی ایرانی قابل تحلیل باشد. البته همان طور که دوستان گفتند همه ی انواع موسیقی حتا موسیقی راک متال هم محترم اند و طرف داران خود را دارند ولی جای قسمت کردن آن ها در این رادیو نیست چون افرادی که گوش شان به موسیقی کلاسیک عادت کرده باشد معمولن نمی توانند از سایر انواع موسیقی لذت ببرند. در خصوص به اصطلاح مثلن استاد !!! همای هم باید بگویم که در موسیقی ایرانی کلمه ی استاد تنها به قامت بزرگانی چون تجویدی, محجوبی, خالقی  و امثال آن ها می زیبید, چون بعد از حدود 60 سال از تاریخ ساخت ترانه ی زیبایی هم چون بهار دلنشین و من از روز ازل و سرود ملی هنوز هم عاشقان موسیقی کلاسیک ایران می توانند بارها این ترانه ها را گوش کرده و لذت ببرند و یا زیبنده نام اسطوره هایی چون صبا و درویش خان  و میرزا عبدالله و کلنل وزیری و عبادی و شهنازی و امثال این هاست که در ساختن ضربی های بدون کلام, چارچوب مند کردن موسیقی و گردآوری نغمه های اصیل در مناطق مختلف ایران کوشیده اند. حتا بزرگانی چون استاد اسدلله ملک هم در برابر این اسطوره ها از به کار برده شدن نام استاد برای خود شرم داشته اند, حال آقای همای با تمام طرف دارانی که در میان عوام و خواص دارد را تا چه حد می توان در کنار این غول هایی که نام بردم قرار داد باید از طرف داران شان پرسید. البته شکی نیست که افرادی مانند این آقا و آن مردک محسن نامجو با آن ادا و اطوارها و قیافه ی مسخره اش مسلمن در عرصه موسیقی جایگاه خود را دارند, اما این گذر زمان است که ثابت می کند چه کسی ماندگار است و چه کسی برای ابد از یادها خواهد رفت.

 



No comments:

آرشیو مطالب