گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, May 22, 2009

ترسيم نقشه راه

با عرض ادب و احترام خدمت دوستان عزيز
در راه رسيدن به گنجينه اي از موسيقي اصيل ايراني و قابل دسترس براي همه فارسي زبانان و ايران دوستان تلاشهاي بسياري صورت پذيرفته است و اينك ميتوان اميدوار بود كه بخش اعظم اين آثار گرانقدر بي هيچ آسيبي به نسلهاي آينده منتقل شود اما براي پيودن بقيه راه هنوز موانعي وجود دارد كه نيازمند تلاش و كوشش و همدلي و انديشه ورزي همه دوستان عزيز است كه برخي از آنها به اختصار در زير مي آيد:
1-يكي از مسائل تعيين حجم و كيفيت فايلها مي باشد. اينكار احتمالا نيازمند بررسيهاي دقيق و موشكافانه براي رسيدن به نقطه اي بهينه است كه هم كيفت برنامه ها حفظ گردد و هم فضاي مورد نياز براي انتقال و ذخيره اين اطلاعات را كاهش دهد. در اين خصوص دوستان كارشناس در زمينه كامپيوتر ميتوانند اين زحمت را متقبل شده و طي بررسيهاي مختلف به يك يا چند فرمت استاندارد در خصوص نوع، سايز، كيفيت و مواردي از اين دست رسيده و بصورت دستورالعمل در اختيار بقيه دوستان قرار دهند
2. موضوع دوم نيز تعيين محلي در فضاي مجازي براي ثبت و ذخيره هميشگي اين برنامه ها مي باشد. من نميدانم مدت زمانيكه اطلاعات مثلا در فورد شير باقي مي مانند چقدر است اما مهم است كه بعد سالهاي طولاني بعد از اين نيز هر كس قادر باشد به اين اطلاعات به آساني دسترسي داشته باشد. نميدانم هزينه ها، محدوديتها و دسترسي و چيزهايي از اين دست را چگونه ميتوان تقيق نمود. احتمالا بازهم دوستان كارشناس كامپيوتر و همينطور حقوق دانان ميتوانند رهنمودهاي مناسبي ارائه دهند.
3. تا رسيدن به اطلاعات كامل برنامه هاي گلهاي تازه راه كمي باقيمانده است اما تقريبا تعداد 50 برنامه است كه هنوز توسط هيچكسي از دوستاني كه من مي شناسم هنوز به اشتراك گذارده نشده است. فكر ميكنم بسيار مهم است كه راه يا راههايي براي دستيابي به اين فايلهاي گمشده يافت شود. از فراخوان در بين دوستان و ياران گرقته تا استفاده از همه مكانيسمهاي حقوقي و هنري براي دستيابي به آثار مزبور در صدا و سيما. اين موضوع براي تقريبا 150 برنامه گلهاي رنگارنگ نيز صادق است. متاسفانه حجم برنامه هاي گمشده برگ سبز و گلهاي جاويدان و يك شاخه گل و گلهاي صحرايي و تكنوازان بسيار بيشتر است. و نيازمند كار عظيمتري باشد.
4. اطلاعات گردآوري شده فعلي هم نيازمند فرآيند تكميل و پالايش است و دراين خصوص تك تك دوستان هنرمند ميتوانند بخشي از اين مسئوليت را بدوش كشيده و آنرا به انجام رسانند. شخصا سعي خواهم نمود شاعر اشعار آوازها و تصانيف را تكميل نمايم. برنامه هايي كه اعلام برنامه ندارند نيازمند كار بيشتري براي شناسايي نوازندگان مختلف است كه دوستان هنرمند و آشنا به كارهاي هنرمندان عزيز ميتوانند اين مسئوليت را بدوش بگيرند.
 
ميدانم ميتوان برنامه هايي ديگري نيز به اين طرحهاي خام افزود تا گامهاي موثر بعدي را بتوان برداشت
به پيوست فايل جديد مسيرهاي دانلود را با تغيير عناوين دوستان از استاد به عزيز تقديم ميگردد هرچند بزعم حقير آنچه كه دوستان به ما مي بخشند حداقل پاداشش لقب استادي است
با تشكر
محسن حجتي

No comments:

آرشیو مطالب