گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, September 27, 2013

استقبال از شعر خسرو گلسرخی



*** استقبالم از شعر خسرو گلسرخی ***

ثقل زمین کجاست؟
من در کجای جهان ایستاده ام؟
با باری ز فریادهای خفته و خونین
ای سرزمین من
من در کجای جهان ایستاده ام....؟
"خسرو گلسرخی"



ستاره. تهران :

من در کجای جهان ایستاده ام؟
اینجا کجاست؟
من در کجای جهان ایستاده ام 
که تمام ثقل آن بر دوشهای کوچک من است
من در کجای زمان ایستاده ام
که تمام حوادث خونبار تاریخ
بر من گذشته
من  در چه نقطه ای بر مدار این کرهء خاکی هستم
که مدار اختیار و انتخابم را
میخواهند از من سلب کنند
میخواهند بر مدار خواسته هایشان بچرخم
اینها کیستند؟
اینجا کجاست؟
من در کجای جهان ایستاده ام
که نفس کشیدن در آن
از مرگ هم سخت تر و  تلختر است

"ستاره.تهران"



--
 
---
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "دوستان راديو گلها" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به friends-of-radio-golha و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.

No comments:

آرشیو مطالب