گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, November 28, 2007

کتابهای رایگان فارسی برای من گریه و زاری نکنید

دوستان نوشته ای دیگر از کتاب عادتی؟!  عادتی؟! عادتی ؟! را به شما تقدیم می کنم


برای من گریه و زاری نکنید !

 

روزی مرگ  من   فرا  خواهد رسید؛

چه  با  تصادف ، چه  با  سکته  و چه  آرام  در بستر خواب!

روزی من از این قالب فعلی خود تغییر شکل خواهم داد   و شما را ترک خواهم کرد!

اما چه  پوچ و واهی است این  خیال   که  من از این  دنیا خواهم  رفت!

راستی به کجا،به کجا؟ به عالم هپروت؟

یا به آن دوردورها درتوهمات و رؤیاها، یا به کجا؟

واهی است آن دنیا!         که دنیا دنیاست      و آن دنیا هم این دنیاست.

قالب و شکل و کالبد من تغییر می یابد.

خاک می شوم، درخت یا گل      دود می شوم یا بخار    

و دوباره با بارانِ خود طبیعت را سر سبز می کنم

پروانه می شوم یا پرستو،    قورباغه ای در بِرکه،     یا آن مار زنگی در کویر

و یا آن غنچه گل سرخ در گلدان همسایه

و یا هم بره ای لذیذ روی سفره رنگین جشن عروسی

یا که حیوان و دوباره انسان   و شاید هم دوباره جنینی در بطن مادری آبستن

 

روزی پسر جوان رشید،    روزی دختر کر ولال نازیبا،    روزی فقیر نابینا، 

روزی شاهزاده مغرو ر، روزی عقب ماندۀ منگول،

روزی پیرزن خمیده با قوزی در پشت،   

روزی مرد حمال خوش بخت، روزی مجاهد جنگجو در کوهستان ،

روزی هنرپیشه معروف ،  روزی رانندۀ تاکسی در خیابان های هامبورگ

و روزی     و   روزی    و روزی ...


آری  می گردم  و می گردم 

و از حیات  زیبا و نازیبا در اشکال ملون خود بهره مند  می شوم  و آزموده،

پیش می روم  و   پیش    و باز می شوم و باز

و در هر زاویه ای که هستم      در هر شکل و ذره ای که هستم 

حیات و زندگی را می بینم و لذت می برم و لذت!

همه جا می روم، می گردم  و جاری می شوم ،

حتّا در آن لاوای آتشفشان، جاری و روان،

 تا حقیقت و شیرینی زندگی را در  زوایا و ابعاد گوناگون  خود دریابم و لمس کنم.                                                            

 مست می شوم و سرمست

از شور و زندگی    که وجود،  وجود است   و نابودی  و نیستی وجود  ندارد.

چرا که جهان سیاّل در حرکت قانونمند و شعورمند خود در حرکت   پر شور و زیبای خود  در این  دنیای بی انتها پیش می رود ،  پیش!

پس چه باک است از مرگ که آنهم نوعی زندگی است.

تغیر شکلی با تجربه ای جدید!

 

وصیت نامۀ مرا باز کنید،         قبل از آنکه مرگم فرا  رسد .

چرا که من راز وسرّی ندارم ومی خواهم درزنده بودن خود ،شاهد وقایع بعد ازمرگم باشم.

مال و ثروت و سرمایه ای ندارم که   بر روی آن ها جنگ ها و رقابت ها نمائید.

هرچه در خانه دارم و نام من بر روی آنست،

هم اینک نیز می توانید به راحتی صاحب آنها گردید.

هدایایی از عزیزانم هستند و یادگارهایی از دوستان، به همراه لوازم اولیۀ زندگی!

که گر شادی آفرین شما باشند با کمال میل تقدیم تان می نمایم

تا چند صباحی هم یادگارهایی از عشق برای شمایان باشند.


ارگان های قابل پیوند بدنم را به انسان های زندۀ بیمار پیشاپیش هدیه کرده ام

که با حادثه ای برمن، مجاز به اهدای   آنها به دیگران هستید.

شاد خواهم شد قلبم را در جایگاه قلب دیگری،

کلیه و کبد وچشم ام را در اندام های دیگران شاهد باشم.

چه دل انگیز است با چشم ام در کالبد جوان سرخ پوستی،   آرژانتین را ببینم.

و قلبم در تن آفریقایی سیاه  بتپد

و کلیه و کبدم، سموم یک دهقان چینی را از بدنش دفع نماید.

 

بدین سان است که وحشت و شعف،   فاجعه و معجزه،   زیبایی و زشتی،   خوب و بد  

و مرگ و زندگی  درهم می آمیزد و جوهرۀ حیات مانند گلبرگ های گلی شکفته می شود

  و طراوات و حقیقت خود را به عرصۀ تماشا می گذارد.

 

جسدم را برای کالبد شکافی به دانشجویان دانشگاهها هدیه کرده ام.

بگذارید همانگونه که من در سالن های آناتومی، رگ و پی مرده ها را از هم جدا  میکردم

و حتّا بدون دستکش لابلای بافتها را می کاویدم تا شاید شاهد پریدن روحی از آنها باشم، 

دیگران هم بعد ازمرگم  بدنم را لایه لایه ازهم  جدا کنند،

 بر استخوان هایم بُرش زنند،

بر روی قشرهای مختلف مغز، هیبوتالاموس و هیپوفیزم کند و کاو  و کاوش نمایند

واز اینور جمجمه ام  به آن سوی دیگر نگاه کنند

تا که شاید برای دریافت شعور و ذهن   قدمی به پیش گذارده شود

و دایرۀ تحقیق و بررسی  برای انسان شناسی وسیع تر گردد.

برای من گریه و زاری نکنید!

سیاه  نپوشید و از برای مرگ من به همدیگر تسلیت نگوئید.

من مراسم سوگواری وختم و ترحیم نمی خواهم. از برایم حلوا پخش نکنید

و خواهشاً از مردم تمنای فاتحه و صلوات ننمائید.

من نمی خواهم که آیات یاس آور قرآنی و ترانه های غم انگیز ناله وار برایم نواخته شوند.

نه!   از برای من گریه و زاری و شیون نکنید  

وخاک بر سر خود نریزید   و بر سر و صورت خود نزنید 

که در آن صورت، گر به فرض شما من روحی ناظر بوده باشم، صحنه های شما

در روی زمین نمایش مضحک و خنده دار برایم خواهد بود

و من نمیخواهم که در آن گیرودار سوال و جواب نکیر و منکر،

از طرفی به آنها بخندم  و ازسوی دیگر به شما!

(*) Also،  دوستان و عزیزان من!        

شاد باشید و خرم! و از سیر زندگی پر نشاط خویش خارج نشوید                                                                                   که شادی شما  شادی من خواهد بود   و آرامش شما آرامش من!

که دیر نیست و دور،  که ما همه دریابیم  هر لحظه و هر دم   که اراده کنیم  

                                                                  می توانیم   با هم باشیم .

 

                                                    25 . 8 . 2005                  Ziba        Hamburg

http://home.arcor.de/ziba-nawak

zibanawak@gmail.com

 

لذا، بنابراین :  Also -  (*)

 

 


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي برايتان ارسال شده است.
نامه هاي خودرا به اين آدرس براي گروه بفرستيد:

persiskiknigi@googlegroups.com

براي قطع اشتراك به اين آدرس نامه بفرستيد:
 persiskiknigi-unsubscribe@googlegroups.com

 توجه داشته باشيد كه از تاريخ 10 مه 2007ارسال نامه ها نياز به مديريت ندارد ولذا عده اي ممكن است برايتان هرزنامه يا نامه حاوي ويروس ارسال كنند.
لذا توصيه مي كنم براي پيشگيري از آسيب فقط فايل هاي پي دي اف را باز كنيد وبقيه فايلهاي دريافتي راحذف كنيد.

For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/persiskiknigi?hl=en

برای کمک به تداوم کار ما نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستید
(forward)
واز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.

آدرس وبلاگ:
http://persianbooks2.blogspot.com

گروه اطلاع رسانی وبلاگ:

http://groups.google.com/group/persiskiknigi
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

No comments:

آرشیو مطالب