گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, September 13, 2009

Fw: برجسته ترين نوازنده کمانچه بازداشت شد؟


برجسته ترين نوازنده کمانچه بازداشت شد؟

سايت خبرآنلاين در خبري مدعي شد :

کيهان کلهر نوازنده برجسته کمانچه جمعه شب گذشته در فرودگاه امام خميني تهران بازداشت شد.

کيهان کلهر نوازنده کمانچه و آهنگساز که در سال بيش از 50 کنسرت خارجي در سراسر جهان دارد، جمعه شب گذشته در حالي که براي اجراي برنامه اي در فرانسه عازم اين کشور مي شد بازداشت شد.

به گفته نزديکان وي او جمعه شب را در بازداشتگاه گذرانده اما ظاهرا قرار بوده که ديشب (شنبه) آزاد شود. سروان اکبري يکي از فعالان بخش ارتباطات پليس فرودگاه ماجراي بازداشت کلهر را در حيطه کارهاي مربوط به حوزه اش نمي‌داند و پيگيري‌هاي خبرنگار روزنامه خبر منجر به صحبت با فردي مي شود که خودش را "محمد محمديان" يکي از مسئولين اداره گذرنامه فرودگاه امام معرفي مي کند. "صحبت درباره اين پرونده بايد فقط از طريق دادسراي فرودگاه انجام شود. ما نمي توانيم نه تنها اطلاعات اين پرونده که اطلاعات هر پرونده ديگري را هم بدهيم. اين مسائل محرمانه است. "

از آنجا که دادسراي فرودگاه تنها در ساعات اداري پاسخگو است پيگيريها درباره دليل اين بازداشت همچنان ادامه خواهد داشت اما هنوز اطلاعات دقيقي مبني بر دليل بازداشت کلهر در دست نيست.

کيهان کلهر از جمله برجسته ترين نوازندگان موسيقي ايراني است که در خارج از ايران از شهرت بسيار زيادي برخوردار است. او که يکي از اعضاي گروه بين المللي جاده ابريشم است با نوازندگان بزرگي چون "يو يو ما" که لقب بزرگترين ويلن سليست جهان را دارد و همچنين گروه هاي معتبري چون بروکلين رايدر همکاري داشته است.

همچنين کلهر تا به حال دو بار نامزد دريافت جايزه گرمي که به اسکار موسيقي شهرت دارد بوده است. پس از اينکه اين نوازنده و آهنگساز همکاري اش با استاد شجريان و حسين عليزاده را قطع کرد چند آلبوم از جمله "شهر خاموش" را که به ياد کودکان حلبچه ساخته بود منتشر کرد.

کيهان کلهر تا ساعاتي پس از ساعات اداري شنبه نيز همچنان در بازداشت به سر مي برد.

آخرين‌ خبرها از لغو کنسرت پاريس حکايت مي‌کند.


No comments:

آرشیو مطالب