گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, July 22, 2010

پيكر رضا سقايي تشييع شد

با نواي دايه دايه وقته جنگه؛
پيكر رضا سقايي تشييع شد

خبرگزاري فارس: پيكر رضا سقايي خواننده فولكلور لرستان صبح امروز با نواي قطعه ماندگارش با عنوان "دايه دايه وفته جنگه "‌ در ميان انبوهي از هنرمندان از مقابل تالار وحدت تشييع شد


.




-------------------------------
به گزارش خبرنگار موسيقي فارس در اين مراسم كه با حضور هنرمندان استان لرستان و تني چند از هنرمندان موسيقي پايتخت از جمله هوشنگ كامكار، سيد عباس سجادي و‌ درويش رضا منظمي برگزار شد.
درويش‌رضا منظمي گفت: امروز قرار بود در اين مراسم 2 هزار نفر حضور يابند اما هم اكنون تنها شاهد 200 نفر از علاقمندان به سقايي هستيم.
وي ادامه داد: سقايي يكي از هنرمندان مشهور استان لرستان بود كه 40 سال پيش با حضورش در تلويزيون مخاطبان بسياري را به خود جلب كرد و به خواننده‌اي معروف تبديل شد.
متاسفانه اين خواننده از 15 سال پيش صدايش را از دست داد كه آنهم به عمل جراحي لوزه‌اش برمي‌گشت. متاسفانه اين مسئله يعني نخواندن آواز، سقايي را دچار افسردگي كرده بود.
منظمي صحبت‌هاي خود را با گله از عدم حمايت از هنرمندان به پايان برد.
در ادامه اين مراسم خواهرزاده سقايي گفت: من قطعه‌اي براي رضا سقايي ساخته‌ام كه قصد دارم آن را با اركستر سمفونيك اجرا نمايم.
سالاروند شهردار سابق اليگودرز به ذكر خاطراتي از دوران جنگ و تركش خوردن سقايي پرداخت.
فرشيد سقايي برادر اين هنرمند ديگر سخنران اين مراسم بود كه او نيز به ذكر خاطراتي از برادرش پرداخت و گفت: رضا فقط متعلق به خانواده نيست بلكه او به لرستان و همه هنردوستان تعلق دارد.
در پايان اين مراسم رضا فرجي قطعه بلبل را اجرا و شيرواني به شعر خواني براي اين هنرمند از دست رفته پرداخت.
پيكر رضا سقايي با مراسم چپ‌خواني سرنانوازان لرستان و طنين قطعه "دايه دايه فقط جنگ "‌ تشييع شد.
به گزارش فارس پيكر اين مرحوم امروز به لرستان منتقل مي‌شود و روز شنبه در ميان اهالي لرستان به خاك سپرده خواهد شد


منبع : خبرگذاری فارس

.

No comments:

آرشیو مطالب