گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, July 2, 2012

ایرج بسطامی وطن من


.
 
 
 
ایرج بسطامی وطن من
 
https://rapidshare.com/files/3707099669/ایرج_بسطامی_وطن_من.mp3
 
http://www.4shared.com/mp3/DtGbl7CC/_____2.html
 
در پنجم دی‌ ماه زلزله ی دل دلخراش  شهر تاریخی بم را زیر و زیرو زبر کرد
 که در جریان آن جمع زیادی از هموطنان عزیزمان به دیار ابدی شتافتند
یکی‌ از این افراد خواننده خوش صدای موسیقی‌ اصیل ایرانی ایرج بسطامی بود
 شادروان ایرج بسطامی در سال ۱۳۳۶ در شهرستان بم چشم به جهان گشود
 تعلیمات اولیه موسیقی‌ را نزد عموی خود جناب یدالله بسطامی دید و سپس به محضر استاد محمد رضا شجریان راه پیدا کرد
 مدتی‌ پس از آن نیز با شادروان استاد پرویز مشکاتیان آشنایی پیدا کرد که ثمره آن آثار زیبایی‌ بود که همواره در خاطر‌ها خواهد ماند.
اثری زیبا از ایشان  وطن من
  شعر ملک الشعرای بهار
 آهنگ  استاد پرویز مشکاتیان.
 
ای خطه ی ایران مهین ای وطن من
ای گشته به مهر تو عجین جان و تن من

دور از تو گل و لاله و سرو و سمنم نیست
ای باغ و گل و لاله و سرو و سمن من

تا هست کنار تو پر از لشکر دشمن
هرگز نشود خالی از دل محن من

دردا و دریغا که چنان گشتی بی من
کز بافته ی خویش نداری کفن من

امروز همی گویم با محنت بسیار
دردا و دریغا وطن من، وطن من

نسیم
 

No comments:

آرشیو مطالب