گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, March 1, 2010

تصنيف بسيار شنيدني از شجريان

با درود فراوان
ياران عزيز راديو گلها، در اين پست يك تصنيف بسيارقديمي از هنرمند نامي
كشورمان آقاي سياوش شجريان
بنام پيري و معركه گيري كه در يك بزم خصوصي وبا لهجه مشهدي اجرا شده را
براي علاقه مندان قرار داده ام.
شعر اين تصنيف اثر غزل سراي معروف كشورمان عماد خراساني است

پیری و معرکه گیری

خواننده : محمد رضا شجریان

شعر : عماد خراسانی

نوازندگان : احمد عبادی و لطف الله مجد

دستگاه : سه گاه

یره گه کار مو و تو دره بالا می گیره ذره
ذره دره عشقت تو دلم جا می گیره

روز اول به خودم گفتم ایم مثل بقی حالا کم کم می
بینم کار دره بالا می گیره

چن شبه واز مث بیس سال پیش از ای مرغ دلم تو زمستون بهنه سبزه
و صحرا می گیره

چن شبه واز می دوزم چشهامه تا صبحه به چخت یا بیک سم بی خودی مات ممنه
را می گیره

تا سحر جل مزنم خواب به سراغم نمیه هی دل مثل بچه
بهنه ی بجا می گیره

موگومش هر چی که مرگت چیه ؟ کوفتی نمگه عوضش نق مزنه ذکر
خدایا می گیره

پیری و معرکه گیری که مگن کار مویه دفتر
عمر دره صفحه پینجاه می گیره

او که عاشق شده پنهون مکنه مثل اویه که سوار شتر و
پوشتشه دولا می گیره

کتا کردم دامنار تا بیخ رون مشتی عماد دیگه مجنون توی
خواب دامن لیلا می گیره

لينك دانلود
http://www.4shared.com/file/232006781/7cf96d9b/Shajarian_-_Piri_o_Mareke_Giri.html

شاد و پيروز باشيد . ح. ر. اسدبيگي

No comments:

آرشیو مطالب