گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, April 24, 2013

غزل های اخوان





با درود خدمت یاران گل دو غزل زیبا از اخوان"امید"با سپاس علی پریشان



من امشب از گل سرخ چمن شكفته ترم 
كه باغ حسن و طراوت شكفته در نظرم 

نشسته در برم آن دلبری كه در همه عمر
به شوق دیدن او می تپید دل به برم 

نهال عمر من امشب شكفت و نوبر داد
دگر به شكوه ننالد درخت بی ثمرم 

قفس شكسته و صیاد من ز لطف و صفا 
به بوستان تماشاگشوده بال و پرم 

تو ای فرشته من ناگهان به فیض حضور 
چه شد كه بال محبت گشوده ای به سرم ؟

خدای را ، مشتاب ای فلك كه در همه عمر
یك امشبی است كه من بی نیاز از سحرم 

مگر بگلشن رویای عشق ما « سعدی»
نظر كند كه ز «امید » صرفه ای نبرم 

«ببند یك نفس، ای آسمان دریچه صبح
بر آفتاب، كه امشب خوش است با قمرم


خانه تکانی


عید آمد و ما خانه خود را نتکاندیم

گردی نستردیم و غباری نفشاندیم

دیدیم که در کسوت بخت آمده نوروز

از بیدلی او را ز در خانه براندیم

هرجا گذری غلغله شادی و شورست


ما آتش اندوه به آبی ننشاندیم

آفاق پر از پیک و پیامست، ولی ما


پیکی ندواندیم و پیامی نرساندیم

من دانم و غمگین دلت، ای خسته کبوتر


سالی سپری گشت و تو را ما نپراندیم

صد قافله رفتند و به مقصود رسیدند


ما این خرک لنگ ز جوئی نجهاندیم

ماننده ی افسون زدگان، ره به حقیقت


بستیم و جز افسانه بیهوده نخواندیم

از نه خم گردون بگذشتند حریفان


مسکین من و دل در خم این زاویه ماندیم

طوفان بتکاند مگر "امید" که صد بار


عید آمد و ما خانه خود را نتکاندیم



No comments:

آرشیو مطالب