گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, October 15, 2011

Fw: تاسف برای گلها

دوست عزیزم آقای محمد آذر
سلام بنده حقیر را از گروه بزرگ گلها را بپذیرید
چند مورد در ارتباط با نامه شما از طرف یک عضو کوچک
اول اینکه به خاطر طرفداری شما از یک هنرمند بزرگ سپاسگزارم و خدمتی که ایشان کرده اند نیاز به بوق و کرنای ما ندارد
دوم اینکه در مورد خصوصیت ایرانی ها هم با شما موافقم اگر چه نمیتوان آن را مطلق دانست، در این صورت خود شما نیز
از این قاعده مستثنی نخواهید ماند بنابراین با بکاربردن خصوصیت "اکثر ایرانی ها" موافق تر هستم
سوم اینکه در مورد تاسفتان برای گروه گلها باید به عرضتان برسانم که اینجا یک فضای باز و دور از هیاهوی سیاسی است
لا اقل این مدتی که من بوده ام احساسم این بوده که اینگونه است. اما با این وجود هیچوقت کسی از کسی خواهش یا دستوری صادر
نشده است که مثلا در مورد شجریان مثبت بنویسید و در مورد افتخاری منفی یا مثلا از بنان بگویید و از مرضیه نه. بلکه این علاقه مندان به
این هنرمندان هستند که با زحمت و مشقت و ارسال فایل های مربوط به این بزرگان یاد و هنر آنها ر ا پاس میدارند
بنابراین به جای این تاسف به نظر من بهتر بود از بانوی آواز-مرضیه- فایل هایی میفرستادید و با ایمیل های خود
دانش بنده و سایر افراد را فزونی میبخشیدید و یاد ایشان را نیز زنده نگه میداشتید
 
به نظر من هنرمند واقعی نیاز به بوق و کرنا ندارد و مردم حتی اگر سواد تخصصی هم نداشته باشند بهترین
قضاوت کننده گان در مورد کار آنها خواهند بود
و از همین مقوله است که به رغم سیاسی کاری بانو مرضیه باز هم ایشان از دل و ذهن افراد بیرون نرفته اند
در آخر از شما به خاطر نقدی که نوشتم معذرت میخواهم و بازهم خاطر نشان میکنم که به نظر من گروه گلها
رسالت خود را-اگرچه نه کاملا عالی- اما در حد توان اجرا میکند و این تک تک افراد هستند که این پیکره را میسازند
پس خواهشمندم ترک گروه را از ذهن خود بیرون و به افزودن دانش ما در مورد این بانوی آواز و سایر هنرمندان کمک نمایید
قربانتان محمد رضا کنعانی
 
 
با سلام
باید سالها بگذرد سالهای خفت و تاریکی تا شاید عظمت بانوی هنر را اول در خارج کشور و بعد ایرانیان از همه جا بی خبر درک کنند
متاسفانه یا خوشبختانه دولت و حکومت هیچ گاه مشکل اصلی در پیشرفت و شناساندن هنر نبودند بلکه این مردم خودمان هستند که پیوسته باعث نابودی آن میشوند
یک سال از درگذشت مرضیه گذشت فقط یک روز بود و انتظار نداشتیم تمام این مدت هر روز برایش گریه کنید و آثارش را بگذارید اما دریغا دریغا که بخت از ما گذشت شب و روز ما با دریغا گذشت تاسف بیشترم برای انجمن گلهاست کسانی که مدعی پاسداشت موسیقی ایرانی و بخصوص گلها هستند
حال سوال من این است مرضیه جز موسیقی ایرانی نیست یا جز گلها ؟ مرضیه از کدام مورد جدا بود ؟
چطور 100 سالگی بنان را با تمام شکوهش برگزار می کنید چطور هر سلام و خداحافظ شجریان را در بوق و کرنا می کنید چطور آن افتخاری بدبخت را هر روز و شب به محاکمه می کشید اما دریغ از یک پیام تسلیت برای بانوی هنر بانویی که 86 سال عمرش را برای هنر و مردم قدر نشناسش گذاشت
چطور ایرانیان با این همه تنگ نظری خود را لایق حکومتی آزاد و مرضیه را نالایق بخاطر سیاسی شدن میدانند
دلکش که سیاسی نشد برایش چکار کردید ؟ پسرش سپهر در سالهای پایانی مادرش او را حتی به خانه راه نمیداد همین حالا معینی کرمانشاهی در کماست کدام انجمنی اصلا از او خبر دارد
بله ایرانیان قدر نشناسترین مردم جهانند و سیاسی شدن مرضیه را فقط بهانه کرده اید
من هم اگر کاری در اینجا می کنم نخست بخاطر دل خودم است و بعد برای بانوی هنر چرا که می دانم شما کوچکترین ارزشی را برای اون نمیگذارید و هرآنچه است فقط حرف است و بس
اما جا دارد از دیگر عزیزان در سایتهای دیگر که یاد خانم را گرامیداشتند سپاسگزاری کنم بخصوص بی بی سی که مطلب مفصلی در مورد خانم منتشر کرد هرچند بعضا مطالب با اشکالاتی همراه بود اما در هر صورت متشکرم
این پیام عملا آخرین پیامم به گلهاست  
با احترام محمد آذر 22 مهر 1390


No comments:

آرشیو مطالب