گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, September 19, 2009

[erfanISLAMI] دعای وداع با ماه مبارک رمضان

دعای وداع با ماه مبارک رمضان


 

السلام
علیك یا شهر الله الاكبر و یا عید اولیائه .

السلام
علیك یا اكرم مصحوب من الایام و الاوقات و یا خیر شهر فی الایام و الساعات .

 السلام علیك من شهر قربت
فیه الامال و نشرت فیه الاعمال .

 السلام علیك من قرین جل قدره
موجودا و افجع فقده مفقودا و مرجو الم فراقه .

 السلام علیك من الیف انس
مقبلا فسر و اوحش منقضیا فمض .

 السلام علیك من مجاور رقت
فیه القلوب و قلت فیه الذنوب .

السلام
علیك من ناصر اعان علی الشیطان و صاحب سهل سبل الاحسان .

 السلام علیك ما اكثر عتقاء
الله فیك و ما اسعد من رعی حرمتك بك !‌

السلام
علیك ما كان امحاك للذنوب و استرك لانواع العیوب !

السلام
علیك ما كان اطولك علی المجرمین و اهیبك فی صدور المومنین !

السلام
علیك من شهر لا تنافسه الایام .

 السلام علیك من شهر هو من
كل امر سلام .

السلام
علیك غیر كریه المصاحبة و لا ذمیم الملابسة .

 السلام علیك كما وفدت
علینا بالبركات و غسلت عنا دنس الخطیئات .

 السلام علیك غیر مودع برما
و لا متروك صیامه ساما .

 السلام علیك من مطلوب قبل
وقته و محزون علیه قبل فوته .

 السلام علیك كم من سوء صرف بك
عنا و كم من خیر افیض بك علینا .

 السلام علیك و علی لیلة
القدر التی هی خیر من الف شهر .

السلام
علیك ما كان احرصنا بالامس علیك و اشد شوقنا غدا الیك !

 السلام علیك و علی فضلك
الذی حرمناه و علی ماض من بركاتك سلبناه .

 اللهم انا اهل هذا الشهر
الذی شرفتنا به و وفقتنا بمنك له حین جهل الاشقیاء وقته و حرموا لشقائهم فضله .

 انت ولی ما اثرتنا به من
معرفته و هدیتنا من سنته و قد تولینا بتوفیقك صیامه و قیامه علی تقصیر و ادینا فیه
قلیلا من كثیر .

 اللهم فلك الحمد …

 

 

سلام بر تو
ای بزرگترین ماه خدا و ای عید عاشقان حق .

 سلام بر تو ای كریم ترین همنشین از میان اوقات و
ای بهترین ماه در روزها و ساعات .

 سلام بر تو ای ماهی كه در طی تو برآورده شدن
آمال نزدیك گشته و اعمال در آن پخش و فراوان است .

سلام بر تو
ای هم نفسی كه قدر و منزلتت بزرگ و فقدانت بسیار دردناك است و ای مایه ی امیدی كه
دوریت رنج آور است .

سلام بر تو
ای همدمی كه چون رو كنی ما را مونس شاد كننده ای و چون سپری شوی وحشت آور و
دردناكی .

سلام بر تو
ای همسایه ای كه دلها نزد تو نرم شد و گناهان در نزد تو نقصان گرفت .

 سلام بر تو ای یاوری كه ما را در مبارزه با
شیطان یاری دادی و ای مصاحبی كه راههای احسان را هموار و آسان ساختی .

سلام بر تو
كه چه بسیارند آزاد شدگان حضرت حق در تو و چه سعادتمند است كسی كه حرمتت را به
واسطه ی خودت رعایت نمود .

 سلام بر تو كه بسیار گناهان را از كارنامه ی ما
زدودی و چه عیب ها كه بر ما پوشاندی !

سلام بر تو
كه زمانت بر گناهكاران چه طولانی بود و در دل مومنان چه هیبتی داشتی !

سلام بر تو
ای ماهیكه هیچ زمانی با تو پهلو نزند .

سلام بر تو
ای ماهی كه از هر نظر مایه ی سلامتی .

سلام بر تو
كه مصاحبتت ناپسند و معاشرتت نكوهیده نیست .

سلام بر تو
همچنان كه با بركات بر ما وارد شدی و ناپاكی معاصی را از كارنامه ی ما شستی .

سلام بر تو
كه وداع با تو نه از باب خستگی و فراغت از روزه ات نه به خاطر ملالت است .

 سلام بر تو كه قبل از آمدنت در آرزویت به سر می
بردیم و پیش از رفتنت بر هجرانت محزونیم .

سلام بر تو
كه چه بدی ها كه به سبب تو از جانب ما گشته و چه خوبیها كه از بركت تو به ما
سرازیر شده !

سلام بر تو و
بر شب قدری كه از هزار ماه بهتر است .

سلام بر تو
كه دیروز چه سخت بر تو دل بسته بودیم و فردا چه بسیار شائق تو می شویم !

سلام بر تو و
بر فضیلت تو كه از آن محروم گشتیم و بر بركات گذشته ای كه از دست ما گرفته شد .

بار الها ! ما
اهل این ماهیم كه به آن شرافت بخشیدی و توفیق ادراكش را به ما عنایت فرمودی آن گاه
كه تیره بختان وقتش را نشناختند و از بخت بدشان از فضلش محروم شدند .

تویی سرپرست
آنچه از معرفتش كه ما را بدان برتری دادی و آنچه ازسنتش كه ما را بدان رهنمون شدی
و ما به توفیق تو به روزه و نماز آن برخاستیم همراه با تقصیر و در آن اندكی از
بسیار را به جا آوردیم . خداوندا پس تو را سپاس ...

 

ببخشید
مطلب طولانی شد ... اما قشنگ بود ، هم عربیش و هم فارسیش ، ملتمس دعای خیر ...


People Will forget what you said People will forget what you did, butPeople will Never forget how you made them FEEL   

[Non-text portions of this message have been removed]

------------------------------------

Yahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:
http://groups.yahoo.com/group/erfanISLAMI/

<*> Your email settings:
Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:
http://groups.yahoo.com/group/erfanISLAMI/join
(Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
mailto:erfanISLAMI-digest@yahoogroups.com
mailto:erfanISLAMI-fullfeatured@yahoogroups.com

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
erfanISLAMI-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

No comments:

آرشیو مطالب