گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, October 29, 2010

Re: کاش می شد فراموشت کنم

درود به شما دوستان ویاران همدل گروه با صفای گلها
با افتخار این برنامه را به دوست عزیزمان جناب آقای هندیانی عزیز وسرکار خانم ستاره که با اشعار لطیف وپر مهرشان گروه گلها را همراهی می نمایند تقدیم می نمایم
 
با احترام فراوان
 
 


From: setareh <seti.ch1@gmail.com>
To: ali hendiani <a_hendiani@yahoo.com>; golha <friends-of-radio-golha@googlegroups.com>
Sent: Friday, October 29, 2010 4:03:07
Subject: Re: کاش می شد فراموشت کنم

با درود به شما جناب آقای هندیانی و  درود به تمام دوستان
 من متاسفانه این اثر ارزشمند را ندارم وگرنه از تقدیمش دریغ نمیکردم
امیدوارم دوستان در گروه گلها که هریک گنجینه ای از موسیقی و ادبیات و هنر این مرز و بوم را بی هیچ چشمداشتی در طبق اخلاص نهاده و برایمان ارسال میدارند، این فایل را هم داشته باشند و بفرستند
با مهر و سپاس از همگی نازنینان در گروه رادیو گلها بخاطر وجود جواهر خودشان
ستاره.تهران
!cid___13.gif

2010/10/28 ali hendiani <a_hendiani@yahoo.com>

درود بر دوستان بزگوار

از پیام دوستان برای ارسال متن این مثنوی و فایل صوتی ان  بسیار زیبا سپاسگزارم. حدود پانزده سال پیش وقتی این نوار را با صدای دلنشین زنده یاد هایده و زنده مان  گلپا می شنیدم بسیار لذت می بردم و نمی دانم ایا برای دوستان امکانش هست که این اثر را که در قالب آلبومی در سال 1358 چاپ و نشر شده را در اختیار بگذراند. فکر می کنم البوم در موسسه هدیه چاپ شده بود.

 
این ابیات که اشاره داشته اید مورد توجه  خود شاعر نیز هست طوریکه در ابتدای دیوان خانم هما میر افشار به نام " آلاله " نیز امده و این کتاب حدود ده سال پیش در تهران  چاپ شده است.
چند بیتی را ا زحافظه ام اضافه می کنم که در دکلمه آن نوار موجود است:

خاک نشین ره میخانه ام
خانه خراب دل دیوانه ام
زانکه در میکده به جز یار نیست
کشمکش صحفه و زنار نیست
ای که به دام تو اسیرم اسیر
لذت دیوانگی از من مگیر
بنده عشقم کن و نامم بده
خاکم رهم ساز و مقامم بده

با سپاس از دوستان - علی هندیانی




--- On Sun, 24/10/10, nasser foroughi <nasserforoughi@yahoo.com> wrote:

From: nasser foroughi <nasserforoughi@yahoo.com>

Subject: Re: کاش می شد فراموشت کنم
To: emamian.f@gmail.com, seti.ch1@gmail.com Date: Sunday, 24 October, 2010, 1:08 PM


 

هنر دوستان گرامی

 

متن کامل شعر را از فایل ضمیمه دریافت فرمایید

بدرود

ناصر فروغی

 




From: Fariba Emamian <emamian.f@gmail.com>
To: seti.ch1@gmail.com
Cc: golha <friends-of-radio-golha@googlegroups.com>
Sent: Sun, October 24, 2010 2:07:05 PM
Subject: Re: کاش می شد فراموشت کنم

سلام وتشکر از توجه دوستان
بله ستاره عزیز اشتباه تایپی از من است البته من در ارسالی اول صحیح آن را
نوشته بودم اما اینجا که شعر طولانی بود  در نوشتن اشتباه شد
صحیح آن به این صورت است : با غم هجران هماغوشم کنی
سپاسگزارم
فریبا امامیان
2010/10/23 setareh <seti.ch1@gmail.com>
با سلامی گرم و پر از مهر
بنظر میرسد بیت
وای اگر روزی فراموشم کنی
با غم هجران فراموشم کنی
احتمالا" به این شکل باشد
وای اگر روزی فراموشم کنی
با غم و هجران همآغوشم کنی
اینطور زیباترست
البته اگر شاعرهء نازنین بانو هما میرافشار آنگونه سروده، سلیقهء ایشان ارحج است
اما احساس میکنم اشتباه تایپی صورت گرفته
مرسی از خانم فریبای مهربان و ارجمند
میبوسمت فریبا جان
مرسی از دست اندرکاران و یاران گلها
با احترام و ارادت
ستاره.تهران

---------- Forwarded message ----------
From: Fariba Emamian <emamian.f@gmail.com>
Date: 2010/10/23
Subject: کاش می شد فراموشت کنم
To: friends-of-radio-golha <Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com>


درود به دوستداران هنر ایرانزمین
شعر کامل ابیاتی که در پاسخ شعر زیبای خانم ستاره نوشته بودم
 دکلمه شده در بزم گلپا و هایده و همانطور که عرض کردم
گمان میکنم خانم هما میرافشار سروده و خودشان دکلمه میکنند و بسیار
هم زیباست که استاد گلپا این شعر را به زیبایی هرچه تمامتر می خوانند
 
ای تمام فکر من در روز و شب
ای همه هذیان من در سوز تب
ای نهان در پیکرم چون جان شده
همچو بوی گل به گل پنهان شده
آه ای بالا ترین سوگند من
ای نهان در گریه و لبخند من
ای به رگهایم چنان خون گم شده
در میان دیده ام مردم شده
ای شکوه آسمان در چشم تو
ای فدای قهر و ناز و خشم تو
جز تو کی دارم بجز تو گفتگو
ای بگوشم گوشوار  آرزو
خلق میگویند اگر او یار توست
مایه ی غم از چه در اشعار توست
گر دل او با دل تنگت یکیست
ناله های حسرتت پس چیست چیست
آه من دیوانه ام دیوانه ام
جز تو با خلق زمین بیگانه ام
دوستت دارم تو میخواهی مرا
باز میترسم نمیدانم چرا ؟
وای اگر روزی فراموشم کنی
با غم هجران فراموشم کنی
وای اگر نامم بمیرد بر لبت
یا فرو بنشیند این سوز تبت
آه میترسم شبی طوفان شود
ساحل امید من ویران شود
گر ز دریا قطره ای هم کم شود
مرغ طوفان سینه اش پر غم شود
ای دلت دریای پاک و روشنم
مرغ بوتیمار این دریا منم
 






No comments:

آرشیو مطالب