گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, May 27, 2009

Re: داغ دوستى - همايون شجريان

سلام
همانطور كه اطلاع داريد در كشور ما چيزى به عنوان نشان و مدرك استادى وجود ندارد
پس اين كه او را چه صدا نماييد به تشخيص خودتان برميگردد
اگر در زمينه آموزش موسيقى حقى بر گردن شما دارد پس ميتوان گفت كه نسبت به شما استاد است
و اگر حقى ندارد و ميخواهيد با پدرش قياسش كنيد كه خوب هنوز شاگرد است
منظورم اين است كه جواب نسبيست
از لحاظ اساتيد وى هنوز شاگرد است ولى از لحاظ شاگردان، استاد
حال بايد در خود بنگريد كه شما استاديد يا شاگرد ؟

بنده جاى شما بودم خود را درگير اين گونه كليشه‌ها نميكردم
حال استاد باشند يا نباشند، چه فرقى دارد به حال من و شما
همانگونه كه فرموديد او به هر حال راه خود را خواهد رفت و امروز نه، فردا به اين درجه خواهد رسيد پس چه بهتر كه ما نيز به راه خود رويم

در پناه حق
 


From: sadaf v <sadaf_hd1357@yahoo.com>
To: imanj1983@yahoo.com
Sent: Wednesday, May 27, 2009 12:19:05 PM
Subject: Re: داغ دوستى - همايون شجريان

با سلام حتما مرا ببخشید که این سئوال را مطرح میکنم

من بالاخره تکلیف خودم را نفهمیدم باید بایشان استاد خطاب

کنم یا خیر؟؟ وخطاب کردن یا نکردن این کلمه چه تفاوتی

در اصل قضیه دارد؟ با توجه باینکه ایشان فعالیت خود را در

موسیقی ایرانی ادامه می دهد و فکرنمیکنم  که کوچکترین

تفاوتی برایش داشته باشد ؟ که استاد نامیده شود یا خیرو تازه

در حضور چنان پدر هنرمندی تصور نمیکنم ابدا مایل باشد که

استاد خطابش کنند ؟؟!! بهرحال دوستان آگاه و دانشمند ما لطف

کنند و تکلیف من جاهل را معین فرمایند که آخرالامر ایشان را

چه خطاب کنم؟؟

روزگار بر وفق مرادتان باشد _ صدف

--- On Tue, 5/26/09, Iman J <imanj1983@yahoo.com> wrote:


From: Iman J <imanj1983@yahoo.com>
Subject: Re: داغ دوستى - همايون شجريان
To: "mojtaba abdi" <mabdi.mojtaba@gmail.com>, "راديو گلها" <Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com>
Date: Tuesday, May 26, 2009, 2:58 AM

دوست عزيز سلام

بنده كوچكتر از آن هستم كه نظرى در مورد استاد بودن همايون عزيز داشته باشم و به همين صورت نظرى در مورد استاد نبودن ايشان و سعى بنده حقير هم بر اين بود كه اين كلمه را با احتياط به كار برم (علت كم رنگ نوشتن نيز همين بود)
وليكن آنچه را كه به آن يقيين دارم اين است كه استاد بودن يا نبودن همايون خان نمى‌تواند ربطى به رابطه پدر و فرزندى ايشان داشته باشد و استاد بودن خسرو آواز ايران نمى‌تواند دليل يا مانعى باشد براى استاد نبودن همايــــــون
اگر قرار بر مقايسه همگان با محمدرضا شجريان باشد ميتوان با كمى احتياط گفت كه در زمان حال جز ايشان استادى وجود ندارد ولى مسئله در اينجاست كه اين كمينه اعتقادى به مقايسه در اين باب ندارد، بلكه بر اين باورم كه تواناييهاى هر كس بايد شخصا و با توجه به شرايط وى بررسى شود نه با ابزار قياس با ديگران !
و در مورد سئوال دوم حضرتعالى نيز باورى مشابه دارم (با وجودى كه منظور شما را دقيقا متوجه نشدم) به اين معنى كه لزومى در محدود كردن تعداد اساتيد نميبينم (البته منظور اين نيست كه هر كس قطعه‌اى را اجرا كرد استاد است!)ا

مخلص كلام اين كه حساسيت اگر محدوديت به دنبال نداشته باشد زيباست (قصد گستاخى و جسارت ندارم)ا
سپاس از توجهتان
همواره لبتان خندان باد

ايمان


From: mojtaba abdi <mabdi.mojtaba@gmail.com>
To: imanj1983@yahoo.com
Cc: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
Sent: Monday, May 25, 2009 1:47:32 PM
Subject: Re: داغ دوستى - همايون شجريان

باسلام خدمت دوست عزيز و بزرگوار آقاي ايماني
 
 
 
غرض از مزاحمت حساسيت بنده نسبت به كلمه استاد بود كه در كنار اسم همايون عزيز بكار برديد. به نظر شما ميتوانيم براي اين غنچه آواز ايران كلمه استاد را بكار ببريم؟
 
پس-بعنوان مثال- تفاوت پدر و پسر در چيست؟
در آواز و موسيقي اصيل ايراني واقعا چند استاد وجود دارد؟
 
سپاسگزار از پاسخ و صبر و تحمل شما  



No comments:

آرشیو مطالب