گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, February 8, 2010

Re: Fw: Shamaiezadeh

من نیز به سهم خود به ارتین بهرام و محسن عزیزم درود میفرستم و عرض میکنم که به قول معروف که خوب بودن کسی یا چیزی دال بر بد بودن دیگری نیست با دیگر یاران هم رای هستم که اصولا نفس ایجاد برنامه گلها درست به همین منظور بوده که تفاوت میان این گونه اثار با سایر موسیقی هارا روشن و اشکار دیدند و به تفکیک انها کمر همت بستند درست گفت محسن عزیز که  هنرمندان رادیویی ان روزگاران که تنها در ان عرصه فعالیت داشتند چه اندازه با دیگرانی که کاباره ها و دیگر اماکن کار میکردند متفاوت بودند.من ماجرای شادروان رضا خان را مثال زدم و یا دوست نازنین فقیدم محمودی خوانساری که هیچگاه به اجرای برنامه جز در رادیو و برنامه گلها تن در نداد. روزی با او و یار دیگر از دست رفته ام شادروان اسدالله ملک بر سر همین مسئله صحبت میکردیم به راستی مجسمه فقر و قناعت بود به من گفت: من اگر به چنین محافلی بروم صدایم را و سوز سینه ام را کجا ببرم.طبیعی است که ما نیز موسیقی های گوناگون را دوست میداریم بحث بر سر جایگاه هر یک ازین اثار است
من نیز چون محسن عزیزم اینگونه مباحث را درد دلی میان گروه میدانم و نه اینکه خدای ناکرده موجب نقار و اختلافی باشد.اینها همه حکایت است و شکایت نیست
از خلاف امد عادت بطلب کام که من          کسب جمعیت از ان زلف پریشان کردم
پیوسته دلت شاد و لبت خندان باد
فرامرز سمیعی


From: mohsen soly <mohsen.soly@gmail.com>
To: faramarz samii <fsamii@yahoo.com>
Sent: Mon, February 8, 2010 2:06:43 PM
Subject: Re: Fw: Shamaiezadeh

با درود بر آرتين و بهرام و فرامرز عزيز
آن نيست كه حافظ را رندي بشد از خاطر
كاين سابقه پيشين تا روز پسين باشد

همانطور كه قبلا هم عرض كردم قصد خرده گيري بر كسي را ندارم چون نه
بضاعتش را دارم و نه صلاحيتش را فقط درد دلي بود خدمت آرتين عزيز كه
امثال حسن شماعيزاده ها و گوگوش ها مجال زيادي براي بهره هاي مادي و
معنوي داشته اند چون دم دست تر بوده اند و بلطف علاقه ايرانيان عزيز به
اينترتينمنت و كاباره ها و ديسكو ها در داخل و خارج كشور از آتراكسيون
هاي متعدد برخوردار بوده اند و هستند و در هر كوچه و بازاري فقط نامشان
را بياوري چندين و چند سي دي خدمت شما تقديم ميدارند.
اما آنان كه مظلوم ماندند چون بدليل سنگيني كارشان فقط محدود به محيط هاي
محدود مثل راديو  و بعضا تلويزيون و شايد كنسرتهايي معدود
و آنانكه همانند بسياري از افراد اين گروه به اين نوع موسيقي گرايش و
علاقه اي دارند در جايي حول محور گلها و راديو گلها گرد آمدند تا خاطرات
مظلوم و محصور خود را در اينجا با يكديگر قسمت كنند بنا براين بگذاريم
اين محيط متعلق به اين خاطرات و آثار بماند و برنامه هاي ديگر را هم كه
بسيار محترم مي باشند در جاي خودشان مطرح و مورد نظر قرار گيرند و الي
بنده شخصا به هر نوعي موسيقي حتي طبق هاي هاوايي نشينان علاقه دارم و با
لذت گوش ميدهم ولي در مجال و جاي خود. آرتين عزيز هم سخنان مرا شنيد و
حتما نيت مرا دريافته اند. من از زحمات ايشان بخاطر علاقه مشتركي كه به
بانوي بسيار هنرمند سركار خانم الهه فقيده استفاده زيادي برده و آرشيو
خود را تكميل كرده ام. و كلامم هم دال بر گله اي دوستانه بود. از فرامرز
و بهرام عزيز هم كه همراهي كردند بخصوص كه آن آهنگ طنز آميز را هم ارسال
كرده است تشكر مي كنم

گفتمش سلسله زلف بتان از پي چيست.
گفت حافظ گله اي از دل شيدا مي كرد ...


On 2/8/10, faramarz samii <fsamii@yahoo.com> wrote:
> سلام به محسن عزیزم و دیگر یارانم و با درود به روان پاک هنرمندان از دست رفته
> این سر زمین و عرض ادب به پیشگاه انان که هنوز سایه بر سرمان دارند میگویم که
> اری محسن عزیز درد ایشان نیز همین بود بار ها و بارها این مطلب را از زبان یک
> یک انان شنیدم که چه خون دلی میخوردند از این تفاوت ها و این همه بی تفاوتی ها
> و با شما یارانم گفتگویی دارم.
> رضا خان محجوبی را یکی دو بار دیده ام خیلی بچه بودم و تنها شمایی از ان مرد
> بزرگ در خاطرم بجا مانده برادر مرحوم مرتضی خان و رضا دیوونه اش میخواندند به
> پندار من دیوانه عشق بود و گروهی بودند که پدر من نیز با ایشان دوستی داشت و از
> جمله انان چند تنی که به خانه ما رفت و امد داشتند و معمولا در باغی واقع در
> خیابان فرهنگ و امیریه گرد هم میامدند.جعفر خان نامی بود از جمله این گروه و
> نیز دوست صمیمی پدر من و او حکایت میکرد:روزی در باغ نشسته بودیم گرد هم شاید
> ده پانزده نفری و این افراد هر یک به کاری مشغول بودند یکی روی شاخه درخت حافظ
> میخواند دو سه تایی
>  به شطرنج و تخته نرد مشغول تنی چند تن به خنکای اب داده و جمعی نیز به کار خود
> مشغول.ایوانی بود و من و رضا در ان ایوان نشسته بودیم توجهم به او جلب شد که
> محو حرکات گنجشگی شده بود که بارها از سر ستون ایوان جیک جیک کنان به باغچه در
> پرواز بود چندی گذشت و ناگهان به سوی من برگشت و گفت:جعفر میدونی این گنجشگ چی
> میگه؟گفتم: نه اقا گفت میگه این بچهمه ها براش غذا میبرم اون سازو بده ساز و
> بده من. و من که میدانستم این حالات  او رو به سرعت ویلن را از جعبه در اوردم و
> به او دادم.از ان پس دیگر نمیدانم چه شد همینقدر میدیدم دیگران را که در جا خشک
> و مسخ شده اند هیچ
>  چشمی را نمیدیدم جز انکه باران اشک بود که میبارید
> چقدر میخواهید از این گونه خاطرات برایتان بشمارم.محسن عزیزم و دیگر یارانم
> استادان و سرورانم سعید پور دکتر ممقانی گچکار کاظمیان و سر کار بانوی هنرمند
> این مرز و بوم خانم سیما بینا و دیگر یاران نازنین به نظر نا رسای من.    ما
> گرفتار نوعی جور چین شده ایم که قادر به گذاشتن اجزای ان در جای درست خود
> نیستیم اخر دوستان گرامم هر چیز به جای خویش نیکوست چه اشکالی دارد برنامه
> دیگری را شکل بدهید و جز اثار گلها هر چه میخواهید در ان قرار دهید اخر این ها
> گنجینه های ملی و میراث فرهنگی ما هستند و با ان چه شما میفرمایید زمین تا
> اسمان تفاوت دارند
> دلم در هوای دوستانم میگیرد که اینگونه عاشقانه در تب و تاب میبینمشان
> خشک سیم و خشک چوب و خشک پوست          از کجا میاید این اوای دوست
> پیوسته دلت شاد و لبت خندان باد
> فرامرز سمیعی
>
>
>
>
> ________________________________
> From: mohsen soly <mohsen.soly@gmail.com>
> To: amirtom20@yahoo.de
> Cc: دوستان راديو گلها <friends-of-radio-golha@googlegroups.com>
> Sent: Sun, February 7, 2010 9:17:54 PM
> Subject: Re: Fw: Shamaiezadeh
>
> پس حالا که دیگه گلها را فراموش کردیم و دنبال شماعی زاده و امثالهم راه
> افتادیم لطفا اگر کسی ترانه " حمومی آی حمومی طاس و دولیچم را بردند" و
> ترانه "یک سنگ پا بزن بپام که پینه کرده یه وقت نبینه نومزدم خدا نکرده"
> و لب لب من باقالی به چند من و "الکی خوشم " و سایر ترانه هایی از این
> دست را اضافه بفرمایید تا آخر عمری یادی کرده باشیم از گاری آب شاهی و در
> ضمن اگر دوستان ویدویی فیلمی چیزی از رقصهای رو حوضی مهوش و آفت و فیروزه
> قشنگه چیزی دارند دریغ نفرمایند. دنیا را چه دیدی با این بلایی که بر سر
> فرهنگ این مملکت اومده مثل قهرمانان فیلم و کتاب فارنهایت 451 باد برویم
> و ترانه های گلها را در جنگل زمزمه کنیم.
> آقای حسین آذر افزا می بینید که همیشه نمیشه با شما مخالفت کرد
> قربان شما  "
>
> On 2/7/10, artin20 <amirtom20@yahoo.de> wrote:
>> با درود،
>>
>> دوست عزیز،بیشتر خوانندگان و ترانه هایی که از آنها تا پیش از سال ۵۷ بجا
>> مانده،گنجینه بزرگی‌ برای ماست،در آن زمان خواننده شدن کار اسانی‌ نبود و
>> برای تهیه یک ترانه میبایست زحمت زیادی می‌کشید،چه در زمینه شعر،آهنگ و
>> اجرا.آهنگهای شماعی زاده,  هم کارهای با ارزشی هستند.آرتین
>>
>>
>>
>> On 5 Feb., 19:40, hossein azarafza <honar_a...@yahoo.com> wrote:
>>> درود بر عزیزان گروه گلها
>>> بسیار عالی شد در گروه وزین گلها فقط جای شماعی زاده (نمیدانم باید کلمه
>>> استاد را هم برای ایشان استفاده کنم یانه) کم بود البته اینبار اتفاقی این
>>> ایمیل را دیدم قول میدهم دیگر مطلبی نفرستم
>>> ارادتمند - حسین آذرافزا
>>>
>>> --- On Thu, 2/4/10, amir tighnavard <amirtighnav...@msn.com> wrote:
>>>
>>> From: amir tighnavard <amirtighnav...@msn.com>
>>> Subject: Shamaiezadeh
>>> To: "artin Tighnavard" <friends-of-radio-golha@googlegroups.com>
>>> Date: Thursday, February 4, 2010, 2:54 PM
>>>
>>> Ba Dorood,
>>> aya az dostan kesi in Taranehe zibaye Shamaiezadeh ra be sorate kamel
>>> darad?artinhttp://www.4shared.com/file/215148425/dabcc4f4/shamaiezadeParidan_o_R...
>>>
>>> Dein Santa Claus hat rote Augen? Jetzt X-Mas-Fotos bearbeiten!
>
>
>
>

No comments:

آرشیو مطالب