گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, January 31, 2011

توضیح

 

 

سلام دوستان – در مورد شناسنامه آهنگ زیبای دگر خزان گشته بهارم با صدای روانشاد داریوش رفیعی باید  عرض کنم که این آهنگ در دستگاه شور (مایه دشتی) اجرا شده که آهنگ و شعر آن از شادروان مجید وفادار

است.ارادتمند-شرفی

 

دگر خزان گشته بهارم

 

آن، چه در گذشته کردم چون به یادم آید       ناله ها ز حسرت، تا گردون، از نهادم آید

 

هر چه با صفا تر بودم، جز جفا  ندیدم         کی شود که روزی یا شامی، بر مرادم آید

 

در بهار عشق و مستی من                  شد فسانه رنج هستی من

 

(دگر خزان گشته بهارم،                  کجا برم این دل زارم؟

 

چه می شود آخر کارم        همدمی ندارم)         الف

 

(هر جا دامی،       بر سر راهم،    زین همه صیادم

 

من چون مرغی     در پی دانه،     در دام افتادم) 2            تکرار الف

 

آن شب که بی خبر بودم      کسی نشد چراغ راهم

 

اکنون که دیده بگشودم     دگر فتاده ام به چاهم        تکرار الف 

 

(تصنیفها، ترانه ها، و سروده های ایران زمین- گرد آورنده سعید مشکین قلم- تهران خانه سبز 1337 )



No comments:

آرشیو مطالب