گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, November 30, 2007

کتابهای رایگان فارسی salami az ziba

 
دوستان این جواب را
من به اقائی که در گروه فارسی بوک به  اشعار و نوشته های من اعتراض کرده بود نوشتم شاید برایتان جالب باشد

آقائی که مرا حیوان نامیده ای من از تو بسیار ممنونم برای ضمانت این امر و بدان که این حرف نه تنها برای من فحش و ناسزا نیست بلکه افتخاری است همانگونه که در "شعر ازدواج دیگر" هرگز گفته ام من اگر مانند آن بوقلمون، شامپانزه، ماده گاو، قو، یا مرغ وخروس باشم این ارزش بزرگیست برای من.

این ما هستیم که از کلمه حیوان به عنوان یک فحش استفاده می کنیم وگرنه انسان حیوانی است ناطق و اگر در سیر تکاملش ویژگیهای مثبت حیوانی خویش را حفظ کرده باشد بر پایه آنها خواهد توانست به مراحل بالای شعور و فهم نیز برسد وگرنه قطعا از آن پائینتر خواهد شد کما اینکه میلیونها نفر از ما چنین هستیم و نه تنها هیچ اشرفیتی بر حیوانات نداریم بلکه برای پستی های خودمان نیز باید بسیار متاسف باشیم.

و اما اینکه در باره سن من گفتی و با تحقیر آن را برای ازدواج دیر دانستی این حرف باز مرا ناراحت نمی کند چون من آنقدر از خودم متشکرم و خود را دوست دارم که هرگز برای ازدواجی که اساسا آن را جهالت بشر میدانم برای هیچ مردی سرتعظیم فرود نخواهم آورد. تو اگر سروده  "دیگر گدائی نمی کنم"  مرا بخوانی این بیشتر برایت روشن خواهد شد. از نظر من هرچه سن بالاتر بهتر و همانطور که در شعر "من همسرانم را دوست دارم" اشاره کرده ام نمود این کهنگی و پیری ظاهری را در قالی کرمان نشان داده ام.

متاسفانه در جامعه ما با غلبه فرهنگ زجرطلبی و آه و ناله انسانها درونا احساس شکستگی و پیری می کنند درحالی که هر چه جامعه سالمتر و آرامش فکری و روانی  بیشتر باشد زنان و مردان حتی در سنین 80-90 سالگی احساس کمبودی نمی کنند و خود را تحت عنوان پیری از مواهب زندگی محروم نمی سازند.

از جمله افتخارت من در ایران این بود که 12- 13 سال پیش خاله 60 و چند ساله خودم را با داشتن چندین نوه تشویق به ازدواج با مردی کردم که از او 10 سال جوانتر بود

و نیز مشوق و حامی خاله دیگرم شدم که در سنی مشابه بدون ازدواج استاد دانشگاهی را در آمریکا به عنوان همراه زندگی اش انتخاب کرده بود.

چه خوب که تحجرات و بستگی های فکری ترا نداشتم وگرنه به آنها می بایست تنها راه عبادت و مسجد و به آخرت اندیشیدن را توصیه می کردم.

  آقای مدعی برتر از حیوان!

 من صادقانه و علنا اقرار می کنم که در زندگیم اول به خودم و "من" می اندیشم بعد دیگران و از این حالتم نیز هیچ شرمی ندارم.

دیگر گذشت دوران آن فداکاری ها، ایثار ها و دیگرمزخرفاتی که به خاطر زن  یا شوهر، یا بچه و یا پدر و مادر و دیگران پیری وشکستگی درونی و بیرونی همه ما را ببارآورنده بودند. آری مرام من امروز خود خواهی محض است و من آن را از خدای مسلمانان یاد گرفته ام که آنقدر من من و من و دیگران را بنده خود و وادار به ستایش و پرستش بیست وچهار ساعته اش کرده است که اول او را باید او را مبتلا به بیماری"من و منیت" بدانی نه مرا که بعد از چهل سال سختی و فشار و..... تازه چند سالی است که به من من من و خودم میخواهم بیندیشم و  دیگران  را هم به زور وادار به پرستش خودم نمی کنم.

اگر براستی معترض این حالات هستی توان و جربوزه اش را داری همین جملاتت را علنا و با اسم واقعی در یک صفحه ای بنویس و این الله اکبر خدای من من گو را یک بار به انتقاد بگیر؟ و بگو که این خدا بیماری "من" دارد

یا که چون من یک زنم زورت به من می رسد؟

در آخر هم این را هم در حرفهای تو تصحیح بکنم که ازدواج نه یک امر طبیعی بلکه یکی از قراردادهای القائی اجتماعی ماست. آنچه طبیعی است رابطه جنسی وعشقی بین زن و مرد و انسانهاست که بدون ازدواج هم وجود دارند و من امروز دیگر آنقدر نادان نیستم که این رابطه طبیعی را در گرو انکحت و منکحت و خواندن محرمیت و اجازه ملائی شاید نادانتر از خود بدانم.                    

                                                                                                                                                             30.11.07 زیبا ناوک                             



--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي برايتان ارسال شده است.
نامه هاي خودرا به اين آدرس براي گروه بفرستيد:

persiskiknigi@googlegroups.com

براي قطع اشتراك به اين آدرس نامه بفرستيد:
 persiskiknigi-unsubscribe@googlegroups.com

 توجه داشته باشيد كه از تاريخ 10 مه 2007ارسال نامه ها نياز به مديريت ندارد ولذا عده اي ممكن است برايتان هرزنامه يا نامه حاوي ويروس ارسال كنند.
لذا توصيه مي كنم براي پيشگيري از آسيب فقط فايل هاي پي دي اف را باز كنيد وبقيه فايلهاي دريافتي راحذف كنيد.

For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/persiskiknigi?hl=en

برای کمک به تداوم کار ما نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستید
(forward)
واز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.

آدرس وبلاگ:
http://persianbooks2.blogspot.com

گروه اطلاع رسانی وبلاگ:

http://groups.google.com/group/persiskiknigi
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

No comments:

آرشیو مطالب