گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, August 21, 2010

مي، زده شب، چو ز ميکده - بانو مرضیه

مي، زده شب، چو ز ميکده باز آيم

بر سر کوي تو من، به نياز آيم

 

من مستم و بی خبرم، دلداده ی رهگذرم، هر نیمه شب

 

 

من با دل دیوانه، آن گوشه میخانه، می افتم، میخیزم

بی تو چه سازم، حبیب بی تو چه سازم

 

شبها در میـخانه، پيمانه به پيـمانه، می افتم، میخیزم

مستم و خرابم، حبیب مست و خرابم

مي سوزم، شبها با شمع رخ تو، با سوز نهان
مي سازم، با اين آتش دل خود، با کاهش جان

 

سـاغر بده ز شـرابم، به لب رسـيـده جـان، چـو حبابم
مستم و خرابم

 

فارغ از سبو چه نشستي، بزن به ساغر می و مستی

در جهان هستی

 

مست از باده ام، يا از آن نگه
بر تو عاشقم، يا بـر روي مه

 

من بر تو عاشقم، بر تو عاشقم
هسـتم بهـر تـو، مسـتم بهـر تـو
هستم بهر تو

 

 

مي زده شب چو ز ميکده باز آيم
بر سـر کـوي تو من به نيـاز آيـم


من مستم و بی خبرم،

 دلداده رهگذرم،

هر نیمه شب



بانو مرضیه - اجرای کنسرت


حجم: 2.4 مگابایت      دانلود









با توجه به تفاوت چشمگیری که در متن شعر ترانه قدیمی، نسبت به اجرای کنسرت آن وجود دارد

هر دو به صورت جدا گانه تقدیم میگردد




مي، زده شب، چو ز ميکده باز آيم
بر سر کوي تو من، به نياز آيم


دلداده ي رهگذرم، از خود نبود خبرم، اي فتنه گرم


شبها سر کوي تو، آشفته چو موي تو
مي آيم، تا جـويم، خانه به خانه، مـگر از تو نـشانه


ميخانه به ميخانه، پيمانه به پيمانه، راه تو مي پويم
اين مي و مستي، بود بي تو بهانه

مي سوزم، شبها با شمع رخ تو، با سوز نهان
مي سازم، با اين آتش دل خود، با کاهش جان


تشنه اي به راه سرابم، به لب رسيده جان، چو حبابم
مستم و خرابم


فـارغ از غـمم چـه نشستي، چـرا دل مـرا بشـکسـتي

همچو من تو مستي

مست از باده ام، يا از آن نگه
بر تو عاشقم، يا بر روي مه


من بر تو عاشقم، بر تو عاشقم
قلب من نشد، شاد از عشق تو
داد از عشق تو


مي زده شب چو ز ميکده باز آيم
بـر ستر کـوي تـو مـن به نياز آيم


دلداده ي رهگذرم
از خود نبود خبرم
اي فتنه گرم



 

  بانو مرضیه - ترانه قدیمی


حجم: 2.4 مگابایت      دانلود


No comments:

آرشیو مطالب