گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, June 18, 2011

ستايش هنرمندان از استاد شجريان

انتقاد شديد حسين عليزاده از برخوردبااستاد شجريان :نمي فهمم اين چه جرياني است كه ازشجريان اسمي نبايد برده نشود محمد تاجیک :حسین علیزاده در گفت وگویی که به تازگی با یک ماهنامه معتبر هنری انجام داده از برخوردهایی که با استاد شجریان صورت گرفته انتقاد کرده است .
به گزارش پارس توریسم ،پیش از این ابوالفضل جلیلی کار گردانی جهانی سینمای ایران در گفت وگویی با پارس توریسم ،از برخوردهای نامناسب بااستاد شجریان انتقاد کرده بود .
اما آقاي عليزاده دراين گفت وگو گفته : من نمي فهمم اين چه جرياني است كه مثلا از آقاي شجريان به عنوان يك اسطوره موسيقي ايران اسمي نبايد برده شود . چون قبل از اينكه ارزشهاي شجريان را نگاه كنيم و اين ارزشهابه همه چيز مي چربد اين موضوع را به مسائل سياسي ربط مي دهيم !در دنيا امثال شجريان را باارزش ها وهنرشان مي شناسند . عليزاده كه با نشريه نافه مصاحبه مي كرد درادامه گفته : چرا نمي خواهيم قبول كنيم كه يك هنرمند هم مي تواند عقيده اي داشته باشد . چرا هميشه هنرمندان بايد نظرات شما راقبول داشته باشند و شماهم انتقادات آنها رانپذيريد ؟!مردم هم فكر
مي كنند وقتي ما روي صحنه مي رويم حيلي چيزها را مي توانيم تعيين كنيم .در صورتي كه متاسفانه هيچ چيزي را تعيين نمي كنيم وهمه چيز از قبل تعيين شده است .
/واکنش ابوالفضل جلیلی/
ابوالفضل جلیلی کار گردان مطرح سینمای ایران که از علاقه مندان استاد شجریان است پیش ازاین درواکنش به انتشار آلبوم استاد شجریان درخارج گفته بود :چون استاد شجریان چهره ای جهانی وشناخته شده در دنیاست انتشار آلبوم موسیقی او در خارج از کشور هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد .
آقای جلیلی در گفت وگو با سایت پارس توریسم گفته بود :به نظرم انتشار آلبوم استاد شجریان در خارج از کشور تاثیرات منفی نمی تواند داشته باشد چون شجریان هنرمندو چهره ای جهانی است و آدمهایی که جهانی می شوند حدو مرز نباید داشته باشند .از سویی دیگر انتشار این آلبوم درخارج تاثیرات بیشتری دارد.به نظرم برخی برخورها هیچ تاثیری ندارد چون تنها صداست که می ماند
وی باانتقاد از بی احترامی هایی که در داخل کشور به استاد شجریان شده افزوده :آنقدر موضوعات ناراحت کننده در جامعه ما زیاد شده که حساب آنها از دست آدم خارج است . بی احترامی به استاد مسلم ومحبوبی چون استاد شجریان نیز از موضوعات تلخ جامعه ماست .
اين كارگردان سينماي ايران همچنين روايتي از گفت‌وگوي خود با راديو فرانسه بازگو کرده وگفته بود: در گفت‌وگويي با راديو فرانسه آنها از من خواستند كه هر درخواستي دارم را براي آنها بازگو كنم تا آنها پخش كنند. من هم گفتم چون چون صداي استاد شجريان را دوست دارم صداي او را پخش كنيد و آنها پخش كردند!
/ستایش پورناظری و اصفهانی/
امادرهمین مدت اخیر دوهنرمند مطرح موسیقی به ستایش از استاد شجریان پرداخته اند .چندی قبل كيخسرو پور ناظري گفت وگويي با آمن خادمي درروزنامه آرمان كرده ودر آن به ستايش از استاد شجريان پرداخته بود .
به گزارش پارس توريسم ،آقاي پور ناظري در بخشهايي از مصاحبه خود گفته :متاسفانه تعدادي از خوانندگاني كه بتوانند در ذهن مردم جا باز كنند بسيار بسيار نادر است . به عنوان مثال هنرمندي ي مثل استاد شجريان توانسته است خودرا براي 40سال در اذهان مردم جاي دهد وبه قول آقاي كسايي شجريان پايش را در جايي گذاشته كه دست هيچ كس به آن نمي رسد . اين هنرمند مطرح موسيقي درادامه بااشاره به اينكه خواننده اي بالاتر از شجريان نيامده است گفته است :دراين راستا به آقاي شجريان تبريك مي گويم براي اينكه 40سال است با اقتدار جايگاه خودرا حفظ كرده است واز طرف ديگر
متاسفيم كه هيچ استعدادي دراين سالها شكوفا نشده است .

/شجریان استاد تکرار ناپذیر اصفهانی/
محمد اصفهانی نیز در گفت وگویی با جواد ماهزاده در هفته نامه سلامت به تمجید از استاد شجریان پرداخته است .
به گزارش پارس توریسم ،اصفهانی گفته :در ایران جز صدای ایرج وبنان ،کارهای استاد شجریان را خیلی دوست دارم . البته بیشتر شجریان گل ها تا بیداد ودستان را . کارهای ایشان با مرحوم مشکاتیان بی نظیر است .ایشان استاد منحصر به فرد و تکرار ناپذیر ماست .

No comments:

آرشیو مطالب