گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Tuesday, November 15, 2011

ستاره هرگز نرود ، ز خاطره گلها ،

ستاره هرگز نرود ، ز خاطره، گلها

اخ از این روزگار بی وفا ستاره

هنوزم خاطرت اینجاست ستاره

هنوزم جای تومیان گلها خالیست ستاره

ستاره جان امروز حسابی دلم در هوای تو بود

می دانی؟ نگرانم ! نگران عروسک! عروسک تو که هم اکنون تنهاست

نمی دانم وقت سفر عروسک را به کی دادی؟

تا درنبودنه تو محرم رازه عروسک باشه

کدوم انسان خبر داره از دلتنگی ستاره؟

کدوم جاده اثر داره ز رنج و زخمهای پای ستاره

آه طرفداران حقوقه بشر کجائید؟

یادت میاد ان روز که با هم بودیم! ستاره

برای تو گل قرمز، صورتی ،بنفش و سفید آورده بودم

از دستم گرفتی گفتی وای چقدر زیبا هستند!

و گفتی نسیم اولین باره که کسی به من گل می دهد

گفتم خیلی غصه نخور به من هم کسی گلی تا حالا نداده هر دو خندیدم.

عزیزم تمامه گلهای دنیا تقدیم به تو ستاره

آه ستاره جان من با درد تو آشنا شدم بعد با خودت آشنا شدم

با افکار انسانیت آشنا شدم آه من از شب یلدا بدم میاد چون تاریکی زندان را به یاد من میاره.

آه ستارهJessie کجاست؟ کی از ان نگهداری میکند؟

آه ستاره امروز سخنم حکایت تو بود داغ غزلم دل پر درد تو بود

در این تنهای نسیم غوغای از یاد تو بود

یاد ان روز دلگیر من و تو! و امروز یاده قفس یاد زندان اوین

امروز یاد تو و زمزمه های شیرین توبود در دل نسیم

هر چند دلم هوای پرواز ندارد اما پرواز پرندگان مهاجرم آرزوست

آموخت دلم که بی هوا پر نزد اما پرواز بر آسمان اوینم آرزوست

آه ستاره آه ناشا در ان تاریکی زندان! دیوارهای نمناک! آزادی شما را نسیم دارد آرزو

م.س نسیم شیرازی.

No comments:

آرشیو مطالب