گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, September 20, 2013

مکالمهء شعری ِ میان هنرمند گرامی مازیار و من - قسمت سوم

مکالمهء شعری ِ میان هنرمند گرامی  مازیار و من 

شعر مازیار

مازیار :

تو آن خوبترین ستارهء دوری

که در ظلمت این شب

رویش گلهای فردا را

به آوای خوشت در زلال چشمه

به گوش آهوان تشنهء این دشت

زمزمه میکنی

پاسخ من

ستاره:

من آن عاشقترین ستارهء دورم

در باغ کهکشانی ِ گلها ،

دست در دست نسیم و عطر بهار،

همریشه با هزار گل ِ سرخ ،

و چقدر شوق شکفتن دارم

عشق به زایش فرداست

که در وجود تبدارم

موج و تلاطم دارد

***

من آن مظلومترین ستارهء دورم

وامانده در حصار شهر ِ خاموشی

که در کوچه های بی عابر

درگیر چندین و چند  زنگی ِ مستم

مستهای شراب نادانی

که در کافه های پر از  تزویر

همچنان میلولند

آنها که بسلامتی شیخ ، عرق خوردند

***

من  آن زخمی ترین ستارهء دورم

زخم خورده از تیغ ِ تیز ِ جهل  و تعصب

در خون تپیده و ستمدیده

که دیگر

بغض دردناک گلویم را

یارای تحملم نیست 

و اینک

خسته از میراث دیو تاریکی  و وحشت

طلسم صبر ِ چند هزار ساله را میشکنم

و برای هرچه قشنگی ست

و برای هرچه رهایی

همپای با هزار شاخهء گل سرخ

عاشقانه  صبح را 

 فریاد میزنم 

فریادی به وسعت دنیا

***
آری ! من آن سرکش ترین ستارهء دورم !


ستاره.تهران


--
 
---
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "دوستان راديو گلها" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به friends-of-radio-golha و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

No comments:

آرشیو مطالب