گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, June 24, 2011

‏رسوای زمانه و سخنان استاد همایون خرّم

دوستان عزیزم
بی‌ گمان تصنیف بسیار زیبای "رسوای زمانه" با صدای گرم بانو الهه و شاهکار استاد همایون خرم یکی‌ از بی‌ مانند‌ترین آثار تصنیف سازی معاصر موسیقی‌ ملی‌ ما است. با وجودیکه چندین دهه از اجرای این تصنیف فوق العاده می‌گذرد ولی‌ همچنان تازگی و لطافت آن آنچنان جلوه گر‌ است که گویی هیچ گاه خزانی را بر آن نمیتوان تصور نمود. امروز برای شما دوستان نماهنگی بر روی این تصنیف زیبا و پس از آن سخنان استاد خرم درباره ماجرای ساخته شدن این تصنیف را تهیه کرده ام. همانطوریکه دوستان میداند شعر این تصنیف زیبا از جناب بهادر یگانه است.

شمع و پروانه منم
مست میخانه منم
رسوای زمانه منم دیوانه منم
یار پیمانه منم
از خود بیگانه منم
رسوای زمانه منم دیوانه منم
چون باد صبا دربه درم
با عشق و جنون هم سفرم
شمع شب بی سحرم
از خود نبود خبرم
رسوای زمانه منم دیوانه منم
تو ای خدای من
شنو نوای من
زمین و آسمان تو می لرزد به زیر پای من
مه و ستارگان تو می سوزد ز ناله های من
رسوای زمانه منم
دیوانه منم
وای از این شیدا دل من
مست و بی پروا دل من
مجنون هر صحرا دل من
رسوا دل من
لانه تنها دل من داغ حسرت ها دل من
سرمایه سودا دل من رسوا دل من رسوا دل من
خاکستر پروانه منم
خون دل پیمانه منم
چون شور ترانه توئی
چون آه شبانه منم
رسوای زمانه منم دیوانه منم
نشانی‌ فیسبوک
نشانی‌ یو تیوب
http://www.youtube.com/watch?v=eiQUedW_QNo
نشانی‌ میدیا فایر
 
با مهر و ارادت
دکتر مازیار صدری
انگلستان
 

No comments:

آرشیو مطالب